Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Når dere snakker om Sushi og spesiell mat.

Nettopp vært og jobbet på en oljetanker i mange timer og preiket mye med filipinerne ombord.

De spiser noe som heter Balut, det er noe av det jævligste jeg noen gang har sett når det kommer til mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke greia med sushi. mat skal stekes kokes friteres bakes... ikke serveres rå...

Sushi er så mye mer enn bare rå fisk..

Nemlig. Det finnes flere former for sushi, men de har til felles at basisen er ris tilsatt riseddik. Jeg foretrekker såkalt Nigiri sushi der risen er rullet som en avlang klump og f.eks har et stykke røkelaks på toppen. Man kan også ha marinert fisk, tempura eller f.eks kokt scampi. Sjømaten behøver med andre ord ikke å være rå, men er det ofte. Tun, kveite, kamskjell etc. brukes mest på våre breddegrader. Jeg er ikke begeistret for Maki sushi (ris rullet i tang), Gunkan sushi (ris med rogn) eller Sashimi sushi (rå fiskebiter).

En annen japansk rett som er skikkelig snadder er Sukiyaki... altså tyntskåret oksekjøtt som kokes sammen med div. friske grønnsaker i en nabemono (liten gryte) på spisebordet med et gassblus under. Med mye godt øl og litt sake/nihonshu (risbrennvin) er dette en fantastisk god og sosial rett som man lett kan bruke flere timer på... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan fortelle meg om det er farlig å farte rundt med halv dø kamakselsensor? Worst case? Det at den sluker mere suppe og er halv dæv når man kjører er jeg klar over. Men tenker om det er noe mer som tar skade. Kamaksler? Vanos? A/F på bærtur? Skal bytte asap, men bilen er DD...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det er en smartlader, som trenger "svar" fra batteriet for å begynne ladingen, hvis batteriet er helt flatt vil det ikke starte

der e så e akkurat får start, men ikke mer enn det.

der er 12,45 når e kjøre, å 12,88 når den står på tomgang:P make no sense, for me vertfall:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem liger i dynamoen?

men undres litt over den extra + e har fremme med den starthjelp terminalen fremme. tok vekk den ene igår, men da starta den ikke, bare klikke lyd, å viss e tok vekk en andre tjukkem så hadde e ikke strøn i det hele tatt:P lure på å plukke ut dynamoen idag å åpne den kanskje, hva skal jeg se etter?

å stussa enda siden defaen kobler seg ut, den har vell en funskjon der denkobler ut om det er jordfeil osv skal tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem liger i dynamoen?

men undres litt over den extra + e har fremme med den starthjelp terminalen fremme. tok vekk den ene igår, men da starta den ikke, bare klikke lyd, å viss e tok vekk en andre tjukkem så hadde e ikke strøn i det hele tatt:P lure på å plukke ut dynamoen idag å åpne den kanskje, hva skal jeg se etter?

å stussa enda siden defaen kobler seg ut, den har vell en funskjon der denkobler ut om det er jordfeil osv skal tro?

Den delen som kexx postet et regulator og børster i ett. Nesten like greit å handle den hvis du først skal ut med dynamoen. Stort sett det som ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...