Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Delenr på karosseri? Mener du understellsnummer?

Gå isåfall inn på mekonomen, tast inn skiltnr og sjekk bilinfo..

Skrevet

83_67988914_xl.jpg

Da ble det ny bil ikveld da :) Følger med kivtteringer for deler og reperasjoner til 35.000,- siden 2007. Alt av slitedeler, oljer osv er relativt nytt :)

Superduperfornøyd! :D Er noe overflate rust på dører og skjermer framme, men det skal taes straks :)

Skrevet
[ Bilde ]

Da ble det ny bil ikveld da :) Følger med kivtteringer for deler og reperasjoner til 35.000,- siden 2007. Alt av slitedeler, oljer osv er relativt nytt :)

Superduperfornøyd! :D Er noe overflate rust på dører og skjermer framme, men det skal taes straks :)

Gratulerer! Jævlig fornøyd med min E300Diesel stasjonsvogn :)

Skrevet

Takk! Gikk overraskende "bra" til å være så stor, men skulle gjerne hatt diesel og sekser. Får se om det blir ombygging rundt juletider :)

Skrevet
Takk! Gikk overraskende "bra" til å være så stor, men skulle gjerne hatt diesel og sekser. Får se om det blir ombygging rundt juletider :)

Få inn en turbodiesel isåfall, motoren jeg har er siste utgave av 300 uten turbo, 24 ventiler og 136hk, den er ikke kjempekvikk av seg, den forflytter seg veldig bra og er veldig kjørbar kontra 200D og 250D, men 230TE er mye kvikkere når man kicker ned. Sladding på vinteren krever litt planlegging da den er noe treg i oppfattelsen.

En annen ting, bilen min er understyrt på vintern, klatrer som bare det i bakker, men er det sørpeføre så seiler den av sted med fronten. Slik oppfatter jeg ikke 230.

Problemet kan fort utarte seg når man da ikke får gasset den ut i sladd så raskt som man ønsker for å unngå å miste kontroll ved understyring.

Åssen er tilstanden på nivåregen?

Skrevet
[ Bilde ]

Gratulerer med solid vogn. :)

Skrevet
Da jeg snart skal flytte til Sverige, har jeg noen spørsmål som kanskje noen kan svare på.

Jeg skal flytte til Sverige, men jeg skal jobbe i Norge. Jeg er da Norsk Statsborger, kan jeg da kjøre svenskregistrert bil?

Hvis jeg kjøper meg en svensk registrert bil, er jeg såklart eier av bilen. Jeg har da fast bopell i Sverige.

Du må ha svenskførerkort i tillegg, bare å søke. Så er det tut og kjør :)

Neida... det holder at man er meldt utflyttet fra Norge i det norske folkeregisteret og iht. det svenske folkeregisteret har fast adresse i Sverige. Husk imidlertid at man hverken er skrevet inn i det norske manntallet eller har rettigheter jmf. den norske folketrygden når man er meldt utflyttet fra Norge (altså selv om man stadig er norsk statsborger). I praksis er man som en svensk turist (eller dansk som i mitt tilfelle) når man befinner seg i Norge. Jeg har både bodd i Danmark siden 1999 og arbeidet i Norge (2008 og 2009) samtidig som jeg har kjørt danskregistrerte biler i Norge jmf. denne modellen.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...