ehrnst Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Synes det var digg å flytte til Oslo jeg. Selv om jeg bodde en halvtime med båt unna da. Problemet er at det er dyrt å bo, samt dyrt å leve. Mange fristelser på vei fra jobb (les: øl) På en annen side er det like dyrt, eller dyrere der jeg kommer fra (Nesodden) som mange steder i Oslo..... Selv om det er landet. Må vel bare finne meg i det å ha mindre penger hehe
Robkill Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Akkuratt det med at det er dyrt på Odden erfarer jeg selv! Vil ikke flytte herifra, men ser meg snart pent nødt til det med tanke på hvor lite man får i forhold til prisen.
Fredrik Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Jeg hadde faktisk heller valgt Peugeot 205 GTI foran akkurat den der utseendemessig, og jeg er igrunn ikke spesielt glad i Peugeot. Me too... og jeg kjøpte da også en Peugeot 205 Gti 1,6 med 115 HK i 1987. Kun 900 Kg veide bilen og selv om fartsressursene ikke var de aller største (0-100 Km/t på 8,9 sekunder og en topphastighet på 195 Km/t) var kjøreopplevelsen absolutt helt fabelaktig. Jeg har tre favoritter (som jeg selv har hatt) når det gjelder eldre biler med relativt lite effekt... Porsche 924, Peugeot 205 GTi (1,6), Mazda MX-5 (mrk.I). Ingen veier over 1100 Kg og ingen har mer effekt enn 125 HK. Peugeot´en er hurtigst 0-100 Km/t og Porschen har den høyeste topphastigheten (201 Km/t). Porschen har også de beste kjøreegenskapene (under tvil relativt til MX-5), Peugeot´en er den morsomste og Mazda´en er en cab med alt hva det innebærer av glede. Geniale biler...
Marius2002 Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Me too... og jeg kjøpte da også en Peugeot 205 Gti 1,6 med 115 HK i 1987. Kun 900 Kg veide bilen og selv om fartsressursene ikke var de aller største (0-100 Km/t på 8,9 sekunder og en topphastighet på 195 Km/t) var kjøreopplevelsen absolutt helt fabelaktig. Oja, kult! Er igrunn Golf 1 GTI jeg har mest lyst på i Hatchback-klassen der, men den blir litt eldre igjen enn de der. Golf 2 er for meg en "wannabe" 1-er golf. Men skulle jeg hatt 1-ern er det viktig at den røde stripen rundt grillen er intakt og at Pirelli-felgene står på:
316 Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Jeg og Clerion hadde en småfeit blå energolf mellom oss på vei hjem fra Valle. Lav og fin med ordentlig dorulldekk!
Marius2002 Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Jeg og Clerion hadde en småfeit blå energolf mellom oss på vei hjem fra Valle. Lav og fin med ordentlig dorulldekk! Ikke feil det! Liker best med to lykter i front, istedet for fire som jeg hadde på bildet over. Hadde det ikke vært GTI så hadde ikke felgene spilt så stor rolle.
noekult Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Jeg er oppvokst i Oslo. Har sykt lyst til å flytte til Trondheim en gang, men det er ikke for å spare penger. Selv i Trondheim blir det for mye "småbyfølelse" til at jeg trives i lengden. Syns det er deilig å kunne ta t-bane, buss og trikk over alt jeg. 20 min. å gå til sentrum. "Alt" som finnes i Norge av tjenester og butikker finnes her. Døgnåpne butikker, mye fritidstilbud++ Parkering suger i Oslo, men her jeg bor er det heldigvis alltid mulighet på kvelden (verre på Grünerløkka, Majorstua osv.). Man tilpasser seg etter rushen og tar kollektivtransport når det er for ille med trafikk i byen. Der foreldra mine har leilighet er det også helt musestille hele døgnet (bortsett fra når han ene naboen har vors/nachspiel på annenhver lørdag...) og beliggenheten er en perle - på ene siden begynner sentrum, på andre siden er det rolig villastrøk med liten smak av sommeridyll hver sommer. Her er målet mitt for å kjøpe min første leilighet, men sjeldent noe til salgs... For å løse "plassproblemet" skal jeg finne/kjøpe/spleise på en nedlagt bilvaskeri eller bilverksted etterhvert, og drive med bil der - 100% konefri sone. Så får jeg bare ha leilighet ved siden av som ikke krever vedlikehold og snømåking - det tar 1000-lappen i felleskostnader og kommunen seg av Koster endel med leilighet som jeg ønsker (en 4-roms), men det er ingen stress og jeg har mange år på å jobbe meg opp til det Men såklart... Litt gudsforlatte veier uten politi på landet samt endel tomt hadde vært utrolig deilig for sjela å boltre seg på... Kan vel ikke få i pose og sekk, akkurat. Men det er tomme veier jeg misunner de som bor på landet for, etterfulgt av at du kan være din egen herre på tomta uten å måtte ta hensyn til mye. Og til slutt så hadde det vært deilig å hatt et hjem der man kan se film og høre på musikk høyt, uten å måtte ta hensyn til naboen... Min 10" sub støver ned....... Apropos hatchbacks... Savner min Einser-Golf med 120.000 km. på tellern... Ringte faktisk han jeg innbytta den bilen mot, han hadde solgt den videre... Bitteliten gledesspreder Marius2002: Den Einsern var nydelig og slik jeg håpet min skulle bli om jeg vant i lotteri "back in the day"
knut_olestad Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Me too... og jeg kjøpte da også en Peugeot 205 Gti 1,6 med 115 HK i 1987. Kun 900 Kg veide bilen og selv om fartsressursene ikke var de aller største (0-100 Km/t på 8,9 sekunder og en topphastighet på 195 Km/t) var kjøreopplevelsen absolutt helt fabelaktig. Oja, kult! Er igrunn Golf 1 GTI jeg har mest lyst på i Hatchback-klassen der, men den blir litt eldre igjen enn de der. Golf 2 er for meg en "wannabe" 1-er golf. Men skulle jeg hatt 1-ern er det viktig at den røde stripen rundt grillen er intakt og at Pirelli-felgene står på: Gammel som jeg er så har jeg da også tilbrakt tid bak rattet i mk1 gti, og det er uten tvil en bil jeg kunne hatt i samlinga ja
Fredrik Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Jeg er oppvokst i samme bygda som jeg kjøpte hus i. Jeg synes det er passe usentralt. 45 min til haugesund, 15 min til stord. Rundt 3 timer til både Stavanger og Bergen. Jeg bor litt i Stavanger i jobbsammenheng, men greier ikke å slappe ordentlig av før jeg er hjemme i bygda og har skogen i bakgården. Når man har bil som hobby, bør man bo litt usentralt. Jeg liker selvfølgelig å bo sentralt, men selv om vi nå bor 10-12 minutter utenfor Århus sentrum bor vi helt klart også utenfor byens kjas og mas. Her er det bare hester, fasaner, skog, golfbane, strand og lite trafikk. Hvis vi flytter tilbake til Norge vil det være til noe tilsvarende, men med litt lengre kjøreavstand i forhold til Oslo (type: 45-60 minutter). Århus er forøvrig størrelsesmessig litt større enn Bergen. Det bor ca. 2500 nordmenn i byen og de gjør nok ut av seg til at man kan snakke norsk med de aller fleste (tydelig normert bokmål).
Fredrik Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Gammel som jeg er så har jeg da også tilbrakt tid bak rattet i mk1 gti, og det er uten tvil en bil jeg kunne hatt i samlinga ja Absolutt... Italdesign by Giorgetto Giugiaro...
S.Hafsmo Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Jeg må si at jeg kjenner en anelse irritasjon når jeg får en mail fra kjærringa i dag, hvor hun forteller at jeg har "forresten" fått et brev den 18. April hvor det står "en pakke ble forsøkt levert, men du var ikke hjemme..blabla..Må hentes på Posten". Hvorfor vente til i dag, når det har gått akkurat 14 dager siden pakken skulle vært hentet, med å si det til meg? nå blir den liksom sendt tilbake til avsender uten at jeg en gang vet hva det var..
Anbefalte innlegg