Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som Cargo Surveyor/inspektør.

Har nettopp vært ombord i en båt på jobb jeg og akkurat ferdig med å skrive rapport så jeg kan legge meg når jeg føler for det.. :)

Er ikke særlig trøtt akkurat nå siden båtene jeg har vært på de siste dagene har vært for det meste om natten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det når slimhinnen tørker ut at man blir avhengig da kanskje? Vet om et par stk som er/har vært avhengig.

Jeg bruker det ved behov men prøver å roe det litt da og ikke tar det før jeg er skikkelig tett...

Hmmm... avhengig vil jeg iallefall ikke risikere å bli. Tørre slimhinner er noe hærk. Så blir man bare sår i tillegg til at nesen er helt tett. Det gjør veeeeldig vondt når man prøver å blåse ut stasen... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som Cargo Surveyor/inspektør.

Har nettopp vært ombord i en båt på jobb jeg og akkurat ferdig med å skrive rapport så jeg kan legge meg når jeg føler for det.. :)

Er ikke særlig trøtt akkurat nå siden båtene jeg har vært på de siste dagene har vært for det meste om natten..

Dette høres spennende ut... hva går jobben egentlig ut på? Jeg er for tiden konsulent og driver med en del forskjellig ting. 1/3 er forretningsutvikling og 2/3 er IT relatert. Jeg er utdannet IT-systemutvikler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som Cargo Surveyor/inspektør.

Har nettopp vært ombord i en båt på jobb jeg og akkurat ferdig med å skrive rapport så jeg kan legge meg når jeg føler for det.. :)

Er ikke særlig trøtt akkurat nå siden båtene jeg har vært på de siste dagene har vært for det meste om natten..

Dette høres spennende ut... hva går jobben egentlig ut på? Jeg er for tiden konsulent og driver med en del forskjellig ting. 1/3 er forretningsutvikling og 2/3 er IT relatert. Jeg er utdannet IT-systemutvikler.

Skikkelig "kontor rotte" du da :P

Nei altså vi gjør jo mye forskjellig, men kan prøve å forklare hovedsaklig hva vi gjør :)

Si at Statoil skal selge en båtlast med bensin, diesel, råolje eller Whatever til Shell.

Da inngår de en avtale om at de bruker oss til å kontrollere kvantitet og analysere kvaliteten som en uavhengig tredje part.

Så når en båt kommer til kai så sjekker vi at tankene er tomme, hvordan de har vasket og at forrige laster går overens med det de skal laste nå.

Etter de er ferdig lastet går vi ombord og trekker prøver av hver tank som vi lagrer i tilfelle det skulle skje en tvist ang kvalitet ved senere anledning.

Så måler vi kvantitet ombord , sjekker om det er vann i lasten og sammenligner tonn og M3 ved 15 'C med hva Statoil mener de har gitt.

De måler hvor mye de har gitt, og Shell måler hvor mye de har mottatt.

Om det skulle være store forskjeller så kan de gå inn en enighet om at vi bruker mengden som Inspektøren (jeg) har målt. Poenget er jo at vikke tar parti med noen av partene men bare ligger frem det vi har lokalisert..

De bruker også inspektører som måler ved lossing så alt blir jo sammenlignet.

På noen produkt så har kasnkje ikke terminalen eget telleapparat, så da hyrer de oss inn for å måle og bruker konsekvent våres kvantitet som de fakturer kunden med.

Sånn, forklart i korte trekk, men likevel et langt innlegg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du oppsummerte min jobb veldig konkret og kort i første setning. Din jobb høres mye mer spennende ut enn min jobb og jeg skulle gjerne ha funnet på noe helt annet. Det er imidlertid ikke så enkelt å helt skifte beite når man er i min alder (40+) og arbeidsmarkedet her i Danmark er heller ikke fleksibelt nok til slikt nå (høy stressfaktor og arbeidsledighet).

Har noe normale døgnvakter eller jobber du turnus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, spennende og spennende... Det er jo forsåvidt det. Trives jeg men såklart blir det mye opp igjen med det samme.

Liker spesielt variasjonen med at det ca er 50% utejobbing i form av prøvetrekking og diverse og 50% foran pc'en ved kalkulering.

Merker jeg lengter en del etter å trekke prøver e,l hvis jeg har kalkulert over lengre tid. (Vi er alltid 2 stk som deler på disse oppgavene og vi bestemmer selv hvem som gjør hva for hver jobb)

Treor jeg selv hadde lengtet etter å komme meg ut litt hvis jeg hadde hatt en kontorjobb som deg hele dagen :)

Når det er sagt, ville jeg heller hatt en kontorjobb enn å jobbe ute hele tiden :?

Jeg jobber annenhver uke. Bytter hver Onsdag 1700 :)

Utfordringen ofte er at vi har aldri faste arbeidstider. Vi følger båttrafikken, så det blir gjerne 2 timer jobb på en ankomst og 3 timer på an avgang.

Vaktuken er jeg på hele døgnet og når båten kommer til kai og er ferdig lastet må jeg være ombord.

Derfor kan det til tider bli lite søvn med stor trafikk både natt og dag.

Vi er 3 stk på hvert skift og vi bestemmer selv hvem som skal ut på hver båt. I natt er det jeg som tok inn en båt og de 2 andre skal ut når den er ferdig på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet 05:00-07:15 her idag, superbowl er hardt...

sikkert x antall forsentkomminger og trøtte tryner og sikkert egenmeldinger i dag :lol:

haha, ja det vil jeg tro :P

jeg selv klarte og komme meg på jobb hele 2 minutter før jeg startet.

Så da har jeg klart og gjort jobben min på morgenen hvert fall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet 05:00-07:15 her idag, superbowl er hardt...

sikkert x antall forsentkomminger og trøtte tryner og sikkert egenmeldinger i dag :lol:

Hørte litt funfacts i går på radioen

1 milliard chickenwings blir fortært

50 millioner kasser øl blir drukket under superbowl, i usa

20 millioner mennesker tar "egenmelding" i dag pga superbowl

:lol: Amerikanerne er gale! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...