Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er muslim, noekult, eller bommer jeg fælt nå? OM jeg ikke bommer, har dere ingen tradisjoner for jul, på noen måte siden de ikke har noen "grunn" til å feire Jesus og styr?

Uansett en fin tid å slappe av på og gjøre det man vil da :)

Skrevet

Lurer på å handle en e32 730 nå, eu godkjent fram til Mai 2013! Bilen har pr dags dato innleverte skilter, og de får jeg ikke henta ut før over nyttår..

Må jeg da betale årsavgifta får å få hentet dem ut, eller er det mulig å hente dem ut for så å betale når avgifta dunker nedi postkassa?

Skrevet

ser ut til at nye subwooferen har rista sundt tank lokk popp låsen :(

var ikke nok med at bilen sko begynne dra ujevnt i går liksom.

Skrevet

God jul ja. :)

Jeg for min del er her ombord, så blir begrenset med jul for min del..

snorre_B+copy.jpg

Hang riktignok en julesokk på lugardøren min i dagmorges da. :)

Skrevet
ser ut til at nye subwooferen har rista sundt tank lokk popp låsen :(

var ikke nok med at bilen sko begynne dra ujevnt i går liksom.

Jeg synes oppriktig synd på bilen din..

Skrevet
Du er muslim, noekult, eller bommer jeg fælt nå? OM jeg ikke bommer, har dere ingen tradisjoner for jul, på noen måte siden de ikke har noen "grunn" til å feire Jesus og styr?

Uansett en fin tid å slappe av på og gjøre det man vil da :)

Bommet ikke :) Nei, vi feirer verken Jesus (Isa) eller Muhammed... Eller Moses (Mosa) Abraham (Ibrahim) osv... De var bare budbringerne. :)

Eid, som mange nevner i samme åndedrag som jul og hanukkah, er:

I) Avslutning av ramadan og pilgrimsreise til Mekka/Saudi Arabia for de som har råd (og som skal gjøres en gang i livet). Under denne feiringen er det ingen "krav" om gaver, men det er vanlig at eldre gir litt penger til barna (ofte bare 100-200 kr.) så de kan kjøpe seg snop, og at folk som har ansatte og fattige bekjente gir dem litt ekstra penger også...

Det er en felles bønn i moskeen på begynnelsen av dagen, etterfulgt av et par familiemiddager (likheten med julen = man blir stappmett!).

II) Ca. 2 måneder senere har man en Eid-feiring til som varer i tre dager - denne gangen er det de fattige som står i fokus og man skal ofre dyr (slakte en ku f. eks.) hvis man ønsker å gjøre en god gjerning og har råd til det... også gir man kjøttet til fattige og bekjente i samfunnet.

Var i Pakistan på siste 3-dagers Eid-feiringen... Det var helt awesome. Vår ku gav tre enorme bøtter med kjøtt - mange fattige i landsbyen fikk nesten en månedslønn i kjøtt hver :)

Det praktfulle dyret vårt, føler synd på'n enda :lol: RIP(ieces):

rnamqj0rxyvse5s6pvcc.jpg

Smelly slakting, men interessant å se på:

gv7yg68ik8l6d81uu98g.jpg

Vi åpna dørene og folka flommet inn...:

ye17ewzvscdt1wz94e6w.jpg

Slike mennesker gjorde hele styret verdt det - kommer aldri til å glemme denne eldre kvitten (merk at hun ikke hadde pose, men tok med seg kjøttet i tøyet hennes):

5mdfmmekihndzz1g9kdl.jpg

Det jeg syns er sykt med julefeiring i Norge er at en kompis av meg har to småunger i familien. ALLE ville gi dem gaver. De er typ 3-4 år gamle og hadde bokstavelig talt ca. 20 pakker under juletreet til dem. Gått litt over styr det der, men jeg vet ikke hva som normalt, bare glad jeg slipper det maset (syns det er vanskelig nok å plukke gode bursdagsgaver til de nærmeste)! Har kompiser som ikke tar seg råd til å kjøpe seg selv noe awesome men som gir damene deres mobiltelefoner til 5000 kr. Jeg vet ikke, gjør opp din egen mening, men for meg har julefeiringa blitt litt sånn som Halloween o.l., ekstremt kommersiell... Men det er koselig for det, da, og jeg rakker ikke ned på jula, syns fokuset på babyjesus er typ 10/100 og på gaver 90/100 :P

Skrevet

Ja det er synd på folk rundt om i verden, men nå er vi så heldige at vi ikke trenger å tenke på om vi har mat neste uke.

Jeg gir dyre og mange pakker til familie min siden jeg har råd, hva er galt med det?

Jeg har 2 fadderbarn forresten om folk har tenkt til å angripe meg :D

god jul..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...