Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

en kald og god Cola på glassflaske :D Er avholdsmann jeg vettu :wink:

Har du egentlig lov til å skrive sånt på bimmers? Trodde det var om å gjøre å skryte av hvor godt det er med øl slik at mindreårige lesere får inn de riktige holdningene med det samme. ;)

Man kan jo skrive om god mat og godt drikke på en voksen måte også. Jeg har et bestemt inntrykk av at dagens ungdom faktisk drikker mindre alkohol enn vi gjorde da jeg var yngre. Min datter på 19 er iallefall veldig forsiktig og det er ikke fordi jeg har gått foran som et godt eksempel (jeg viser imidlertid måtehold med alkohol). Hennes mor drikker imidlertid svært sjelden alkohol (type: et glass rødvin på juleaften)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var litt sladding som var årsaken ja :wink: Fort gjort, bra det gikk godt iallfall :)

haha ja typisk det, kjørt sideslengs 2 dager i strekk i høyere fart og skulle bare ut og chille litt så går det skikkelig gale og kom for langt inn i svingen med fronten slik at den ikke ville vri seg om igjen...

flaks det ikke var mer fart da :P hadde vell gått et gjerde da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo skrive om god mat og godt drikke på en voksen måte også. Jeg har et bestemt inntrykk av at dagens ungdom faktisk drikker mindre alkohol enn vi gjorde da jeg var yngre. Min datter på 19 er iallefall veldig forsiktig og det er ikke fordi jeg har gått foran som et godt eksempel (jeg viser imidlertid måtehold med alkohol). Hennes mor drikker imidlertid svært sjelden alkohol (type: et glass rødvin på juleaften)... :)

Har mye å si under hvilke forhold man vokser opp vil jeg mene. Mine foreldre er ikke avholdt men har ett veldig avslappet forhold til alkohol. Min far nyter kanskje ett par tre pils om sommeren i båten og min mor koser deg med litt vin en sjelden gang, har ennå tilgode å se mine foreldre "fulle" :) Litt annerledes er hos noen andre i familien, min onkel er selvstendig næringsdrivende og har ofte sammenkomster og fester i forretnings sammenheng. Han og kona er også glad i å gå ut på byen med venner og deres to barn har vokst opp med å se alkohol og tidvis fyll, ikke alvorlig men nok til at de har kjennskap til det. Fetteren min som er to år yngre enn meg begynte å drikke som 14 åring og har drukket mye opp igjennom tenårene. Likevel toppet det seg i fjor sommer da han etter en fuktig lokal festival satte seg i sin nye Golf med to venninner ombord og kjørte av gårde, hvor han krasjet med en C-klasse og skadet seg selv, venninnene og de to som satt fastklemt i Mercedesen.

http://www.agderposten.no/nyheter/tilta ... -1.6809790

Han ble akkurat nå i høst ferdig med soningen ( hjemmesoning med fotlenke faktisk) men har fortsatt en del gjeld og erstatning å betale på. Golfen til over 300 000 fikk han ikke en krone for på forsikringen og han må betale oppreisning til samtlige som var involvert i ulykken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo skrive om god mat og godt drikke på en voksen måte også.

"Også" står for meg som det helt sentrale ordet her.

Jeg har et bestemt inntrykk av at dagens ungdom faktisk drikker mindre alkohol enn vi gjorde da jeg var yngre.

Tar jeg ikke helt feil, har du støtte i endel nyere forskning i dette synet.

Hvorfor? Hmm, kanskje har moderne kommunikasjonsteknologi gjort det lettere å komme i kontakt med likesinnede, slik at uansett hvor smale interesser man har, finner man noen å bruke fritid på å dyrke dem sammen med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et bestemt inntrykk av at dagens ungdom faktisk drikker mindre alkohol enn vi gjorde da jeg var yngre.

Tar jeg ikke helt feil, har du støtte i endel nyere forskning i dette synet.

Hvorfor? Hmm, kanskje har moderne kommunikasjonsteknologi gjort det lettere å komme i kontakt med likesinnede, slik at uansett hvor smale interesser man har, finner man noen å bruke fritid på å dyrke dem sammen med? :)

Ikke minst den forbannede computer-alderen. Min yngre bror er av denne. Sitter hjemme, for å feste over chat.

Jeg faller dog litt utenfor denne kategorien. Jeg er gammeldags av meg, og elsker en knallhard fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...