RS-Heggem Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Stilig båt marius! Noen gode råd før e kjøre bilen på biltilsynet på torsdag? Skal prøve å godkjenne senkesettet. Har scorpion eksos å gul film, å ifra kanal å med på bakken er det 9,5 ca. Blir det noe problem tror dere? Du sjekke i tuv papirene dine om du kan ha så lav bil. Står det ikke spesifisert er det 110mm som gjelder. Møt opp med alle papirer i orden, og en ryddig og grei bil. Legg deg helt flat og vær ydmyk. Går ut ifra du skal opp i Årødalen? Edit; ser du er fra Ålesund. Er jo litt enklere å ha med å gjøre de inne i Ålebyen, meen. Vær ydmyk er nok det beste tipset.
Alpejohn Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Tok opp båten idag og satt den på vinterlagring. Hmm...[ Bilde ] Hooh se bilen i bakgrunnen! <3 Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
haybimmsen Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Kjipern, nettop tatt på filmen på grøft+park.. Menmen viktigere å få godkjent! Er justerbart ja, må jeg oppgi noe mål på bilen da eller? Om høyde osv eller måler de det på stedet? Skal lete frem TUV papiret å se hva jeg finner om høyde osv Takk gutta! Må finne firhjulsseddelen også, får et rotehaud e e ..
BMW E30 325 Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Hvorfor rive av filmen? Gule lys fremover strider ikke med noe lovverk..http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Fakta+o ... Bilens+lys "Bil skal ha to lykter foran som gir hvitt eller gult kjørelys. Som kjørelys kan benyttes: Nærlys, nærlys med redusert spenning, særskilt godkjente lykter eller lykter for kurve-/tåkelys." Dette finner du bare ved å google litt selv.. Det klarer du! Mht 9.5cm? kanalen så praktiseres ikke 11cm regelen lenger, bare å kjøre på.. Fordi lys utstyre på bilen skal være som godkjent fra fabrikken, eller godkjente ettermarkedslykter. det er de ikke med gulfilm. da en blant annet forandrer hvor mye lys som slippes ut..
RS-Heggem Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Det betviler jeg veldig Nytern. De nye bestemmelsene tro i kraft fra sist på 2010? Eller i fjor? Anyhow, står det ikke spesifisert noe annet i tüv papirene er det 110mm som gjelder. Du må nesten vise meg en Paragraf om jeg skal tro på deg. Hvorfor rive av filmen? Gule lys fremover strider ikke med noe lovverk..http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Fakta+o ... Bilens+lys "Bil skal ha to lykter foran som gir hvitt eller gult kjørelys. Som kjørelys kan benyttes: Nærlys, nærlys med redusert spenning, særskilt godkjente lykter eller lykter for kurve-/tåkelys." Dette finner du bare ved å google litt selv.. Det klarer du! Mht 9.5cm? kanalen så praktiseres ikke 11cm regelen lenger, bare å kjøre på.. Fordi lys utstyre på bilen skal være som godkjent fra fabrikken, eller godkjente ettermarkedslykter. det er de ikke med gulfilm. da en blant annet forandrer hvor mye lys som slippes ut..
Nytern Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Er ikke lenge sia det var en tråd om emnet her.. Edit: Der fant jeg den! http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... hilit=11cm
Nytern Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Så jeg juger ikke altså, RS! Sålenge bilen din ikke har automagisk lysjustering må du ha det og ja, Hay Samt rimelig ferske papirer på 4hjuls!
wicky124 Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Skal ikke ettermontere isofix... Om jeg kjøper E38 så har ikke denne fester bak seteryggen for å ettermontere.. Derfor er det "enklest" med en base den første tiden..etterhvert blir det jo lett uansett siden ungen kan stå selv, og ikke trenger å fraktes i bilstol etc... Nei..får lete litt videre til en bra løsing...selv om bare basen koster 2-3k...
Nytern Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Hvorfor rive av filmen? Gule lys fremover strider ikke med noe lovverk..http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Fakta+o ... Bilens+lys "Bil skal ha to lykter foran som gir hvitt eller gult kjørelys. Som kjørelys kan benyttes: Nærlys, nærlys med redusert spenning, særskilt godkjente lykter eller lykter for kurve-/tåkelys." Dette finner du bare ved å google litt selv.. Det klarer du! Mht 9.5cm? kanalen så praktiseres ikke 11cm regelen lenger, bare å kjøre på.. Fordi lys utstyre på bilen skal være som godkjent fra fabrikken, eller godkjente ettermarkedslykter. det er de ikke med gulfilm. da en blant annet forandrer hvor mye lys som slippes ut.. Tror du dette praktiseres da? Har blitt stoppet flere ganger med Ladaen uten å få pepper for gul lyktefilm.
RS-Heggem Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Er ikke lenge sia det var en tråd om emnet her..Edit: Der fant jeg den! http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... hilit=11cm Desverre, jeg må skuffe deg. Jeg godkjente bilen min etter dette trådte i kraft, og det er 11cm som gjelder sålenge det ikke står sort på hvitt i papirene som følger senken din.
BMW E30 325 Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Tja. Er bare sånn jeg har tolket det anngående lykter. Jeg sier ikke at det nødvendigvis blir et problem. Jeg hadde lamin-x gun smoked på grøft lysa mine da jeg ble stoppa, de sa ikke noe på det. Ei heller på etter kontroll. MEN her i byen er det i hvertfall temmelig vrange. Jeg tenker da at om jeg skal vise meg med en bil som skal godkejnnes med noe så vil jeg sørge for at de har minst mulig å henge seg oppi. Er ikke spes. dyrt for ny lykt film. Jeg har uansett mer på lager , for den blir veldig fort stygg, uansett.
-Erik- Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Så jeg juger ikke altså, RS! Sålenge bilen din ikke har automagisk lysjustering må du ha det og ja, Hay Samt rimelig ferske papirer på 4hjuls! Har godkjent 2 stk e36 med justerbart og lysjustering har de ikke spurt etter. Så lenge jeg hadde hjulstillings papirer og kjørelysene ikke var levere en 50cm fra bakken så var det greit. Aldri målt under bilen, sist jeg godkjente var i sommer. Mulig dette varierer fra stasjon til stasjon.
Nytern Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Er ikke lenge sia det var en tråd om emnet her..Edit: Der fant jeg den! http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... hilit=11cm Desverre, jeg må skuffe deg. Jeg godkjente bilen min etter dette trådte i kraft, og det er 11cm som gjelder sålenge det ikke står sort på hvitt i papirene som følger senken din. Isåfall går dem jo imot sine egne retningslinjer.. Sist jeg "krangla" med bt hadde jeg med meg laminerte paragrafer, det fungerte fint! Pr dags dato har jeg regelverket som omhandler arbeidslys liggende i hanskerommet på Ladaen. Laminert seff!
Anbefalte innlegg