Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Siden vi er inne på temaet.

Jeg skal kjøpe meg bil nå, og da av typen amerikaner og v8 :) Har mest lyst på pickup og da er det egentlig bare silverado som er aktuell!

Noen som har noe kjennskap til 6,5TD motoren som sitter i disse? Har lang kmstand no særlig å si? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at å presentere en USA SUV som familiebil blandt BMW folk ikke er lett. Som sagt, så koster det å være kar med en slik bil :)

Når jeg får barn etterhver så kommer jeg nok til å kjøpe en Suburban, Tahoe eller Expedition, men så har jeg Amcar dilla også da :wink: Så da blir BMWen godværs bil i stede for familiebrakke :wink:

Ja må ha lastebillappen..koster vel 15k eller no? nei blir nok ingen Excursion dessverre..for stor bil til å farte rundt i Oslo med.. Da må man isåfall ha en liten pendlebil vedsiden av... Men en Excursion med diesel og gass hadde vært rått...

Ja det er jo litt stress med så stor bil i Oslo, det er jo forstålig. Problemet mitt er at jeg ikke har C1 så jeg må nok finne meg en kl B bil. Dama har også blitt lysten på Kingsize SUV, særlig da hun så en familie på utsiden av butikken med en Suburban, bikkje, unger og barnevogn. Da var det bare inn med barnevogna uten å måtte demontere den, inn med bikkje og lassevis med handlevarer i det gigantiske bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har SÅÅÅÅ lyst på Ford Excursion :(

Jepp, de er fete!

[ Bilde ]

Litt Martin Schanke på kvelden, genial avslutning på løpet :)

http://www.youtube.com/watch?v=GW--lwPv ... ure=fvwrel

Forresten, hva tror dere om det her:

http://www.rtugroup.com/revolutionary-t ... tic-engine

Jeg står parkert sammen med en fra Berkåk som stilte til start sammen med Martin på Leangen i 72 her nå. Han var steike tullat den gangen også. Full gass fra start, og rett ut av banen i første sving. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er inne på temaet.

Jeg skal kjøpe meg bil nå, og da av typen amerikaner og v8 :) Har mest lyst på pickup og da er det egentlig bare silverado som er aktuell!

Noen som har noe kjennskap til 6,5TD motoren som sitter i disse? Har lang kmstand no særlig å si? :)

6,5TD er en veldig solid og god motor, MEN den bør være godt vedlikeholdt. Gjerne oljeskifter hver 10 000 km men da har du til gjenngjeld en solid evighetsmaskin :) Disse bilen er ellers slitesterke og gode for rust i karroseriet, men det er viktig å sjekke i ramma og andre bærende konstruksjoner for rust. Deletilgangen er veldig god og latterlig billig i forhold til f eks Japanske merker, også er bilen i seg selv en veldig enkel konstruksjon på godt og vondt selvsagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Starcraften er ille kjedelig å bruke i byen, så tenker du på en Excursion til daglig bruk der? :P

Nei som sagt...må jo ha en liten pendlebil vedsidenav...

Da så! :)

Overså at du skrev det, og ble litt forbauset da jeg synes det er et eneste slit å bruke stor bil i Oslo!

Trange gater, trange parkeringsplasser og mye 90graders svinger som ikke er en stor amerikaners drøm! Det at man ofte må innom parkeringshus gjør ikke saken mye bedre det heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at å presentere en USA SUV som familiebil blandt BMW folk ikke er lett. Som sagt, så koster det å være kar med en slik bil :)

Når jeg får barn etterhver så kommer jeg nok til å kjøpe en Suburban, Tahoe eller Expedition, men så har jeg Amcar dilla også da :wink: Så da blir BMWen godværs bil i stede for familiebrakke :wink:

Ja må ha lastebillappen..koster vel 15k eller no? nei blir nok ingen Excursion dessverre..for stor bil til å farte rundt i Oslo med.. Da må man isåfall ha en liten pendlebil vedsiden av... Men en Excursion med diesel og gass hadde vært rått...

Ja det er jo litt stress med så stor bil i Oslo, det er jo forstålig. Problemet mitt er at jeg ikke har C1 så jeg må nok finne meg en kl B bil. Dama har også blitt lysten på Kingsize SUV, særlig da hun så en familie på utsiden av butikken med en Suburban, bikkje, unger og barnevogn. Da var det bare inn med barnevogna uten å måtte demontere den, inn med bikkje og lassevis med handlevarer i det gigantiske bagasjerommet.

Der er dama mi også ganske medgjørlig...Hun vil gjerne ha en stor svar suv av typen "den store svarte forden vi så" :D Excursion er derfor noe hun gjerne kunne tenkt seg som familiebil.. En kompis av meg hadde en Excursion i 2002..18år og dura rundt med "oslos største personbil"... Fyfaen det var en helt rå opplevelse å komme i en slik bil as...

3681680036_large.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er inne på temaet.

Jeg skal kjøpe meg bil nå, og da av typen amerikaner og v8 :) Har mest lyst på pickup og da er det egentlig bare silverado som er aktuell!

Noen som har noe kjennskap til 6,5TD motoren som sitter i disse? Har lang kmstand no særlig å si? :)

6,5TD er en veldig solid og god motor, MEN den bør være godt vedlikeholdt. Gjerne oljeskifter hver 10 000 km men da har du til gjenngjeld en solid evighetsmaskin :) Disse bilen er ellers slitesterke og gode for rust i karroseriet, men det er viktig å sjekke i ramma og andre bærende konstruksjoner for rust. Deletilgangen er veldig god og latterlig billig i forhold til f eks Japanske merker, også er bilen i seg selv en veldig enkel konstruksjon på godt og vondt selvsagt

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har SÅÅÅÅ lyst på Ford Excursion :(

Jepp, de er fete!

[ Bilde ]

Litt Martin Schanke på kvelden, genial avslutning på løpet :)

http://www.youtube.com/watch?v=GW--lwPv ... ure=fvwrel

Forresten, hva tror dere om det her:

http://www.rtugroup.com/revolutionary-t ... tic-engine

Jeg står parkert sammen med en fra Berkåk som stilte til start sammen med Martin på Leangen i 72 her nå. Han var steike tullat den gangen også. Full gass fra start, og rett ut av banen i første sving. :lol:

Jammen.. Jeg er jo på Berkåk nå! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er dama mi også ganske medgjørlig...Hun vil gjerne ha en stor svar suv av typen "den store svarte forden vi så" :D Excursion er derfor noe hun gjerne kunne tenkt seg som familiebil.. En kompis av meg hadde en Excursion i 2002..18år og dura rundt med "oslos største personbil"... Fyfaen det var en helt rå opplevelse å komme i en slik bil as...

[ Bilde ]

Ingenting er så greit som å ha medgjørlige damer når det kommer til bil :D Det er noe med den gode "ingenting kan skade meg" følelsen du får i en sånn stor SUV som dette, man kan selvsagt daue i alle biler men du har jo oddsene på din side i en stor SUV.

Husker selv Excursion da den var ny, var ganske populær som familiebil da også da den var relativt billig som Kombinert bil med klasse C1. En kamerat av min far kjøpte en sånn i Limited utgave, V10 og greier. Husker det var jævlig stas å få være med i den bilen når vi skulle på fisketur oppe i landet :) Tøft å ha en sånn bil som 18 åring da, ikke akkurat vanlig .... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...