Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

http://biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Luftverktoy-ovrig/Lakksproyte-Proff-15452/

Noen som vet hvor stor kompressor jeg bør ha for å bruke denne? Tenker da på den selvmatende sprøyten med koppen oppå.

Den sprøyta er crap har jeg hørt, spytter mye.

Moen for å svare på ditt spm; Kommer litt ann på hvor mye du skal lakkere, men hvis du skal lakkere mye bør du ha en kompressor som leverer over 120l/min.

Skal du bare lakkere litt så holder det at du lar kompressoren bygge trykk før du begynner og gir deg før trykket går under 2-2.7 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart... på mercedes er 283000km så vidt innkjørt... på en bmw er det "mye"...

Når det gjelder Mercedes E-klasse så bryr jeg meg faktisk nada om km. stand, veit hva de er gode for! Viktigere å vite at de er godt tatt vare på underveis, da er god servicehistorikk og kvitteringer gull verdt! Det var hvertfall noe jeg så på som viktig når jeg kjøpte min 124.. En kjenning har en S211 som har gått 480kkm ganske snart og den bærer overhodet ikke preg av det..

Min 124 runder straks 480 nå, dessverre er den blitt rimelig stygg av all overflate rust i fronten etter steinsprut og dårlig lakkering. Skjermene er jo standard steder som ruster..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Luftverktoy-ovrig/Lakksproyte-Proff-15452/

Noen som vet hvor stor kompressor jeg bør ha for å bruke denne? Tenker da på den selvmatende sprøyten med koppen oppå.

Den sprøyta er crap har jeg hørt, spytter mye.

Moen for å svare på ditt spm; Kommer litt ann på hvor mye du skal lakkere, men hvis du skal lakkere mye bør du ha en kompressor som leverer over 120l/min.

Skal du bare lakkere litt så holder det at du lar kompressoren bygge trykk før du begynner og gir deg før trykket går under 2-2.7 bar.

Takk for svar! :) Vet du om noen andre sprøyter som evt er bedre i samme prisklasse da?

Skal lakkere begge bakskjermene og framskjermene til e30'a. Men da kan jo jeg ta pause mellom hver skjerm så trykket får bygge seg opp igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart... på mercedes er 283000km så vidt innkjørt... på en bmw er det "mye"...

Ja! Rart det der, ser på E220'er som er gått 450 000km, også ser de mer strøken ut enn en E39 som er gått 200 000km..

Hvordan er draget i E-klassen din? 400nm er jo kjekt 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart... på mercedes er 283000km så vidt innkjørt... på en bmw er det "mye"...

Ja! Rart det der, ser på E220'er som er gått 450 000km, også ser de mer strøken ut enn en E39 som er gått 200 000km..

Og årsaken til det er at BMWer i større grad tas dårligere vare på av sine eiere som gjerne er ungdommer med ikke alt for sunn kjørestil eller økonomi. Får en BMW og en Mercedes samme stellet og omsorgen så er det ikke noe i veien for at BMWen går like langt som Mercedesen.

Begge merker er bygget med høy tysk kvalitet og driftsikkerhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Luftverktoy-ovrig/Lakksproyte-Proff-15452/

Noen som vet hvor stor kompressor jeg bør ha for å bruke denne? Tenker da på den selvmatende sprøyten med koppen oppå.

Den sprøyta er crap har jeg hørt, spytter mye.

Moen for å svare på ditt spm; Kommer litt ann på hvor mye du skal lakkere, men hvis du skal lakkere mye bør du ha en kompressor som leverer over 120l/min.

Skal du bare lakkere litt så holder det at du lar kompressoren bygge trykk før du begynner og gir deg før trykket går under 2-2.7 bar.

Takk for svar! :) Vet du om noen andre sprøyter som evt er bedre i samme prisklasse da?

Skal lakkere begge bakskjermene og framskjermene til e30'a. Men da kan jo jeg ta pause mellom hver skjerm så trykket får bygge seg opp igjen

Skal ikke lufta som kjøres i lakksprøyte varmes opp og ikke inneholde fuktighet? Er vel enkelte partikler i lufta fra en vanlig kompressor som ikke er så heldig for lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke lufta som kjøres i lakksprøyte varmes opp og ikke inneholde fuktighet? Er vel enkelte partikler i lufta fra en vanlig kompressor som ikke er så heldig for lakken.

Fukten taes somregel ut i samme stadie hvor man minsker trykket igjennom en kombinert luftavfukter/trykkregulator. Her sitter det og ofte filter som tar partikler, derimot vil sistnevnte være ett mindre problem ved hjemmelakkering, siden man uansett vil få større problemer med støv generelt uten lakkboks.

Ved hjemmebasis vil vell det eneste man kunne klare være å regulere temperaturen i rommet, som meg bekjent skal ligge rundt 18 grader. Luft under ekspansjon vil uansett synke i temperatur, likt luft under komperasjon vil stige i temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sprøyta er crap har jeg hørt, spytter mye.

Moen for å svare på ditt spm; Kommer litt ann på hvor mye du skal lakkere, men hvis du skal lakkere mye bør du ha en kompressor som leverer over 120l/min.

Skal du bare lakkere litt så holder det at du lar kompressoren bygge trykk før du begynner og gir deg før trykket går under 2-2.7 bar.

Takk for svar! :) Vet du om noen andre sprøyter som evt er bedre i samme prisklasse da?

Skal lakkere begge bakskjermene og framskjermene til e30'a. Men da kan jo jeg ta pause mellom hver skjerm så trykket får bygge seg opp igjen

Skal ikke lufta som kjøres i lakksprøyte varmes opp og ikke inneholde fuktighet? Er vel enkelte partikler i lufta fra en vanlig kompressor som ikke er så heldig for lakken.

Luft som blir kjørt gjennom kompressor blir varmet opp, og det er filter som tar det verste i lufta.

Største problemet er kanskje fuktighet.

OBS, pass på at det ikke er tåkesmører koblet på luftlinja du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt blank når det gjelder lakkering med sprøyte, så tar imot alle tips med åpne armer!

Tåkesmører er der vell ikke om jeg har direkte slange til kompressor fra sprøyta?

Noe støv blir det vell.. Men har "bygd" en "lakkboks" i garasjen av pressenning, så har planer om å bløyte alle vegger etcetc.

Ingen som har tips til bedre sprøyte?:)

S2'n min tok kvelden i går under programvareoppdatering... :(!

Kjøp iPhone!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...