Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Skal ha meg nytt speilreflekskamera nå, også tenker jeg i retning Sony, da en kamerat har det, og er veldig fornøyd med hvordan kameraet hans er! Jeg tenker mot Sony Alpha A57, og med gavekort på lefdal så blir det fort der jeg kjøper det. Noen som har noen innvendinger på dette kameraet?

http://www.lefdal.com/product/foto-vide ... m-objektiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha meg nytt speilreflekskamera nå, også tenker jeg i retning Sony, da en kamerat har det, og er veldig fornøyd med hvordan kameraet hans er! Jeg tenker mot Sony Alpha A57, og med gavekort på lefdal så blir det fort der jeg kjøper det. Noen som har noen innvendinger på dette kameraet?

http://www.lefdal.com/product/foto-vide ... m-objektiv

Husker ikke helt navnet men hvis du googler litt så finnes det noen store kameraforum. Der har proffe sammenlignet modeller mot hverandre (sony,nikon,canon, osv) (da også sammenlignet og testet akkurat det kameraet du linket til, mot tilsvarende fra nikon/canon osv)

Der kan du få mye info om hvilket kamera som vil passe deg/vær det lure valget. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha meg nytt speilreflekskamera nå, også tenker jeg i retning Sony, da en kamerat har det, og er veldig fornøyd med hvordan kameraet hans er! Jeg tenker mot Sony Alpha A57, og med gavekort på lefdal så blir det fort der jeg kjøper det. Noen som har noen innvendinger på dette kameraet?

http://www.lefdal.com/product/foto-vide ... m-objektiv

Har selv A57 hjemme. Kjøpte det med tanke på biltreff osv siden min søster har Canon Eos600. Som jeg hadde med på gatebil i fjor, og ble veldig skuffet over filmefunksjonen. Canon og Nikon har ikke autofokus når man filmer. Noe jeg er veldig for fornøyd med A57 for. Der kan jeg både filme og ta bilder. Spesielt 12 bilder i sek er morsomt for å få inaction bilder av banekjøring. Anbefaler dog en annen en kit linsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et ryddig og informativt svar! Skal ringe litt rundt å høre hvordan det kan løse seg for meg. Vi er tre stykker som planlegger å begynne for oss selv. Utifra det jeg har lest og hørt hittil så er det gode muligheter for oss unge i Norge å starte eget firma.

Vi må sitte oss ned å tenke over hva som "trengs" her i Norge/på Vestlandet.

Er jo ikke helt lett å komme med noe nytt, så får heller gjøre litt research angående hva vi "mangler" her på Vestlandet i første omgang.. ;)

Satser på at drømmen om eget firma kan gjennomføres i nærmeste framtid!

Nå har jeg ikke helt statistikken i hodet, men mener at ca 50% av alle firma, går konk første året. Som regel pga to grunner. For lite kapital til å holde nysgjerrigheten i markedet før kundene kommer, og for stor og urealistisk tro på forretningsideen.

Jeg syns initiativet er spennende, men jeg tror det er vanskelig å lykkes uten noen konkrete ideer som har konkrete fordeler på markedet. ingen grunn til å finne opp kruttet på nytt, og i tillegg vanskelig å tjene penger på en ide andre har veletablert i markedet. Det er ikke meningen å være negativ, men man burde heller starte firma, fordi man har en forretningside, enn å finne en forretningside fordi man har lyst å starte firma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EOS 650d har autofokus ved filming, så det er på plass nå hos Canon. Ellers er det meste i disse klassene ganske bra, så det går mest på smak og behag.

Joa, men denne er treig. Den er Optisk hos Sony, mens den er digital (cpu styrt) hos Canon mener jeg. Når vi testet den holdt den ikke følge når jeg løp forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...