Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Gutter... Kan dere hjelpe meg med en ting?

Den CRXen jeg har får vannlekkasje under nedbør og jeg må av den grunn leie garasje til den (dyrt, 12000 kr. i året!). Har blitt glad i den, men ønsker nå å bare gå inn for å fikse problemet en gang for alle, slik at den kan gateparkeres (krysser fingre!) og beholdes lenge til evt. sportsbiloppgradering.

Den lekker til under gulvteppet (blir veldig vått der!), samt litt på venstre side i bagasjerom. Finnes det noen måter/teknikker å ordentlig lokalisere og fikse problemområdene? Snakker ikke om å kaste en bøtte med vann på den, liksom. Har googlet litt på engelsk, men ikke skjønt mye.

Og hvordan fungerer det der med å levere inn skilter for vintern? Den står jo bare parkert der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverer du skilter før utgangen av av dette året så slipper du krav om årsavgift frem til du evt. velger å sette på skiltene igjen. De kan ligge inntil 6 mnd uten å bli makulert, men lenger enn det så kan du risikere at de blir makulert (kjipt hvis du har gamle originale skilt).

Venter du til 1.juli med å sette på skiltene igjen så slipper du unna med halv årsavgift. Tidligere enn det resulterer i krav om full årsavgift.

Tyveri- og brannforsikring er det som gjelder når skiltene er levert inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Ha også i bakhodet at hvis bilen egentlig skulle ha vært på eu-kontroll mens den står avskiltet så kreves eu-kontroll FØR du får hentet ut skiltene igjen.

Bare sånn mtp. å flytte bilen til/fra et godkjenningsorgan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult... Juni 2014, no stress :)

Apropos stress... Pleier dere som har vært på banekjøring å vurdere bur? Eller går det som regel trygt for seg? Hvis CRXen havner på taket er det garantert over og ut.

Fleste kjører uten bur. =) Går helt fint for seg på bane, med mindre du satser alt i verden på å kjøre fortest og driter deg helt ut :P . folk konkurrerer ikke særlig aggressivt med hverandre, med mindre de er venner, eller har kjørt endel. for oss nybegynnere på bane er tiden på banen en morsom læreprosess. slik jeg opplevde det første gang på bane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=38719752&areaId=20242

Da har man kjøpt seg hus:) blir digg å få egen garasje..

gratulerer med hus :applause::applause: blir vell deilig med garasje :D

men de spottene i stua i skråtaket hadde jeg villa titta litt nærmere på, se at det er kasse over de og at det er nok isolasjon over de, blir fort store kondensproblemer med innebygde spotter i yttertak, er en løsning som frarådes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter... Kan dere hjelpe meg med en ting?

Den CRXen jeg har får vannlekkasje under nedbør og jeg må av den grunn leie garasje til den (dyrt, 12000 kr. i året!). Har blitt glad i den, men ønsker nå å bare gå inn for å fikse problemet en gang for alle, slik at den kan gateparkeres (krysser fingre!) og beholdes lenge til evt. sportsbiloppgradering.

Den lekker til under gulvteppet (blir veldig vått der!), samt litt på venstre side i bagasjerom. Finnes det noen måter/teknikker å ordentlig lokalisere og fikse problemområdene? Snakker ikke om å kaste en bøtte med vann på den, liksom. Har googlet litt på engelsk, men ikke skjønt mye.

Og hvordan fungerer det der med å levere inn skilter for vintern? Den står jo bare parkert der nå.

Står bilen parkert på offentlig vei så må den være registrert..ellers blir den tauet bort om den mangler skilter...

Foran kan du sjekke tetninger i torpedoveggen (gummi) om de er tette, bak kan du sjekke pakningene i bakruta...Regner med det ikke er soltak på bilen? Start med å sjekke pakninger..Om du ikke har ett sted å stå så kan du stå i varme felles garasjen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å være så trøtt som nå? dårlig tid om morgenen også... Takk gud for at "nabo"jenta på jobben hadde med lussekatter og pepperkaker, så ble det iallefall litt frokost! :P

hm hm hm...kaffe...og pepperkaker... og E61 525DAT M-pakke til jobb... liker dagen idag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å være så trøtt som nå? dårlig tid om morgenen også... Takk gud for at "nabo"jenta på jobben hadde med lussekatter og pepperkaker, så ble det iallefall litt frokost! :P

hadde det bare vært så vel! har vel dritt 4 ganger allerede idag på morrakvisten! lenge leve magesjau.. har hatt det siden lørdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe alvorlig galt med bmw.... Jeg har kjørt s-klassen og volvoen siste perioden og ikke irritert meg over andre trafikanter...men idag kjører jeg bmw og guess what...tuta konstant på vei til jobb, forbikjøringer, dumme medtrafikanter, ingen følger fartsgrensa...alle er teite...huff... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...