316 Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 Hvorfor den ikke kan være det? Den er dårlig skrudd sammen, og det er generell dårlig kvalitet på delene som er brukt. Broren min er en av norges største "samlere" på Lada, og til og med han sier det av og til... !
noekult Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 Ok, I rest my case Og du da, har du hellet på din side med 2002en så langt?
316 Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 Har ikke hatt noen problemer enda, nei. Bortsett fra da den sluttet å lade, men det var fikset på 5 minutter dagen etter. Men jeg har nok ikke rullet mer enn 20 mil med den heller, så mye kan skje ! Er litt antydninger til skjørtebank i den, så motoren må nok tas med tiden. Dette er dog rimelig ufarlig å kjøre med, ettersom jeg har forstått. Har du forresten sett de nye bildene jeg tok i går da?
wicky124 Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 Idag har jeg spist egg og bacon til frokost....
316 Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 Bobla til fatteren har knela, bokstavelig talt... Støtdemper høyre foran har knekt tvers av... !
Fredrik Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 316 skrev: Hvorfor den ikke kan være det? Den er dårlig skrudd sammen, og det er generell dårlig kvalitet på delene som er brukt. Broren min er en av norges største "samlere" på Lada, og til og med han sier det av og til... ! Det er flere sider av denne saken. Mercedes-Benz W123 200D med manuelt gear tror jeg må være en av tidenes mest driftsikre biler, men kom man syd for Mexico eller øst for Uralfjellene var det ikke enkelt å finne deler til modellen på 70 og 80-tallet. Tilsvarende med Lada på det amerikanske og afrikanske kontinentet (dog ikke Cuba og Angola). Poenget er derfor hvilket marked bilen primært er produsert for... og i den sammenhengen er det få biler som slår Lada 1500/1600. I Sovjetunionen inkl. vasalstatene var denne modellen helt genial selv om f.eks Mercedes-Benz W123 200D var betydelig bedre på denne siden av jernteppet. Bilen er mer eller mindre 100% rett frem konstruert i forhold til hvordan en bensinbil kan være. Kvaliteten er ikke den beste, men den er enkel å reparere og i Russland (altså Sovjetunionen minus satelittstatene) er det enkelt få tak i deler. Mekanisk er Lada, i likhet med de fleste andre sovjetisk/russiske konstruksjonene, rimelig fornuftig. Ting & tang holder, men tilpasninger etc. er av den grove typen... spesielt raffinert er det ikke. Apropos sovjettisk kvalitet...
noekult Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 316 skrev: Har ikke hatt noen problemer enda, nei. Bortsett fra da den sluttet å lade, men det var fikset på 5 minutter dagen etter. Men jeg har nok ikke rullet mer enn 20 mil med den heller, så mye kan skje ! Er litt antydninger til skjørtebank i den, så motoren må nok tas med tiden. Dette er dog rimelig ufarlig å kjøre med, ettersom jeg har forstått.Har du forresten sett de nye bildene jeg tok i går da? Trooor det, litt av panseret og smådetaljer fra eksteriøret?
Mexos Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 Da har jeg bestilt clubsport-splittere til E46'n min Håper de kommer før Valle Hovin til helga
spruddel Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 Blir nok bra Mexos Angrer ikke akkurat på at jeg kjøpte de Gjort klar bilen for Valle Hovin jeg også idag. Kommer nok noen bilder i tråden min i løpet av dagen Bare vente på at Kny skal legge ut
Fredrik Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 wicky124 skrev: Idag har jeg spist egg og bacon til frokost.... Ekte bacon?...
S.Hafsmo Skrevet April 24, 2011 Skrevet April 24, 2011 Valgets kvaler. Selge E34 og kjøpe E31? Selge E34 og kjøpe E38? Gjøre E34 ferdig og kjøre rundt i den et år til?
Anbefalte innlegg