Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Den aks greia der var litt "staged" også.. tesla som tar starten og m5 uten launch start. tar teslaen brutalt fort igjen på slutten..

Amerikansk test.....Tesla er Amerikiansk....jeg er selv ikke overrasket, de jukser jo verre enn Top Gear for å få de resultatene de vil #-o

Har på en måte samme mening, men her i Oslo er alle kommunale p-plasser gratis (dvs. hele sentrum), man slipper bompenger (jeg får jo 400-500 kr. i regning hver måned...) og man kan kjøre kollektivfila (VELDIG praktisk, er jo rush utafor hos meg 4 timer om dagen...)

Å hvor lenge tror du det forblir sånn da? I det tempoet de selger el biler i nå om dagen så skal jeg love deg at det ikke tar mange åra før det blir stillestående kø i kollektivfeltet også, og da kommer kollektivsjåførene til å bryske seg. Selvsagt så skjer det noe rundt dette om ikke mange årene, er jo også tilfelle at de fleste "miljøvennlige" med elbil likefult har en vanlig bil til hjemme i garasjen. El bil er kun for de med litt ekstra penger som kan kjøpe seg raskere vei til jobb og gratis parkeringsplass.

El bil er og blir en forbigående hype, dagens forbrenningsmotorer blir bare mer og mer effektive og fordelene med el bil er så små utenfor Norge at de kommer til å skrinlegges om noen år. Nissan sliter med å selge Leaf i Europa og Tesla er allerede i bunnløs dyp gjeld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Teslaen jeg. Håper bare de får en ordentlig rask familietralle snart, og lenger rekkevidde på batteriene. Samt. kortere ladingstid. :D

Forøvrig en av de beste tilbakeslagene jeg har sett, noekult. Den siste kommentaren din skal jeg printe ut og henge på veggen. <3 no homo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Teslaen jeg. Håper bare de får en ordentlig rask familietralle snart, og lenger rekkevidde på batteriene. Samt. kortere ladingstid. :D

Forøvrig en av de beste tilbakeslagene jeg har sett, noekult. Den siste kommentaren din skal jeg printe ut og henge på veggen. <3 no homo.

Er en familie versjon av tesla de testa ut daaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At forbrenningsmotorer blir stadig mer effektive spiller liten rolle i det hele da olja kommer til å ta slutt en dag.

Når de stadig finner nye olje og gassfelt i Nordsjøen så er det min minste bekymring, også har vi jo fra Lofoten og nordover i Barentshavet hvor det mest sannsynlig ligger enorme olje og gassresurser. Verden går nok ikke tom for olje de nærmeste 100 åra i allfall, og om så skulle være så har vi vann (hydrogen), Bioetanol (E85) og planteoljer som man kan lage drivstoff til forbrenningsmotorer av.

Så jo, det spiller en stor rolle at forbrenningsmotorer blir mer effektive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aks greia der var litt "staged" også.. tesla som tar starten og m5 uten launch start. tar teslaen brutalt fort igjen på slutten..

Amerikansk test.....Tesla er Amerikiansk....jeg er selv ikke overrasket, de jukser jo verre enn Top Gear for å få de resultatene de vil #-o

Husk at disse el motorene har ett ekstremt dreiemoment, så tror nok denne testen kan stemme veldig bra :) Men for min del kan bilen være så kul og rask den bare vil. Så lenge bilen ikke lager lyd så kan den bare kastes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aks greia der var litt "staged" også.. tesla som tar starten og m5 uten launch start. tar teslaen brutalt fort igjen på slutten..

Amerikansk test.....Tesla er Amerikiansk....jeg er selv ikke overrasket, de jukser jo verre enn Top Gear for å få de resultatene de vil #-o

Husk at disse el motorene har ett ekstremt dreiemoment, så tror nok denne testen kan stemme veldig bra :) Men for min del kan bilen være så kul og rask den bare vil. Så lenge bilen ikke lager lyd så kan den bare kastes :P

Er vel salgstriks om dagen det? "elektriske hestekrefter"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at disse el motorene har ett ekstremt dreiemoment, så tror nok denne testen kan stemme veldig bra :) Men for min del kan bilen være så kul og rask den bare vil. Så lenge bilen ikke lager lyd så kan den bare kastes :P

Det er greit nok, men når M5ens tall er 4,3 til 100 og Teslaen har 4,6 til 100 så kjenner man at det er noe humbug her. Med Launch så har F10 M5 blitt målt helt ned i 3,6 sekunder til 100 så det hadde vært artig å sett samme testen da med Launch....

Amerikanerne har trikset før også, senest når de testa nye Audi S4 mot F30 335i. Hva gjorde de for at Audien skulle gå bedre rundt banen, jo de utstyrte den med P zero dekk mens 335en fikk billige helårsdekk.... :lol:#-o

Men det tyder jo bare på hvor gode biler BMW bygger, når det må "jukses" for å få andre merker til å hevde seg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag ville ikke bilen min svive sånn helt plutselig. trykka start knapp. gikk som en snekke i et par sek og daua igjen. prøvde dette 3-6 ganger med og uten gass.

kobla ut lmm så fyrte den opp med en gang og svev fint. daua igjen og kobla i lmm så gikk den fortsatt fint.

er vell rimelig sikkert at det er lmm som er gåen da? drar ujevnt og lever sitt eget liv sånn ellers. stort sett jævla dau. kjedelig å vente 2 uker på å få feilkodeleser :P

forsåvidt kjørt med powerfilter noen tusen km(ja vet det dreper lmm), som sikkert ikke har vært så lurt :P org boks kommer på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...