Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tror den tyske forklaringen passer veldig bra på meg og min sjuer-kjøring...

da er det enda godt kona de satte foten ned og fikk den solgt, fordi sånn oppførsel er ikke bra i trafikken. 8)

hehe det kan diskuteres :P Savner eplekjekkheten til sjuern i trafikken.. s-klassen er mer diskre og grasiøs i sine bevegelser..og med luftfjæring er den HELT suveren å kjøre med..merker ingen humper i veien.. egentlig den mest komfortable bilen jeg har eid! Flere hakk over sjuern faktisk..men nå hadde jo sjuern 22toms felger store deler av livet så... :roll:

Er nesten så jeg ikke vil sette på noen finere felger på s-klassen..nettop pga komforten.og at jeg faktisk oppfører meg i trafikken...

I volvoen er jeg fremdeles litt mer.. pågående.. menmen.. opplever daglig rare hendelser..kunne skrevet flere bøker om alle trafikkhendelsene i mine 12år bak rattet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo trafikale hensyn..venter jo baby i slutten av februar..av den grunn ser jeg meg nødt til å få meg stasjonsvogn (veldig stor barnevogn...) Blir å bytte inn volvoen mest sannsynlig..S-klassen blir vel solgt for en rimelig penge også..holder med en bil når ungen kommer :)

Prisklasse er litt usikkert men har sikla litt på Mercedes B-klasse... Sikkert feil forum å diskutere..men føler ikke at BMW har noen konkurrent i den klassen til den prisen.. 3serie vil jeg helst ikke ha..blir ikke "riktig" i mine øyne etter å ha hatt E65.. Ny E66 / F01/F02 er langt over min betalingsevne for tiden så...jah...

Noen som vet om disse bilene er bra? Erfaringer?

normal_mercedes-b-klasse-w245-tuning-2008-000004.jpg

mercedes-b-bcl-2-1680x1050w.jpg

mercedes_b_class.jpg

mercedes-b55-1.jpg

brabus-b-class.jpg

Mercedes%2BB-Class%2BB55%25281%2529.jpg

mercedes-b-bcl-3-1280x960.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik 90: Det var det jeg og trodde.. Men han har vært sånn mot mamma ang et hus han leide.. Han total vraka alt der nede :S Ser ikke ut der.. Men det som er problemet er at hun og han har ikke hatt leiekontrakt og da kan hun ikke gjøre noe med det..

Men politiet sa at hvis han tok den så måtte jeg ringe de.. Men jeg får vell ikke erstatning når han går på Nav for og få penger? De E39 der ute på finn.no er jo på rundt 40.000 og oppover.. Får jo ikke dekt så mye?

Det her skrev han til meg på face:

Samme hvem den står på.. får levert både den og e30 på huggern. levert biler som har stått på andre der før.

og ikke tro at det er tomme trusler.. burde kjenne meg nå.

så gjør det jeg sa så slipper vi noe sånt. du sa tilogmed at det var greit...

Høres ut som han fyren der bør legges inn hos menn med hvite frakker ass.

må si du tar det "rolig" i grunn hadde han truet meg med og ta bilene mine trur jeg at jeg hadde klikket på han og dratt frem balltre ;)

Derfor jeg er rolig er pga han er drit stor! og skummel..

Politiet i vestfold sier at jeg må ringe de hvis han gjør noe med meg.. Men faen eller da.. Tenk hvis han tar meg først :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik 90: Det var det jeg og trodde.. Men han har vært sånn mot mamma ang et hus han leide.. Han total vraka alt der nede :S Ser ikke ut der.. Men det som er problemet er at hun og han har ikke hatt leiekontrakt og da kan hun ikke gjøre noe med det..

Men politiet sa at hvis han tok den så måtte jeg ringe de.. Men jeg får vell ikke erstatning når han går på Nav for og få penger? De E39 der ute på finn.no er jo på rundt 40.000 og oppover.. Får jo ikke dekt så mye?

Det her skrev han til meg på face:

Samme hvem den står på.. får levert både den og e30 på huggern. levert biler som har stått på andre der før.

og ikke tro at det er tomme trusler.. burde kjenne meg nå.

så gjør det jeg sa så slipper vi noe sånt. du sa tilogmed at det var greit...

Høres ut som svigermors drøm han der.. :?

Håper det ikke er barn inni bilde med søstera di.

Sånne må man bare lage en felles exit-strategi på, og go for it.

Høres ut som dere har mye historie...

Ring iallefall politiet og fortell om truslene så de noterer det ned i loggen. Så ville jeg satt bilene på et hemmelig sted inntil videre, og kontaktet garasjeeier om tilstandene slik at han innkaller nøkler fra han karen, evt installerer ny lås.

Så hadde jeg også vurdert et anonymt brev til både psykisk helsevern og den lokale lensmannen. Og for guds skyld, smør på godt (Om det er nødvendig da... :? )

Masse Historie ja.. De har 3 Barn sammen.. Og han er veldig ustabil.. Du skal bare se de syke trusslene jeg har fått :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mange stygge ord om bagasjeromsplassen i B-klasse, og selv om jeg aldri har sitti inni en så synes jeg at det ser ut som en ubrukelig bil plassmessig. Jeg synes det rett og slett ser trangt ut.. Har som en tro på at det finnes langt bedre alternativer på markedet. Jeg hadde uten tvil gått for en tradisjonell stasjonsvogn. Jeg ser fordelen med at man får bra ny bil til ikke alt for avskrekkende pris med B-klassen, men om man titter på andre merker så kan man få mye mer til samme pris. De ferreste merker har like dyre logoer som BMW og Mercedes.

Fattern handla f.eks nylig en 06 Opel Vectra stasjonsvogn. Svær bil til en god pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mange stygge ord om bagasjeromsplassen i B-klasse, og selv om jeg aldri har sitti inni en så synes jeg at det ser ut som en ubrukelig bil plassmessig. Jeg synes det rett og slett ser trangt ut.. Har som en tro på at det finnes langt bedre alternativer på markedet. Jeg hadde uten tvil gått for en tradisjonell stasjonsvogn. Jeg ser fordelen med at man får bra ny bil til ikke alt for avskrekkende pris med B-klassen, men om man titter på andre merker så kan man få mye mer til samme pris. De ferreste merker har like dyre logoer som BMW og Mercedes.

Fattern handla f.eks nylig en 06 Opel Vectra stasjonsvogn. Svær bil til en god pris.

+1

stor barnevogn + b klasse går vell ikke så bra? isåfall blir det nok trangt? og når man har kone og baby og dere har lyst til å reise med bil så er det da enda trangere, selvom deler av baksetet/gulvet kan brukes til bagasje.

Hvorfor ikke stasjonsvogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker faktisk designet på b-klassen og den er faktisk enorm innvendig..var og prøvde en ifjor høst og ble overrasket over hvor stor den egentlig er innvendig.. bagasjeplassen går fint med tanke på barnevogna vi skal ha... Er ikke imot en tradisjonell stasjonsvogn..Men man får 2008 mod b-klasse for 120k.. så er ikke ille...

Forsikring på en E39 stv var faktisk dobbelt så dyr som på en B-klasse...merkelige saker...Sharan er dessverre litt VEL stor bil med tanke på at dette blir første ungen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lissom det... Den er "ny", billig i drift med diesel og automat, billig forsikring samt en trygg bil..Eneste jeg ikke ble vant med på den korte kjøreturen var litt uvant kjørestilling.. man sitter høyt (høyere enn alfaen jeg kjøpte) og ser trafikken helt annerledes...Men man ser dessverre ikke hvor panseret eller rumpa slutter ved lukeparkering...Også er 109hk MEGET tregt...meget....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjører vinterhjul på e90 sine 17" M-sport felger? Lurer på hva dimensjon som er greit å ha på. Sommerhjulene er jo 255 bak, og føler det blir litt mye som vinterdekk.

Jeg kjørte samme dim foran å bak på M-sport hjula i 17" på min gamle E91.. 225.45.17 mener jeg det var.. I alle fall samme dim som foran på orginal dim..:) Er vel 255.40 bak egentlig..

Funka kjempefint, og var en god vinterbil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...