Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Gamle Lada´er er fine biler. Gode eksemplarer av Riva går for 50-60000 kroner her i Danmark. Det er ikke så mange igjen som er nogenlunde rustfrie. At bilen er innlandskjørt på saltfrie veier er en ren kuriositet her i Danmark... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å høre at det enda finnes noen i Danmark og! Hvordan er situasjonen mht salting der egentlig? Saltes det jevnt hele vintersesongen uansett vær og føre?

316: Det var skikkelig teit at jeg kom over denne på Finn, har fått forbud mot å handle flere biler nå, må selge unna etpar først :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å høre at det enda finnes noen i Danmark og! Hvordan er situasjonen mht salting der egentlig? Saltes det jevnt hele vintersesongen uansett vær og føre?

Lada har nærmest kultstatus her i Danmark. Det er litt som Citroën 2CV i gamle dager... antisnobbebil nr.1. Til og med i en grad så Lada har blitt en snobbebil igjen for alternative typer... :lol:

Salting av veier... bare ordet får meg til å se rødt. Det saltes dessverre overdrevent her i Danmark og årsaken er uten tvil at det gavner statskassen. Slikt fører til færre ulykker samt at folk må kjøpe ny bil oftere... :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salting av veier... bare ordet får meg til å se rødt. Det saltes dessverre overdrevent her i Danmark og årsaken er uten tvil at det gavner statskassen. Slikt fører til færre ulykker samt at folk må kjøpe ny bil oftere... :x

Det saltes MYE nedover i Tyskland også, så det at folk tror det er så mye bedre med importbil mht salt er kun noe bruktbilimportørene har funnet på :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det saltes MYE nedover i Tyskland også, så det at folk tror det er så mye bedre med importbil mht salt er kun noe bruktbilimportørene har funnet på :roll:

Det er forsåvidt korrekt nok når det gjelder biler fra det sydlige Tyskland... spesielt den vestlige delen. Der er det sjeldent minusgrader. I Nordtyskland og fjellområdene syd for München saltes det, men i langt mindre grad enn f.eks i Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsåvidt korrekt nok når det gjelder biler fra det sydlige Tyskland... spesielt den vestlige delen. Der er det sjeldent minusgrader. I Nordtyskland og fjellområdene syd for München saltes det, men i langt mindre grad enn f.eks i Danmark.

+1 kommer veldig an på hvor i landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker man salt i Tyskland ? for mange år siden når jeg kjørte trailer på kontinentet (for 23-24 år siden) så husker jeg det ble brukt noe rosa aktig greier i steden for salt, dette var mer skånsomt mot både natur og kjøretøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha facelift for å kode us-lys ;)

Enkleste måten og få kodet dette er? Regner med det er liten vits og spørre forhandler.

Og ble du noen gang stoppet i kontroll med det?

Enklest måten jeg vet om er å endre en verdi i lysmodulen med ncsexpert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått kjørt gjennom ørten windows updates og diverse programvareoppdateringer på nye laptopen min nå. Er storfornøyd hittil, men akkurat den "intuitive" touchpadden er jeg en tanke misfornøyd med. Sikkert en vanesak, men man må f.eks bruke 2 fingre for å scrolle, istede for et enkelt felt av touchpadden som er satt av for scrolling. Den er også overfølsom så det er lett å trykke på ting når man bare vil flytte på pekere.. Men ellers så er jeg fornøyd..

Men noen som vet noe om ytelse på chrome kontra firefox? Føler at firefox ikke henger helt med til tross for god ytelse.. Opera liker jeg ikke, og IE er uaktuelt. Har chrome på jobben, men de pc'ene er førkrigsmodeller, så alt går treigt uansett.. Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått kjørt gjennom ørten windows updates og diverse programvareoppdateringer på nye laptopen min nå. Er storfornøyd hittil, men akkurat den "intuitive" touchpadden er jeg en tanke misfornøyd med. Sikkert en vanesak, men man må f.eks bruke 2 fingre for å scrolle, istede for et enkelt felt av touchpadden som er satt av for scrolling. Den er også overfølsom så det er lett å trykke på ting når man bare vil flytte på pekere.. Men ellers så er jeg fornøyd..

Men noen som vet noe om ytelse på chrome kontra firefox? Føler at firefox ikke henger helt med til tross for god ytelse.. Opera liker jeg ikke, og IE er uaktuelt. Har chrome på jobben, men de pc'ene er førkrigsmodeller, så alt går treigt uansett.. Innspill?

Chrome kontra FF er mye smak og behag etter min mening. Hadde jeg ikke hatt Mac og Safari hadde jeg brukt Chrome. Firefox synes jeg var for tung tidligere, så sitter jeg med windows er det Chrome for min del. Men når det er sagt liker jeg bedre og bedre Firefox med tanke på siste versjon 15.0.1. Mye bra der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...