S.Hafsmo Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 Ja ser både her og på facebook at alle skriver om grilling og fint vær. Jobber selv på en tråler. Ligger å fisker etter reke nå. Man får trøste seg med at været kanskje fortsatt er slik når man kommer hjem. Hadde gudene tillatt det (oddsen = 0), kunne jeg fått 3 mnd sommerferie, men dette er jo værbasert, og omjeg kjenner værgudene rett, begynner det å regne når jeg hiver bagen på land.
wicky124 Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 var også en stor samling med vinger på bilene... ja tenkte egentlig å dra imorgen...men så tenkte vi..jaja får ta turen over og se litt liv...var der heldigvis ikke før i 17tiden så gikk "glipp" av det verste... FIkk iallefall "fin bil" kommentar og tommelen opp fra en politimann, samt en del småjenter som snudde seg og pekte på felgene, etterfulgt av eldre gutter som viste avsky og viste fingern
Jørgen Lie Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 Jobber selv på en tråler. Ligger å fisker etter reke nå. Jobber på tråler jeg også, men på min tråler tar vi påskeferie Utreise på søndags ettermiddag igjen ser det ut for Hvor ligger dere å fisker da? Grønnlandsområdet e.l?
Glema Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 Vi går 1:1 stystem så i år er vi ute i påska Nei vi ligger i smutthullet. Lå oppe i isen i begynnelsen av måneden men ikke nå lenger (isen har trukket seg langt nordover også nå).
fish Skrevet April 21, 2011 Skrevet April 21, 2011 Jeg har sommerjobb i innenriksfart hver sommer. Jeg er passasjerbetjening på denne flytebrygga. Dårlig betalt da, men greit nok... Litt fiske er det på kveldene, hender att en og annen ørret blir dratt inn. Tryte forekommer også. Garn snakker vi ikke om..
noekult Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Koselig bilde Ja, hva er greia med sørstatsflagg?? Blir provosert jeg.
fish Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Haha.. CEO for Maserati om luksus-sporstbiler. Sitat: -Ferrari har ingen koppholdere, Maserati har fire.. Hehe.. Konge !!!
FredrikE24 Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Var i Strømstad idag jeg og, kan vel si at jeg var en av de fulle rånerne, ikke veldig full, men full nok vil jeg tro.. Kjørte(satt på!!) en Mesta Gul MB S124 med Bygdeservice.no dekor på Slang 2 paller vi fant oppå takrailsene, flott dansegulv..! et aldri så lite bilde.. meg til venstre dog.... Sørstatsflagg har jeg enda ikke forstått helt greia med..
Robkill Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Var i Strømstad idag jeg og, kan vel si at jeg var en av de fulle rånerne, ikke veldig full, men full nok vil jeg tro.. Kjørte(satt på!!) en Mesta Gul MB S124 med Bygdeservice.no dekor på Slang 2 paller vi fant oppå takrailsene, flott dansegulv..! et aldri så lite bilde.. meg til venstre dog.... Sørstatsflagg har jeg enda ikke forstått helt greia med.. Vi koste oss med oppmerksomheten vi fikk ja! Ikke hver dag man kan drite seg ut på denne måten
Jordfræsar Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Jeg som trodde at man bare var russ én gang i livet!
Tom K Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Koselig bilde Ja, hva er greia med sørstatsflagg?? Blir provosert jeg. Nå har vel ikke sørstatsflagg så mye med rasissme å gjøre, flagget er vel heller et symbol på rebellene som ikke ville føye seg under nordstatenes lover og regler, men noen ser jo kun sørstatsflagget som et symbol på slaveri og undertrykkelse av svarte i usa på 1800 tallet, uansett så blir det teit å dynge ned en gammel 240 full av halvfeite rusbrusdrikkende fjortiser med amerikanske flagg
Clerion Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Det er vel også ett velkjent tegn på rasehat spør du meg men. Blir som å si at hakekorset ikke har noe med Nazisme å gjøre siden det var ett tegn Nazistene stjal. Menmen. Ser for meg bredttalende rednecks i hvit kjortel når jeg ser flagget. Rebell er vel kanskje dagens utrykk ja.
Fredrik Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Sørstatsflagg har jeg enda ikke forstått helt greia med.. Stikkordet er "rednecks"... altså "rødnakker"... arbeidsfolk i betydningen av lite eller ingen utdannelse. Tradisjonelt er begrepet brukt om fattige hvite arbeidere (utegående) fra sydstatene i USA. Sydstatsflagget brukes ofte av denne delen av befolkningen som et samlende symbol i kontrast til Stars & Stripes som mer symboliserer den utdannede middelklassen og de rike nordstatene. I Europa handler dette mest om symboler og gruppetilhørighet. Vi har ikke den samme historiske og kulturelle bakgrunnen i relasjon til "rednecks" (og "whitetrash") som et samfunnsfenomen. Tradisjonelt forbindes "rednecks" i USA ofte til rasisme ved at bl.a den ekstremt rasistiske organisasjonen Ku Klux Klan fant støtte til deres aktiviteter i gruppen. Ikke fordi "rednecks" i utgangspunktet er mer rasistiske enn andre, men fordi disse menneskene i kraft av deres dårlige sosiale ståsted (fattige og med lite utdannelse) ofte er lette å villede og manipulere.
Clerion Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Kjører ofte Pickup og drikker Moonshine (hjemmebrennt) ;D Men en ting jeg ikke skjønner, hva faen er det med det "Ed Hardy" Greiene?
Anbefalte innlegg