Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Til mercedesfolk: På den lysbryteren til venstre for ratter, så har man 0, park og nærlys. hvis man vrir til venstre skal det visst også være noe, men det skjer ingenting når jeg gjør det i min bil. Hva er denne funksjonen til venstre?

Parklys for ene lyset.. Om det både er foran og bak vet jeg ikke, men vet at det er to hakk til på om man vrir til venstre, da lyser parklyset i hovedlyktene på bilen på enten høyre eller venstre side alt ettersom hvilken man velger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mercedesfolk: På den lysbryteren til venstre for ratter, så har man 0, park og nærlys. hvis man vrir til venstre skal det visst også være noe, men det skjer ingenting når jeg gjør det i min bil. Hva er denne funksjonen til venstre?

Parklys venstre og høyre, vrir du den heeeelt over til venstre lyser parklys venstre foran og bak, om du vrir den et hakk til høyre lyser parklys forran og bak høyre side.

Kjekt om man skal spare strøm langs veien :)

BMW har dette ved bruk av blinklyshendelen uten nøkkelen i tenninga.

Når det gjelder ladere, anbefaler jeg CTek på det sterkeste :) Har 2 stk, en liten og en større en. Bare å koble på så er det bare å la den kose seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mulighet å selge en av E36ene isteden for? Skjønner at du ikke vil kvitte deg med caben, for den ser meget bra ut! Har sett den live på Lånke for noen år siden, å fikk ikke noe dårligere inntrykk av den grunn. ;)

Skal selge en av de og :mrgreen: Men får se hva som skjer. Ingenting er solgt før penga er på konto har jeg erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men hva er poenget med dette? Trodde man skulle velge parklys hvis man sto parkert jeg. Ser ikke helt hensikten med at det skal kun lyse på 1 side av bilen.

Poenget er at i mørke skal du som annen bilist tidlig få en indikasjon på hvilken side av veien bilen står parkert på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men hva er poenget med dette? Trodde man skulle velge parklys hvis man sto parkert jeg. Ser ikke helt hensikten med at det skal kun lyse på 1 side av bilen.

Er såvidt jeg vet bare tyske biler som har dette som oftest.

Er vel også en grunn til at det kun er "tåkelys" på venstre side bak, også kalt Autobahn-Licht, brukes i dårlig vær på Autobahn for å lettere se biler forran og kunne avgjøre om hvor venstresiden på bilen er ved en eventuell forbikjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mtp. hvilken side av veien man står på (?). Star man på høyre side av veien, skal de ytterste lyse (altså venstre fram og baklykt) :) Ser vår Cayenne også lyser slik. Kan hende jeg tar feil :P

Edit: Der var jeg litt treg gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men hva er poenget med dette? Trodde man skulle velge parklys hvis man sto parkert jeg. Ser ikke helt hensikten med at det skal kun lyse på 1 side av bilen.

Poenget er at i mørke skal du som annen bilist tidlig få en indikasjon på hvilken side av veien bilen står parkert på.

Sier han som har sluttet å bruke blinklys [-X:mrgreen:

Dette er mye mer brukt i Tyskland :-) Kjekt for å spare strøm, men jeg har forstått det slik at står man på høyre side av veien skal venstre lys på, for å markere ytterste punktet på delen som står i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettop det JEG skrev...godt folk skriver det samme...ure all welcome... :P

Jeg kan ikke noe for at du poster mens jeg skriver :mrgreen:

Edit: Ser at det var de andre som skrev mens jeg postet, ikke du. Så først nå innlegget ditt lenger oppe. Vi er no enig da ;-) 3 innlegg her på 2 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...