Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Yeah, har ikke penger til og betale forsikringa da den er altfor dyr for en student som meg ^^

Så da blir det og avskilte istedet.. eller hvertfall la være og bruke bilen.

Denne her er kanskje passe da?

Hehe, takk for tipset :applause:

Det var ikke ment som tull, om du trodde det. Jeg solgte min BMW til fordel for studie, har enda ikke kjøpt moped, men vurderer sterkt til høsten. Greit nok at det går sakte og kjipt på kalde dager, men koster jo nesten ingenting å ha og man fyller opp en tank for 70,- som varer i en uke ++. Det er ca 1000,- i året på andre utgifter som forsikring og avgifter, og man kan kjøre i kollektivfelt, man kan parkere nesten hvor man vil og som oftest gratis.

Skrevet

Moped er ikke dumt, kjørte selv rundt på en grisetrimma Furia ifjor og aldri kost meg så mye! :D

Turer til både Kongsberg og Tønsberg gikk som en drøm og blir nok noe slik igjen i år :P

j8qhy9nz7lth6565iiz1.jpg

Skrevet

Blodtrimma moped går faktisk ganske greit! Hadde selv en Senda SM X-treme som jeg brukte ti lapper på i modifikasjoner, blei relativt sprek! Metrakit Carbon clutch, metrakit SP sylider, Ninja thrower potte og 24mm dellorto osv....

Men, må innrømme at jeg har det kjekkere på den der!

IMAG0464small.jpg

Samme framskjerm som på furian :P

Skrevet

Jeg kjører også fz-50., genialt her i Oslo! :)

cruiser forbi all kø, og kan parkere hvor en vil! :) vanskelig å finne parkering med bil gitt..

Skrevet
Blodtrimma moped går faktisk ganske greit! Hadde selv en Senda SM X-treme som jeg brukte ti lapper på i modifikasjoner, blei relativt sprek! Metrakit Carbon clutch, metrakit SP sylider, Ninja thrower potte og 24mm dellorto osv....

Men, må innrømme at jeg har det kjekkere på den der!

IMAG0464small.jpg

Samme framskjerm som på furian :P

Er ganske billig også, kjørte med Parmakit på 110cc, carbon clutch, spesialbygd 6trinnskasse og 38mm forgasser!

Nok til å dra opp på bakhjulet i 3.gir samt en toppfart på nøyaktige 154km/t :D

Får se om det ikke blir hivd inn en 250cc 2takter og med da enda mere power iløpet av våren! 8)

Skrevet

Det kjedelige med FZ er at den girer akkurat når du har fått den opp på bakhjulet, da er PX kjekkere! Fine bakhjulsmaskiner det der, bare å lene seg bakover å nappe :) (med en del trimming av motoren naturligvis)

Hvordan er det egentlig med parkering av sykkel? Hvor er det ikke lov?

M|fjeld : Parmakit har jeg aldri hørt om, må være noe relativt nytt det? Simonini 90 og TP85/86 var det grommeste til AM6 i min tid, Pro race med langslagsveiv var vell noe av det sinteste til Derbi Rabasa motorene :P

Fin toppfart da! Må vell ha en temmelig lang strekke for å dra den ut?

Min går 141.43km/t, uansett hvor bratt oppoverbakken er! Kan naturligvis dreve den til betydelig mye mer, men er ikke derfor jeg kjører motard :P

Men 38mm gasser? Overkill delux!

Skrevet
Det kjedelige med FZ er at den girer akkurat når du har fått den opp på bakhjulet, da er PX kjekkere! Fine bakhjulsmaskiner det der, bare å lene seg bakover å nappe :) (med en del trimming av motoren naturligvis)

Hvordan er det egentlig med parkering av sykkel? Hvor er det ikke lov?

M|fjeld : Parmakit har jeg aldri hørt om, må være noe relativt nytt det? Simonini 90 og TP85/86 var det grommeste til AM6 i min tid, Pro race med langslagsveiv var vell noe av det sinteste til Derbi Rabasa motorene :P

Fin toppfart da! Må vell ha en temmelig lang strekke for å dra den ut?

Min går 141.43km/t, uansett hvor bratt oppoverbakken er! Kan naturligvis dreve den til betydelig mye mer, men er ikke derfor jeg kjører motard :P

http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=159_161_11091_11115&products_id=1761&zenid=4ec74806ae3a65b83ce7f6b8612fdca1

Tok ikke veldig lang tid å dra den opptil 154km/t :P Gikk som et uvær! Og det står original dreving på med en spesialbygd girkasse.

Med annen drevning så er nok 180 ikke umulig :)

Men 38mm gasser? Overkill delux!
Husk at dette kitet krever en stor forgasser, det trengs minimum 28mm for å holde kitet godt fornøyd over tid. Det kan anbefales å bruke 30mm, eller større, forgasser.
Skrevet

180 skal du nok kjempe hardt for å nå, husk på den enorme luftmostanden i slik fart :P

Min gamle YZ125 helcross brukte 38mm gasser, at en slik konkuransesykkel blir levert med "for liten" forgasser har jeg vanskelig for å tro, og det er jo nettop det den er om din med 12-14 hester mindre krevde like stor :P Gikk sikkert bra med 38mm på din moped, men om det var nødvendig var jo så :P

Har 39mm nå på min WR426F, for å sammenligne :)

Skrevet

Hehe, begynner å gå serriøst fort på moped i slike hastigheter ja :P Men 154km/t er langt ifra toppen!

Og får vel tilføye at denne hadde vel ca 30-35hk, så 38mm var nok passe ;)

Men skal teste ut med ny drevning når sykkelen er klar igjen til sommeren så får se hva den ender på :D

Skrevet

Det er en stor rasteplass rett før Gardermoen flyplass (nordgående). Stappet... På denne tiden. Noen som vet hva som skjer og hva folk bruker plassen til?

Hvis du tenker på rasteplassen retning nordvest ca en km før terminalen, så er det mange av de som skal hente flypassasjerer som venter her for å slippe stresset med parkeringsbetaling.

Jeg sto parkert der selv en god time for to uker siden, leste avisa og spiste boller...Riktignok skulle jeg til Hurdal, men det var hele tiden jevnt påfyll av andre biler på denne rasteplassen.

Hehe, brukte den til det samme jeg. Var på vei dit også fikk jeg vite at flyet var halvtime forsinka, så jeg snek meg inn der. Svindyr parkering på Gardemoen, med nazivakter...

Bestillt meg Arc nå :D Gleder meg til Android igjen!

Fett!! Min ligger på posten nå, men får ikke henta den før på mandag... Snakk om nedtur :P

EDIT: http://www.m-power.com/_open/b/varlink2.jsp?lang=nb THE M FESTIVAL!!!!!!!!! Fy faen så konge!

Håper å få min før påske :D Hvis de sender den mandag KAN jeg vel kanskje ha den på onsdag? ;D Får vel ikke post i påsken?

Bursdagsgave fra meg til meg^^

Skrevet

Mye mopedsnakk her nå... no offence. Over til noe langt mer interessant... tenk å sitte bak dette rattet hver dag (mrk. ingen hendler til gearskift på rattet)... 8)

g59q1vtavr5cbj0sd5vl.jpg

79zgeco07pce668f0u25.jpg

Skrevet

Åssen er det å kjøre moped egentlig?slitsomt? må man ha førerkort for moped om man har billappen?hmm....nesten fristende å skaffe meg moped til bykjøring....men..er ikke lov med to stk på moped/vespa?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...