Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tror jeg skal ta motorsykkellappen til sommeren igjen! :)

er visst kommet nye teite regler....

Det har jeg lyst til og :D

Nye teite regler ? Igjen ?

Hadde jeg tatt den Nor jeg fylte 18 hadde jeg nesten trengt bare oppkjøring da jeg har lett lappen.

Meen kommer jo nye regler hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fornuft i det du sier her ja, Fredrik.. Jeg betalte jo mere for E30`n jeg kjøpte nå enn det jeg legger ut E46`n for...

Det var konklusjonen til far også. Han likte ingen av alternativene i prisklassen hans (opp til 250.000 kr.), pluss at bilen har så og si tapt det meste i verdi, så da var det smarteste å bare fortsette å bruke bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke rett og slett jekkfestet som er rusta såpass at det ikke tålte å jekkes på da? :P

De måtte hente et jekkfeste til for å få første ut, den satt fast inni der :P

Tror ikke du forstod hva jeg mente.

Jekkfestet, altså punktet du setter jekken mot på kanalen. Ikke en del på selve jekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fornuft i det du sier her ja, Fredrik.. Jeg betalte jo mere for E30`n jeg kjøpte nå enn det jeg legger ut E46`n for...

Det var konklusjonen til far også. Han likte ingen av alternativene i prisklassen hans (opp til 250.000 kr.), pluss at bilen har så og si tapt det meste i verdi, så da var det smarteste å bare fortsette å bruke bilen...

Det er imidlertid viktig at man går noen runder med seg selv før man bestemmer seg for å gjøre dette nummeret. Èn ting er hva som er økonomisk mest fornuftig... noe helt annet er hva man klarer å gjennomføre rent personlig. Når bilen er... la oss si... 10 år gammel og f.eks har rundet 300K kilometer blir den temmelig hurtig gammel på flere måter. Forfallet akselererer og det vil koste betydelig mer å holde bilen i nogenlunde fornuftig stand. Omdømmemessig går bilen inn i en periode med lav eller ingen status... kanskje negativ status. I tillegg kommer mer konkrete aspekter som relativt lavere sikkerhet vis a vis nyere biler samt høyere drivstofforbruk vis a vis nyere biler. Man skal være sterk i troen og/eller holde fast på egen agenda uansett hva folk ellers måtte mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er imidlertid viktig at man går noen runder med seg selv før man bestemmer seg for å gjøre dette nummeret. Èn ting er hva som er økonomisk mest fornuftig... noe helt annet er hva man klarer å gjennomføre rent personlig. Når bilen er... la oss si... 10 år gammel og f.eks har rundet 300K kilometer blir den temmelig hurtig gammel på flere måter. Forfallet akselererer og det vil koste betydelig mer å holde bilen i nogenlunde fornuftig stand. Omdømmemessig går bilen inn i en periode med lav eller ingen status... kanskje negativ status. I tillegg kommer mer konkrete aspekter som relativt lavere sikkerhet vis a vis nyere biler samt høyere drivstofforbruk vis a vis nyere biler. Man skal være sterk i troen og/eller holde fast på egen agenda uansett hva folk ellers måtte mene.

Ja, nå er det på tide at du Fredrik kjøper deg en ny bil og bare beholder 318 din i tillegg.

Da sparer du litt km på den nye bilen, og du har i tillegg friheten med 2 biler og den er mer verdt å beholde enn å selges videre for 30 lapper (Uten at jeg har sjekket danske priser)

Har ikke du en datter også som er, eller snart kommer i alderen for å kjøre bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det på tide at du Fredrik kjøper deg en ny bil og bare beholder 318 din i tillegg.

Da sparer du litt km på den nye bilen, og du har i tillegg friheten med 2 biler og den er mer verdt å beholde enn å selges videre for 30 lapper (Uten at jeg har sjekket danske priser)

Har ikke du en datter også som er, eller snart kommer i alderen for å kjøre bil?

Det har jeg, men to biler er ikke aktuelt. Det bare øker bilkostnadene uten at bruksverdien på BMW´en øker tilsvarende. Da er det bedre å bare selge BMW´en samt kjøpe en ny bil. Jeg er imidlertid veldig glad i BMW´en og jeg vil derfor beholde den litt til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant det du sier, Fredrik.

Den har fått nye bremser, ny hovedservice, nye sommerdekk, eksemplarisk driftsikker motor osv.

Helt klart at ting forfaller, og at det koster når det ryker... Han pleier å ha en bil i 5+ år, så skal bli ny bil så må han være fornøyd. Fant ikke noe han ønsket å oppgradere til, så da er tilbake til mer sparing.

Er ikke rett og slett jekkfestet som er rusta såpass at det ikke tålte å jekkes på da? :P

De måtte hente et jekkfeste til for å få første ut, den satt fast inni der :P

Tror ikke du forstod hva jeg mente.

Jekkfestet, altså punktet du setter jekken mot på kanalen. Ikke en del på selve jekken.

Å ja, sorry, nå skjønte jeg det. Nei, si det. Er nesten ikke rust på bilen, ville vært veldig rart om den er såpass dårlig under! Vi finner ut av det når jeg stikker til stedet og får heist opp bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thewiz: Ja, hadde det ikke vært for teoriboka jeg sendte deg hadde du aldri klart det!! ;)

Hehe, joda, den blir sikkert solgt etterhvert.. Bare så lyst på større og nyere bil ;)

Bellmækki: Du kan komme å stjele bilen? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...