Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hakke peil... Den bremser ned på hvert girskift... Irriterende....

Var sånn på en Citroen DS4 som jeg prøvde. Selgeren sa ett eller ainna triks for å unngå det. Husker ikke helt hva det var.. noe dobbel gassing av noe slag, eller slippe og gi gass eller motsatt.

Skrevet

Noen som er flinke på google/youtube som kan hjelpe meg på finne DIY, eller noen som kan gi meg en forklaring på hvordan jeg skal ta av dørtrekk innvendig på Golf 5?? Ikke fremdør, det har jeg funnet masse av..! :)

Skrevet
Hakke peil... Den bremser ned på hvert girskift... Irriterende....

Var sånn på en Citroen DS4 som jeg prøvde. Selgeren sa ett eller ainna triks for å unngå det. Husker ikke helt hva det var.. noe dobbel gassing av noe slag, eller slippe og gi gass eller motsatt.

Det er vel ikke en automatkasse, men en manuell kasse med automatisk clutch.

Trikset er å bruke gassen som om bilen hadde hatt manuelt gir. Slipp gassen når bilen girer, gi gass når den er ferdig. Da slipper du den "nykkingen".

Personlig hater jeg de kassene. Makan til boss. Hvorfor ikke produsere en skikkelig automat, evt en dobbelclutch? Vet at PSA har brukt disse kassene i mange år.

Skrevet

Fredrik:

Ja, de flyter bra bortover! Hvertfall om man er så fornuftig at man kjører med orginalunderstell 8)

*Snipp*

Kjører for øyeblikket på 195\65-15" hakkapeliitta, avskilta den i romjula slik at det var de som sto på da.

Det er ikke så veldig givende på svingene, hyler og slipper for et godt ord :P

I grunn er jeg glad for at jeg har manuell i min, trives bedre med det med den motoren.

Når det gjelder 520 hadde jeg klart meg fint med automat, bilen er ingen spreking i utgangspunktet og da foretrekker jeg heller komforten ved å ha en automatkasse :)

Skrevet

Er det noen her inne som har erfaring med rustbehandling av E46 (Touring)? Jeg vurderer å gjøre dette med vår 318d fra november 2002. Den har ikke tidligere fått en rustbehandling, men iht. vår mekaniker ser den fin ut hvis man ser bort fra høyre fordør og venstre forskjerm (de har div. rustbobler og kan trolig ikke reddes). Jeg er imidlertid mest opptatt av at selve hovedkarosseriet får en rustbehandling... dører og løse skjermer kan byttes for en relativt rimelig penge. Hva bør jeg evt. være spesielt oppmerksom på?... :?

Skrevet

Merka idag hvorfor rattet mitt låg å vandra frem å tilbake når jeg kom opp i 60. Var på den lokale dekksjsppa å la om dekke bake på 8 Toms felg isteden for de 9" som var der ifra før, å de skulle tette høyre fremdekk da en spiker sto i dekket. Men de har prestert å plassert 9" på 205 på venstre sida framme, blei flat i trynet når jeg så det.. umehyju4.jpg5eguqygy.jpg

At det e mulig..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...