Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

For de av dere som vil på bunkersafari. Jeg anbefaler fjell festning på sotra. Er svært anlegg, guidet omvisning etc. Festningen er bygget for noen svære kanoner. Snakk om at kanonkulene veide flere hundre kilo, og kunne skytes 4mil. Dvs fra sotra til os..

Pga vekten i kulene, måtte kulene bli større og større, fordi de gravde så mye ut av løpet.

Ellers ligger telavågmuseet kun noen få mil unna dette. Flere av mine barndomsvenner, har familie som er etterlevninger etter befolkningen fra telavåg.

Ellers er det en steinrøys/fjellhule kun 100meter fra foreldrene mine sitt hus. Jeg kom meg så vidt inn når jeg var ca13-14. Tipper det er plass til 8-9stk i hulen. I 2år bodde to engelske flygere som hadde styrtet der.

Norsk krigshistorie er kjempe interessant.. Og sotra ble ansett som svært viktig, fordi all skipstrafikk sørfra, må forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett det er noen som prater om trening og tilskudd her inne!

Lurte på om dere hadde noen anbefalinger til to gode produkttyper?

-whey protein

-kreatin

Det er de to tingene jeg kunne tenkt meg å prøve, men har ikke peiling på hvilke produsenter og produkter av disse som er bra. Stoler ikke helt på kommentarer på selgeres egne nettbutikker, og så skryter de gjerne sine egne produkter opp i skyene.

Stiller meg skeptisk til slikt. Hehe.

Har trent litt styrke sammen med kick boksing noen år, men sluttet brått og spiste mange gode middager med samboeren. Haha. Men nå er det på an igjen. kan nevne at jeg nå kun trener eksplosiv styrke. Ellers jogger jeg daglig på tredemølle for litt kondisjon.

Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett det er noen som prater om trening og tilskudd her inne!

Lurte på om dere hadde noen anbefalinger til to gode produkttyper?

-whey protein

-kreatin

Det er de to tingene jeg kunne tenkt meg å prøve, men har ikke peiling på hvilke produsenter og produkter av disse som er bra. Stoler ikke helt på kommentarer på selgeres egne nettbutikker, og så skryter de gjerne sine egne produkter opp i skyene.

Stiller meg skeptisk til slikt. Hehe.

Har trent litt styrke sammen med kick boksing noen år, men sluttet brått og spiste mange gode middager med samboeren. Haha. Men nå er det på an igjen. kan nevne at jeg nå kun trener eksplosiv styrke. Ellers jogger jeg daglig på tredemølle for litt kondisjon.

Takk :D

Jeg bruker whey-80 fra gymgrossisten per dags dato ( Star Nutrition ), syns det er "good bang for the buck" da det smaker helt ok og er ganske billig.

Angående kreatin er det enkleste å bare kjøpe seg en boks kre-alkalyn/kreabolic, det er det som er enklest å få i seg. Jeg synes i allefall det gode gamle monohydratet er helt jævlig å svelge unna.

Får noen sånne "begynnerpakker" på gymgrossisten som har både prottis og kreatin, helt greit å starte med det!

Utover dette er det greit å få i seg litt omega 3 og litt andre aminosyrer osv, typiske tilskudd er vel BCAA og L-Amino f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett det er noen som prater om trening og tilskudd her inne!

Lurte på om dere hadde noen anbefalinger til to gode produkttyper?

-whey protein

-kreatin

Det er de to tingene jeg kunne tenkt meg å prøve, men har ikke peiling på hvilke produsenter og produkter av disse som er bra. Stoler ikke helt på kommentarer på selgeres egne nettbutikker, og så skryter de gjerne sine egne produkter opp i skyene.

Stiller meg skeptisk til slikt. Hehe.

Har trent litt styrke sammen med kick boksing noen år, men sluttet brått og spiste mange gode middager med samboeren. Haha. Men nå er det på an igjen. kan nevne at jeg nå kun trener eksplosiv styrke. Ellers jogger jeg daglig på tredemølle for litt kondisjon.

Takk :D

Jeg bruker whey-80 fra gymgrossisten per dags dato ( Star Nutrition ), syns det er "good bang for the buck" da det smaker helt ok og er ganske billig.

Angående kreatin er det enkleste å bare kjøpe seg en boks kre-alkalyn/kreabolic, det er det som er enklest å få i seg. Jeg synes i allefall det gode gamle monohydratet er helt jævlig å svelge unna.

Får noen sånne "begynnerpakker" på gymgrossisten som har både prottis og kreatin, helt greit å starte med det!

Utover dette er det greit å få i seg litt omega 3 og litt andre aminosyrer osv, typiske tilskudd er vel BCAA og L-Amino f.eks.

et standard whey protein fra gymgrossisten gjør god nytte, men er du sikker på at du trenger proteinpulveret? veldig mange får i seg nok gjennom kosten og trenger derfor ikke tilskudd.

kreatin monohydrat er da ikke noe problem å sluke med et glass vann, kapsler er bare bortkasta penger..

BCAA kan ha noe for seg, dersom man trener fastende, ellers er det ikke noe vits i.

det er en jungel full av tull når det kommer til kosttilskudd, alt for mye unødvendig tull som folk stadig blir lurt til å kjøpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins monohydrat som er smakløst. Det blander du sammen med proteinpulver, så slipper du ta det ved siden av. Hvis du skal begynne å trene, så ville jeg ventet en stund (noen mnd) med kosttilskudd for å se om du trenger det. Ikke alle har behov for det, kommer an på hvor flink du er med kosten ellers og hvor hardt og seriøst du trener. Vent og se, ikke ta massevis med en gang fordi du tror det vil hjelpe. Hvis du tar mer enn du trenger, så vil kroppen skille det ut igjen. Kort og godt, du pisser penga i do. Du bør også tenke på kroppens funksjoner. Nyrene har ikke godt av at du tar for mye over lang sikt. I tillegg kan enkelte kreatintilskudd være hardt for magen.

Tren en stund og spis naturlig så godt du kan. Prøv forskjellige ting og se hva som hjelper. Etter hvert tillegger du deg mer erfaring og du ser hva du trenger. Google gjerne og les deg opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett det er noen som prater om trening og tilskudd her inne!

Lurte på om dere hadde noen anbefalinger til to gode produkttyper?

-whey protein

-kreatin

Det er de to tingene jeg kunne tenkt meg å prøve, men har ikke peiling på hvilke produsenter og produkter av disse som er bra. Stoler ikke helt på kommentarer på selgeres egne nettbutikker, og så skryter de gjerne sine egne produkter opp i skyene.

Stiller meg skeptisk til slikt. Hehe.

Har trent litt styrke sammen med kick boksing noen år, men sluttet brått og spiste mange gode middager med samboeren. Haha. Men nå er det på an igjen. kan nevne at jeg nå kun trener eksplosiv styrke. Ellers jogger jeg daglig på tredemølle for litt kondisjon.

Takk :D

Jeg bruker whey-80 fra gymgrossisten per dags dato ( Star Nutrition ), syns det er "good bang for the buck" da det smaker helt ok og er ganske billig.

Angående kreatin er det enkleste å bare kjøpe seg en boks kre-alkalyn/kreabolic, det er det som er enklest å få i seg. Jeg synes i allefall det gode gamle monohydratet er helt jævlig å svelge unna.

Får noen sånne "begynnerpakker" på gymgrossisten som har både prottis og kreatin, helt greit å starte med det!

Utover dette er det greit å få i seg litt omega 3 og litt andre aminosyrer osv, typiske tilskudd er vel BCAA og L-Amino f.eks.

et standard whey protein fra gymgrossisten gjør god nytte, men er du sikker på at du trenger proteinpulveret? veldig mange får i seg nok gjennom kosten og trenger derfor ikke tilskudd.

kreatin monohydrat er da ikke noe problem å sluke med et glass vann, kapsler er bare bortkasta penger..

BCAA kan ha noe for seg, dersom man trener fastende, ellers er det ikke noe vits i.

det er en jungel full av tull når det kommer til kosttilskudd, alt for mye unødvendig tull som folk stadig blir lurt til å kjøpe..

For øyeblikket er jeg mest fornøyd med Tech nutrition (dog forholdsvis dyrt.. 1000kr for 4kg).

Veldig ren og fin protein, med fantastisk smak!

Har også Tech nutrition kreatin monohydrat, i bruspulver-form.

Smaker kjempegodt og trenger kun en gang dagen, istedefor feks Krea-bolic som man må ta 6-12kapsler dagen.. :lol:

Funker fjell, men MÅ drikke minimum 2.5liter vann daglig for å ikke kverke nyrene helt.. :P

Får i meg mellom 4-6 liter vann hver dag, så jeg ligger gooodt over det nødvendige.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaos på veiene idag faktisk.. morro å bo i lillestrøm..alle tar seg en liten slædd her og der :P

Trodde du bodde på Stovner? :?

Etter stovner flytta jeg til Tveita i 3mnd..så bodde vi på Teaterplassen i 13mnd..og nå har vi flytta til Lillestrøm.. bodd her siden 15 desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som beskrevet over her, så er det viktigste å ha et godt kosthold, før man tar _tilskudd_.

Da har man også en referanse til hvor godt produktene virker.

Det er _ikke_ jo mer tilskudd jo bedre, da leveren skal håndtere alt du putter i deg. Det meste av tilskuddene er syntetiske, og er harde for leveren i store doser. Du bør derfor være oppmerksom på at mange av disse "vidunder produktene" som lover noe, ofte inneholder både kreatin og andre stoffer, vitaminer og det som er.

Det er da totalinntaket som er viktig å forholde seg til.

Når jeg var aktiv styrkeløfter, endret jeg bare et produkt om gangen, nettopp for å vite i hvilken grad og hvordan stoffet påvirket kroppen min. Alt var forholdsvis nøye kalkulert.

På generelt grunnlag anbefaler jeg gymgrossisten. Gode priser, god kvalitet på produktene (disse tingene henger ofte sammen) og kjapp levering. Selv pleier jeg å bestille mye i slengen for mest mulig rabbatt, og av sikkert 30 000,- over 10-15 leveringer, har de enda ikke levert feil, og etter 2-4dager.

Proteinfabrikken, har mye gode produkter, men det sier seg selv at det til syvende og sist er kundene som må betale for at de bruker så mye penger på markedsføring..

Sånn generelt sett, hvorfor ønsker du å ta whey-protein?

Når det kommer til Kreatin, er det ikke alle som får noe særlig utbytte av dette, og da er det viktig å vite om det gjelder deg eller ikke.

Det er KUN monohydrat som har dokumentert effekt. Krealkyn etc. er bare spinnoff produkter.

BCAA anbefales på generelt grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...