Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Er faktisk ulovlig for en muslim å motta penger som baseres på renter... Er heller ikke lov med renter i islam...nav-penger er vel basert på renter / skatter og er derfor en ulovlig handling... det er heller ikke lov i islam å la seg avbilde.. det er heller ikke lov å krenke religionen på en slik måte at andre ser ned på din religion.. Islam oppfordrer til medmenneskelighet og forståelse. Står klart i bøkene at man skal introdusere ikke-muslimer for islam.. fortelle dem om alt, og få dem til å konvertere. Om de ikke ønsker dette, skal man ha forståelse for dem og fortsette å leve side om side uten vondt blod.

Dessverre er det mange som bruker religion for å rettferdiggjøre mye.. hat / vold / kriminalitet blir rettferdiggjort med religion. Om folk har fulgt med i denne debatten har ALLE muslimer tatt avstand fra disse to personene (Ubaid-ullah og Irfan Bhatti) samt grupperingen dems, "Profetens Ummah".

Jeg personlig mener at alle utbetalinger via nav til kriminelle burde stanses uansett hvor i verden dem er. Politi og Nav må få til en dialog der de samarbeider slik at denne trygdesvindelen stoppes.

Sånn..nå skal jeg spise ferdig kebaben, se på CSI reprise og legge meg 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder vel stort sett alle som "gjemmer seg" bak en eller annen variant av religion. De plukker ut det som kan brukes til massesuggesjon for å oppnå et særdeles egoistisk mål, og bruker ikke et sekund på det som evt motsier demsjøl i samme boka.

Så langt min viten strekker seg begynte muligens de kristne med det back in the days og halshugde for fote hvis de vantro ikke lot seg omvende, men det begynner jo å bli noen år siden da..

Jeg er så langt fra religiøs som det er mulig å komme tror jeg, og at selvmordsbombere sprenger seg selv og 17 lokale på en kafe en eller annen plass på andre siden av kloden for å få opmerksomhet. Ja, det er så dagligdags at det driter jeg i..

Det som er litt spooky er deimot at mullaen og han dær andre tosken (+ meningsfellene vi ikke vet så mye om) har fått boltre seg uhindret såpass lenge uten at vi har hatt muligheten til å gjøre annet enn å se på.

Mulig brannfakkel, men jeg ser klare paraleller til en tankegang som ble introdusert i slutten av 30årene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk ulovlig for en muslim å motta penger som baseres på renter... Er heller ikke lov med renter i islam...nav-penger er vel basert på renter / skatter og er derfor en ulovlig handling... det er heller ikke lov i islam å la seg avbilde.. det er heller ikke lov å krenke religionen på en slik måte at andre ser ned på din religion.. Islam oppfordrer til medmenneskelighet og forståelse. Står klart i bøkene at man skal introdusere ikke-muslimer for islam.. fortelle dem om alt, og få dem til å konvertere. Om de ikke ønsker dette, skal man ha forståelse for dem og fortsette å leve side om side uten vondt blod.

Dessverre er det mange som bruker religion for å rettferdiggjøre mye.. hat / vold / kriminalitet blir rettferdiggjort med religion. Om folk har fulgt med i denne debatten har ALLE muslimer tatt avstand fra disse to personene (Ubaid-ullah og Irfan Bhatti) samt grupperingen dems, "Profetens Ummah".

Jeg personlig mener at alle utbetalinger via nav til kriminelle burde stanses uansett hvor i verden dem er. Politi og Nav må få til en dialog der de samarbeider slik at denne trygdesvindelen stoppes.

Sånn..nå skal jeg spise ferdig kebaben, se på CSI reprise og legge meg 8)

:applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår igrunn ikke hvordan islam klarte å vokse frem som det gjorde jeg...

Altså, de de sier er: Hei, her er masse regler dere må leve etter. Men det spiller ingen rolle hvordan du lever livet, for til slutt så er det Alllah som bestemmer når det er dommedagsoppgjør på Arafattsletten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen brukte skremselspropagande, trusler og også drap for å få folk til å tro.

Kan være glad vi lever i 2012, og kan bestemme selv da vi bor i Norge..

Nemlig... og vi skal temmelig mange år tilbake for å finne utstrakte eksempler på slikt i Kristendommen. Her er det også viktig å skille mellom protestantisk og katolsk kristendom. Det store skillet kom med reformasjonen i 1517 da Martin Luther skrev 95 teser mot den såkalte avlatshandelen. Dette var en forretningspraksis som kort gikk ut på at man måtte betale kirken for å få lov til å skrifte... altså bekjenne sine synder overfor en prest og be om tilgivelse. Luther mente at dette skapte et urettferdig klasseskille og at en såpass viktig tradisjon burde være tilgjengelig for alle eller ganske enkelt avskaffes. Dette var begynnelsen på den moderne Kristendommen slik vi kjenner den idag. Kirkens autoritet ble redusert og mistet etterhvert både politisk og religiøs makt i samfunnet. Kristendommen som religion ble en privatsak og oppfylte etterhvert kun sermonielle oppgaver som f.eks dåp, bryllup og begravelse.

I den den katolske kirken og ikke minst i den ortodokse kirken (Østeuropa og Russland) er de mer konservative og har bevart mange av de gamle skikkene, men også disse kirkene er betydelig modernisert i forhold til hva de var for bare kort tid siden. Det finnes imidlertid flere mindre trossamfunn som i større eller mindre grad gjør bruk av kristne tradisjoner, men som er svært fastlåste i deres tradisjoner. Her står det såkalte amishsamfunnet i en særstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...