Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Bra tiltak, samtidig er det kjekt med tulletråden, hvis man lurer på noe småting som ikke nødvendigvis har med bil å gjøre også. Er mange med kunnskap om mye forskjellig her, og er forsåvidt bare dette forumet jeg bruker. Ser mange som spør om tips til diverse ting, f.eks tips til kjøp av ting (lommelykter, klokker som jeg husker i det siste), materialer til bygging av garasje osv, kan spørre om mye.

Det er akkurat dette tråden er til for, men mange får aldre svar på spørsmålene, da de forsvinner langt bakover siden mange bruker tråden til chatting.

+1!

Quota det jeg lurte på tre ganger her om dagen, uten svar..var bare en masse svada/chatting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulletråden er viktig som et sted der man kan poste innlegg som ikke passer i resten av forumet. På den måten holder vi resten av forumet mer fokusert og ryddig. Tulletråden er imidlertid ikke et sted med totalt anarki og lovløse tilstander. Forumreglene gjelder like mye i tulletråden som i de andre trådene og slik bør det også være.

Utfordringen er at noen åpenbart har trodd at tulletråden også er et sted der man kan henge ut og trakassere andre over en lav sko. Noen tenker sikkert at dette er jo bare tulletråden så det gjør vel ingenting, men selvfølgelig er mobbing og trakassering ikke bare tull for de forumbrukerne dette går ut over. De som blir mobbet og trakassert synes ikke at dette er morsomt og de opplever derfor bimmers som et lite hyggelig sted å være.

Et annet viktig poeng er at forumet dessverre ofte fungerer som et ekkokammer. Den harde og uforsonlige tonen i tulletråden forplanter seg derfor lett til resten av forumet fordi noen "glemmer" at resten av forumet ikke er tulletråden. Mobbing og trakassering blir på denne måten mer regelen enn unntaket i hele forumet og dette er helt sikkert ikke meningen med bimmers.

Derfor er det viktig at moderatorene nå setter foten ned og gjenoppretter god orden i hele forumet inkl. tulletråden. Forumreglene skal følges og det skal ha klare konsekvenser når reglene brytes. Et veldig enkelt prinsipp i denne sammenhengen er å holde sak og person fra hverandre i diskusjonene. Dette er en god debattregel som forhindrer mange unødvendige avsporinger og uenigheter i diskusjonene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en dobbel carport, og skal bygge den igjen til en garasje.

Noen som vet hva reglene om det er? Har hørt det er litt strengt siden garasjen står inntil huset.

Du må gjøre brannhemmende tiltak. Men en carport er jo like brennbar som en garasje..

Tror du bare må levere en forenklet søknad om fasadeforandring. Bor du litt avsides er det vel bare å snekre igjen uten å si noe vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lenge siden jeg skrev at jeg syns 528 har høyt forbruk i forbruks tråden. Da fikk jeg høre at jeg var en bedreviter og scum of the earth osv... Det jeg ikke forstår er at det er nødvendig å svare på denne måten. Folkeskikk og ydmykhet er for noen en skjeldenhet som kanskje er nødvendig i ett slik forum.. Det er veldig lett for flere å ytre seg om hva de synes om forskjellige forumbrukere når først en har tatt steget å rakket ned på en. Jeg syns alle har ett felles ansvar om forumets fred. Klarer man ikke det har man ikke noe her å gjøre.

Det må jo gå an å være uenig i en sak uten å gå til person angrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vel årsaken til at så mange reagerte, nettopp at du mente alle BMWer med 6er var tørste. Da er det ikke så unaturlig at enkelte reagerer på det.

At folk er uenige betyr imidlertid ikke at de skal være frekke og nedlatende. Derfor ble hele den følgende diskusjonen fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en dobbel carport, og skal bygge den igjen til en garasje.

Noen som vet hva reglene om det er? Har hørt det er litt strengt siden garasjen står inntil huset.

Du må gjøre brannhemmende tiltak. Men en carport er jo like brennbar som en garasje..

Tror du bare må levere en forenklet søknad om fasadeforandring. Bor du litt avsides er det vel bare å snekre igjen uten å si noe vel?

Takk for svar! Har googlet litt nå, komt fram til at veggen som er til huset må være gasstett, altso kledd i gips:) dette er fordi den er under 50kvadrat, hadde den vert større hadde det vert mye strengere krav..

Ja tanken har vert til stede, å bare bygge igjen å holde kjeft, men blir plutselig my mer styr om huset noen gang brenner ned f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Har googlet litt nå, komt fram til at veggen som er til huset må være gasstett, altso kledd i gips:) dette er fordi den er under 50kvadrat, hadde den vert større hadde det vert mye strengere krav..

Ja tanken har vert til stede, å bare bygge igjen å holde kjeft, men blir plutselig my mer styr om huset noen gang brenner ned f.eks

Er ikke den grensen endret til 75m2? Hvis du søker litt på byggebolig.no finner du mye god informasjon der.

Holder på og planlegger noe tilsvarende selv, men har litt lyst på 100m2 inntil husveggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Har googlet litt nå, komt fram til at veggen som er til huset må være gasstett, altso kledd i gips:) dette er fordi den er under 50kvadrat, hadde den vert større hadde det vert mye strengere krav..

Ja tanken har vert til stede, å bare bygge igjen å holde kjeft, men blir plutselig my mer styr om huset noen gang brenner ned f.eks

Er ikke den grensen endret til 75m2? Hvis du søker litt på byggebolig.no finner du mye god informasjon der.

Holder på og planlegger noe tilsvarende selv, men har litt lyst på 100m2 inntil husveggen.

Det kan stemme! Garasjen vår er 46mm2, så vi er under uansett!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...