Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en blanding av flere ting. Jeg bor i Danmark og her er slike biler hverken billige å kjøpe eller eie. Jeg har allerede hatt flere av disse bilene... det var en annen tid og på mange måter et annet liv (iallefall uten barn). Jeg foretrekker de gode minnene. Jeg er en familiemann og vi har stadig en mindreårig hjemme. Jeg liker å være sammen med hele familien i fritiden og slikt passer stort sett alltid dårlig i relasjon til sportsbiler.

Jeg er gjeldfri og jeg har et hus til rundt 5 millioner kroner. Mye av årsaken til denne heldige situasjonen er at det etterhvert begynner å bli mange år siden at jeg lekte med biler. Pengene er investert bedre enn i biler for å si det på den måten... :)

Når dette er nevnt er en 80-talls 911 Carrera Coupé inkludert i fremtidsplanene... 8)

Forstår. Biler er jo en skjeldent dårlig investering, såfremt man ikke har en klassiker som ble kjøpt på rette tidspunkt (og uten overraskelser under lakken). Hadde bare fruen blitt ferdig med sin evige utdannelse, som absolutt skal foregå i alle ender av landet, skulle jeg og investert i hus. Dog er det noe jeg skulle gjort for lenge siden, hadde man bare visst hvordan ting ville bli (lett å være etterpåklok).

Skrevet
Kan ikke forestille meg å være bilmann, ha god økonomi men ingen leketøy. Hørtes kjedelig ut, men så er jeg 20 år elns yngre enn deg og da... Et annet perspektiv :)

Ja... og jeg var jo nettopp på din alder da jeg flekket rundt i div. Porscher, BMW´er og MB´er. Det er noe annet når man er uten alt for mange forpliktelser og livet ligger nærmest bekymringsløst foran deg. Jeg var heldig som kunne oppleve slike biler da jeg hadde tid til å kjøre bilene... i motsetning til i dag. Mine Porscher ble stort sett kjørt på vei til/fra syden (mest i Tyskland og Frankrike). Slikt kan man gjøre når man er medeier i et stort eiendoms og investeringsfirma og kjenner de rette menneskene.

Jeg håper for din skyld at Ferrarien kommer på norske skilter og nøklene ligger i din lomme. Satan så kult det kan bli... og jeg vet hva jeg snakker om... 8)

Jupp, derfor skal jeg passe på at fremtidige kona vet hva hun går til og sørge for at jeg alltid vil ha en buffer for sportsbilgleder. I verste fall får man inngå en komprimiss og ha en M3 E90 eller lignende når ungefabrikken starter 8)

Og hjertelig takk :) Blir mye gromt fra denne kanten i fremtiden, ser stadig lysere ut for min del etter et helt liv uten penger til overs :)

Skrevet

Er John Olav Nilsen & Gjengen bra live? Jeg skal på konsert med gutta her i Århus på onsdag. Det burde bli fest & hæla i taket... det er mange norske studenter og norske bedre halvdeler i Århus... :)

Skrevet

Absolutt ganske bra egentlig. Jeg er invitert på konserten sammen med min datter. Kult nok og det blir sikkert fest & spetakkel, men jeg liker litt mer trøkk i sakene. Gammel, men god... 8)

Skrevet

Ja... og jeg var jo nettopp på din alder da jeg flekket rundt i div. Porscher, BMW´er og MB´er. Det er noe annet når man er uten alt for mange forpliktelser og livet ligger nærmest bekymringsløst foran deg. Jeg var heldig som kunne oppleve slike biler da jeg hadde tid til å kjøre bilene... i motsetning til i dag. Mine Porscher ble stort sett kjørt på vei til/fra syden (mest i Tyskland og Frankrike). Slikt kan man gjøre når man er medeier i et stort eiendoms og investeringsfirma og kjenner de rette menneskene.

Jeg må si at du er født med middels lange gullhår i rompa som kunne race rundt i slike biler i så ung alder, særlig med tanke på hva Porscher, nye BMWer og Mercer kosta her i landet på 80 tallet :shock: Jeg fikk ikke oppleve 80 tallet selv men har blitt flittig fortalt om da en av onklene mine i 1989 blakka seg helt på å kjøpe ny E34 525, selv med stoffseter og sveivevinduer kosta den skjorta. Eller da en annen onkel (som var stor entrepenør) i 1985 handla seg ny MB 500 SEL og måtte stille i lokal avisa til interjuv om det nye gliset :roll: Jeg antar at på denne tiden så var du ung kar i forhold til mine onkler som allerede da var over 40 år med gode jobber :wink: Fattern hadde i 1985 som 19 åring en 83 mod Golf GTI og blei sett stort opp til, men det er jo ingenting i mot dine Porscher og nye Mercer :)

Skrevet

Jeg sikler jo også på bil hele tiden, men ser at jeg faktisk ikke hadde hatt noe som helst tid til å nyte den nå. Da blir det også her, som hos Fredrik, bare å vente på "bedre tider" og sette unna penger hver måned. Det blir nok hus med egen garasje før det blir spennende bil. I mellomtiden har jeg begynt å se på hvilke muligheter en har for "fornuftig" familiebil når gutta blir så store at tvillingvogna blir lagt på finn.

Mercedes S-klasse, BMW 7-serie, et eller annet fra Jaguar, eller noe annet spennende. Mulighetene er jo mange.

Nå er jo også Touranen irriterende god, og det er deilig å ikke ha billån :) Kanskje jeg rett og slett beholder den lenge. Da blir det jo raskere penger til en skikkelig bil nr.2 til far :)

Fredrik:

John Olav Nilsen & Gjengen burde være bra live ja, om du liker musikken :) De har noen gode låter, så jeg hadde nok dratt :)

Skrevet

Alternativet er jo å flytte ut på landet, hvor du kan få et stort fint hus med sjøtomt og greier, til ca. ingen penger. ;)

En kamerat av meg solgte akkurat leiligheten sin i byen, og flyttet tilbake til hjembygden sin. For pengene etter salget kjøpte han seg et 280m3 hus, hvor et gammelt 3-porters bilverksted fulgte med, en strøken 06 Audi A6 3.0tdi og en 28fots walkaround båt av et slag.

En løsning jeg tror kan bli meget aktuell for meg i fremtiden, da jeg har den evnen at jeg kan planlegge mere enn et kvarter frem i tid, slik at jeg ikke behøver å ha samtlige butikker rett utenfor husveggen til alle døgnets tider (i forhold til et visst kvinnemenneske jeg etterhvert har blitt noe kjent med).

Skrevet

Så gjennom bildene jeg har tatt over de snart to årene jeg har hatt bilen i mitt eie, er en ganske stor forskjell :P

Litt etter jeg kjøpte bilen, hadde bare byttet til mtech baklykter og hvite blinklys foran.

fq9ccb09oj50s09sbkly.jpg

Idag:

n5tns3o9unnjy78x33nr.jpg

Skrevet

Jeg må si at du er født med middels lange gullhår i rompa som kunne race rundt i slike biler i så ung alder, særlig med tanke på hva Porscher, nye BMWer og Mercer kosta her i landet på 80 tallet :shock: Jeg fikk ikke oppleve 80 tallet selv men har blitt flittig fortalt om da en av onklene mine i 1989 blakka seg helt på å kjøpe ny E34 525, selv med stoffseter og sveivevinduer kosta den skjorta. Eller da en annen onkel (som var stor entrepenør) i 1985 handla seg ny MB 500 SEL og måtte stille i lokal avisa til interjuv om det nye gliset :roll: Jeg antar at på denne tiden så var du ung kar i forhold til mine onkler som allerede da var over 40 år med gode jobber :wink: Fattern hadde i 1985 som 19 åring en 83 mod Golf GTI og blei sett stort opp til, men det er jo ingenting i mot dine Porscher og nye Mercer :)

Da er jo faren din bare guttungen da jo hehe jeg var nemlig også 19 år i 1985 ;)

Skrevet

Erik, sett bilen på samme sted og ta bilde fra samme høyde :D (helst i samme belysning) Det hadde jo vært kjempe fett å sett :D

Det nye bilde var rått btw..c")

Skrevet

Tenkte på det, men litt vanskelig i dette været nå :P

Tatt turen hjem? Eller rekker dere ut en tur først?

Noen som vet hvor mye det koster å komme inn, parkere, evt stille ut bilen på CCN til helgen? :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...