Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Fant nettopp en veldig negativ ting med å eie BMW.

... jeg har konstant lyst på nye ting til bilen min...konstant.

Du er ikke alene om det.

Sitter her og sikler på følgende til min relativt nyinnkjøpte dieselpurke:

- M-ratt ( sjokk :mrgreen: )

- eLight modul, så jeg får komfortblink osv.

Ooog i morgen ryker hjernen til Sverige hvor FekZen på forumet skal få leke seg litt med den. Geez, ekke rart jeg er blakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllte tanken før jeg parkerte bilen søndags kveld, da hadde jeg neeesten 45 liter bensin.

Har brukt bilen KUN frem/tilbake fra jobb mandag, tirsdag og onsdag denne ukenog er 85% motorveg strekning til jobb med jevn fart og cruise controll, og når jeg parkerte nå var jeg på reserve tanken.... :(

Tips til billig diesel eller strøm pendler bil ønskes med stort hjerte folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags purke har du kjøpt?

Var den til meg tro? Jeg har isåfall kjøpt meg en E39 520D ( ja jeg vet, 4`er diesel :roll: ). Kjempefornøyd med tanke på forbruk og kjørekomfort i allefall :D

Fyllte tanken før jeg parkerte bilen søndags kveld, da hadde jeg neeesten 45 liter bensin.

Har brukt bilen KUN frem/tilbake fra jobb mandag, tirsdag og onsdag denne uken, og når jeg parkerte nå var jeg på reserve tanken.... :(

Tips til billig diesel eller strøm pendler bil ønskes med stort hjerte folkens :D

Mye skal du legge i bil da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllte tanken før jeg parkerte bilen søndags kveld, da hadde jeg neeesten 45 liter bensin.

Har brukt bilen KUN frem/tilbake fra jobb mandag, tirsdag og onsdag denne ukenog er 85% motorveg strekning til jobb med jevn fart og cruise controll, og når jeg parkerte nå var jeg på reserve tanken.... :(

Da må det være noe alvorlig galt en plass, fyller jeg tanken på min E34 520 Automat så har jeg rekkevidde på godt over 500 km. Dette har jeg også målt da jeg nullstillte triptellern når jeg fyller bensin så det er ikke feil i kjørekomputeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllte tanken før jeg parkerte bilen søndags kveld, da hadde jeg neeesten 45 liter bensin.

Har brukt bilen KUN frem/tilbake fra jobb mandag, tirsdag og onsdag denne ukenog er 85% motorveg strekning til jobb med jevn fart og cruise controll, og når jeg parkerte nå var jeg på reserve tanken.... :(

Da må det være noe alvorlig galt en plass, fyller jeg tanken på min E34 520 Automat så har jeg rekkevidde på godt over 500 km. Dette har jeg også målt da jeg nullstillte triptellern når jeg fyller bensin så det er ikke feil i kjørekomputeren.

Det ble jo aldri nevnt hvor langt det er til jobben da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte og legge i en rundt 0 - 30.000,-.

Er 325 med automat jeg har nå, den bruker 0.8-0.9 liter på mila på jevn fart på motorvegen, eby og kø kjøring ligger den på ca1,4 på mila. Men ser jo på nåla at er det så vidt en liten bakke på vegen så forsvinner nåla fort forbi 3l tallet...

Har ikke peiling på hva folk kjøper som veldig billig pendle bil, men har starta som lærling nå å gått ned 4 måneneds lønninger i forholdt til hva jeg tjente på 1 mndt før, og kjører sirkus 7 mil frem/tilbake fra jobb hver dag nå så 325 ser jeg blir problematisk... :(

En annen ting som i dag så var det nermere 20 minus på mårningen og når det er så kaldt er det nesten så bilen bruker 5 liter på iskald oppstart å bort til første krysset i gata her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel tak i en E36 TDS av noe slag for den prisen? Hvis det er BMW du er ute etter.

Ellers finnes det jo flust av dieselgolfer osv der ute.

Kjenner forresten til det der, sekseren er tørst men morsom og driftsikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte og legge i en rundt 0 - 30.000,-.

Er 325 med automat jeg har nå, den bruker 0.8-0.9 liter på mila på jevn fart på motorvegen, eby og kø kjøring ligger den på ca1,4 på mila. Men ser jo på nåla at er det så vidt en liten bakke på vegen så forsvinner nåla fort forbi 3l tallet...

Har ikke peiling på hva folk kjøper som veldig billig pendle bil, men har starta som lærling nå å gått ned 4 måneneds lønninger i forholdt til hva jeg tjente på 1 mndt før, og kjører sirkus 7 mil frem/tilbake fra jobb hver dag nå så 325 ser jeg blir problematisk... :(

En annen ting som i dag så var det nermere 20 minus på mårningen og når det er så kaldt er det nesten så bilen bruker 5 liter på iskald oppstart å bort til første krysset i gata her....

Regner med du menete 0,8-0,9 :)

Fatter har en 2001 (?) VW Caddy som bruker 0,5 liter (Diesel) uansett kjørestil/lengde/kulde osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom (uten tvil) og driftsikker ja, veldig fornøyd med bilen ikke vært noe særlig trøbbel i forholdt til alder, men egentlig så vill jeg ikke ha BMW engang, det får bli som helgecruiser til våren som jeg sa i så fall..... litt flaut men satt faktisk og så på typ smart og think biler på finn.no istad.... gratis bompassering og parkering... litt liten plass bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllte tanken før jeg parkerte bilen søndags kveld, da hadde jeg neeesten 45 liter bensin.

Har brukt bilen KUN frem/tilbake fra jobb mandag, tirsdag og onsdag denne ukenog er 85% motorveg strekning til jobb med jevn fart og cruise controll, og når jeg parkerte nå var jeg på reserve tanken.... :(

Da må det være noe alvorlig galt en plass, fyller jeg tanken på min E34 520 Automat så har jeg rekkevidde på godt over 500 km. Dette har jeg også målt da jeg nullstillte triptellern når jeg fyller bensin så det er ikke feil i kjørekomputeren.

Det er veldig langt over 500km også, rundt 1000km er nok mer rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...