Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Skal prøvekjøre enn sånn her 318D imorgen (LCI, samme farge og M-sport)

[ Bilde ]

Ser stygt ut for at det blir kjøp om ikke jeg skulle finne noe som irriterer meg stort med den.. :P

Det som kommer til å irritere deg er at den har en lat diesel motor :lol::mrgreen:

Jeg er helt totalt uenig på nesten alle måter om at den motoren er en lat diesel motor.

Selvfølgelig går den ikke noe så hinsides vanvittig bra.

Men siden jeg kjøpte den har ikke motoren gjort annet enn å imponere meg og samtlige andre som har prøvekjørt bilen.

Jeg ville hvertfall valgt prelci 320d framfor 318d lci. Å ha en bil som er så artig og komfortabel samtidig, men ha dårlig med motor må være heelt dritt.. Det er en forholdsvis overkommelig jobb å bytte fronten til lci hvis den irriterer for mye. Selv syns jeg fronten er hips om haps med lamin-x på lyktene.. Xenon er et must uansett. Da får man ae i tillegg på prelci.

Hadde jeg aldri gjort med mindre jeg var ute etter en mye billigere bil da selvfølgelig.

Har du prøvd 318d LCI? Jeg har ikke prøvd 320d preface men har prøvd LCI versjonen og for meg er hverken 318 eller 320 noe som går så vanvittig bra.

Da må man kjøpe biler i helt andre prisklasser.

Til vanlig bruk er 318d en veldig ok motor med bra krefter.

I grunn syns jeg det er rart at når mange snakker om BMW så er alt mindre enn 320 noe drit uansett.

Men når det snakkes om en Audi A4 2,0 tdi 140hk så er det en vanvittig kjapp og leken motor som skrytes opp i skyene...

Hvor mye var det i 318d igjen? :-k

Jeg har aldri påstått at 320d går vannvittig bra, men den går betydelig bedre enn 318d.

e91 320d = 0-100 på 8,8sek og 380nm

e91 318d= 0-100 på 9,4sek og 320nm

For meg som ofte kjører langt syns jeg 320d er et minimum for å kunne holde en ok flyt. Å kunne slippe å sjalte ned i 3dje gir og piske bilen i hver forbikjøring syns hvertfall jeg er ganske kjekt.

Med "lunkekjøring" til og fra jobb og butikken er det selvsagt hips om haps.

Edit: Skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart, da Carfolio sier 8.4 med 163hk, Broom sine specs sier 8.3 og Ultimatespecs.com sier 8.3 :-k

Da vet ikke jeg :roll:

Er vel ikke det viktigste i verden, da jeg er meget fornøyd med motoren i min bil uansett. Hører veldig lite til den når man farter rundt, samtidig som det trekker godt i alle girene. Jeg vil si at bilen virker kjappere enn min gamle 525ia med M50, og da har jeg ikke chippet den enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du i det hele tatt mitt innlegg vedr. Kim Andersen og brødrene Schleck + Contador? Vi snakker her om fire helt sentrale mennesker i to av verdens største profesjonelle sykkellag. Bjarne Riis som er eier og direktør for Team Saxo Bank-Tinkoff Bank (og med nettopp Contador i stallen) innrømmet i 2007 at han tidligere i karrieren hadde brukt epo. Tiltross for dette har en lang rekke ryttere under hans ledelse både før og etter denne innrømmelsen blitt tatt for doping. Kim Andersen har forøvrig også vært sportsdirektør under Bjarne Riis... :roll:

Apropos mediahysteriet og den offentlige lynsjingen av Lance Armstrong....

http://politiken.dk/sport/cykling/ECE17 ... -tilgivet/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er sporty at så mange innenfor dopingmiljøet driver med sykling jeg! ;)

Jeg tipper doping er ganske utbredt i alle former for sport der man aldersmessig topper relativt sent... f.eks nettopp sykling, langrenn/skiskyting, løping, svømming etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke det viktigste i verden, da jeg er meget fornøyd med motoren i min bil uansett. Hører veldig lite til den når man farter rundt, samtidig som det trekker godt i alle girene. Jeg vil si at bilen virker kjappere enn min gamle 525ia med M50, og da har jeg ikke chippet den enda :)

Du har god grunn til å være fornøyd :) N47D20 motoren gjør veldig fin figur i E90/91, og med manuell er den riktig så festlig å kjøre :) Kjørte mye rundt i en rød E91 320d M-sport manuell da jeg jobba på Bavaria, likte meg godt i den bilen der. Man har nok har krefter i det daglige og til å kjøre litt på svingete veier, eneste aberet for meg er som sagt lyden da. Men som du sier så er bilen godt lydisolert så under kjøring så er det ikke noe man hører så mye til :)

Mine foreldre har samme motor i E60, her blir den med automat litt i slappeste laget for meg. Men den er "oppjustert" til 215 hk av Hartge så det hjelper jo selvsagt i denne store bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kunne være interessert i noen gromme hjul? 3 delte 17" felger.. i alle fall 4 forskjellige sett.. Samt kanskje andre ting.

Ta kontakt på PM for mere informasjon om dette skulle være interessant :) Kan, tror jeg selv i alle fall, klare og få til gode priser.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...