Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi Menn hadde en test for mange år siden , de testet Suzuki SJ413, Toyota Hi Lux og Lada Niva, Lada Niva var den bilen som hadde absolutt best terreng egenskaper da den har spiralfjærer og delt fram aksel, Lada er ikke laget for motorvei men for Russisk veistandard :)

Skrevet
Vi Menn hadde en test for mange år siden , de testet Suzuki SJ413, Toyota Hi Lux og Lada Niva, Lada Niva var den bilen som hadde absolutt best terreng egenskaper da den har spiralfjærer og delt fram aksel, Lada er ikke laget for motorvei men for Russisk veistandard :)

Skrevet

Har sittet på en Lada Niva på motorvei i lettere snøsnorm. Det var direkte skummelt. Den kan offroad, men suger på alt annet.

Edit: Apropos offroad, dette erkult; Suzuki Jimny vs. Land Rover

Skrevet
Har sittet på en Lada Niva på motorvei i lettere snøsnorm. Det var direkte skummelt. Den kan offroad, men suger på alt annet.

Ja... jeg hadde for over 20 år siden to stk. forgjengere til Land Rover Defender... Serie 3 (88" og 109"). Den gangen var forgjengeren til Suzuki Jimny... SJ410... enormt populær som "børstraktor" for folket (begrepet SUV var ikke oppfunnet ennå). Jeg var naturligvis medlem av Land Rover klubben og i den sammenhengen var jeg med på det såkalte Trandum Trophy som var et slags lokalt Camel Trophy Challenge... bare at det var åpent for alle typer 4x4 biler. Suzuki vant ofte disse konkurransene med SJ410. Det at de var svært lette konstruksjoner kompenserte for nesten alt annet... :)

Skrevet

Ja... jeg hadde for over 20 år siden to stk. forgjengere til Land Rover Defender... Serie 3 (88" og 109"). Den gangen var forgjengeren til Suzuki Jimny... SJ410... enormt populær som "børstraktor" for folket (begrepet SUV var ikke oppfunnet ennå). Jeg var naturligvis medlem av Land Rover klubben og i den sammenhengen var jeg med på det såkalte Trandum Trophy som var et slags lokalt Camel Trophy Challenge... bare at det var åpent for alle typer 4x4 biler. Suzuki vant ofte disse konkurransene med SJ410. Det at de var svært lette konstruksjoner kompenserte for nesten alt annet... :)

MINNER!! Var på Trandum Trophy i 1990 sammen med min fetter. Han kjørte en ny strøken Range Rover. Vi "lekte" oss litt, men de mest utfordrende traséene holdt vi oss unna.

Opplevde forøvrig "bilens" svar på ett froskehopp. Kraftig ombygd Jeep, V8, kompressor og stor lysgass. Krevende løype, stopp foran vanngrop, vurderinger fram og tilbake, på med lystgass og fult turtall. Bang, ett satans brøl og bilen praktiskt talt hoppet. Dessverre ble det litt for mye bye i hoppet så han greide ikke "flyte" på vannet og gikk med fronten ned først som gav ett titalls tillskuere en brun og gjørmete dusj. :-)

Skrevet

Jeg ble faktisk Nordisk mester i biltrail med en original Suzuki SJ410 i 1999 :)

Skrevet
Ja, men hva så? Rediger? Da kan jeg bare lage ny mappe eller fjerne eksisterende bokmerker, ikke legge til nye som jeg ser iallefall.

Det er den knappen med en pil på. (Ihverfall på iPhone, har ikke iPaden her akkurat nå, men mener det er likt.)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...