Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan kommer man rundt 250 000 på alternativ? :S jeg har allerede kjøpt bil for 100 000,- pluss mva på 25 000,- så da gjenstår det bare 125 000,- for min del?

Er noe rundt den summen der avgiften kommer på ja, har ikke noe å vise til her nå da jeg ikke abonnerer på alternativkalkulatoren men tror den finnes gratis på nettet her en vei. Er iallfall overraskende gunstig, jo lengere bilen har gått og jo dyrere den var ny i Norge jo bedre blir det :)

Mobile24 tilbyr også importhjelp som inkluderer DEKRA test, en erfaren Norks transportør henter bilen hjem og du får den ferdig levert og registrert for 9900,-. Man må ikke til Tyskland selv med fly, ferge, hotel og tjo å hei :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen og resten av prosessen er jo bare moro. :)

Kunne gjerne tenkt meg å drevet med import på hobbybasis uten å nødvendigvis ha så mye i fortjeneste, men føler ikke jeg har kunnskap nok til det, ei heller er jeg noen selgertype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, altså det kommer vel på 250 000,- på avgiften og momsen, men man må jo regne med bilen også, har kommet fremtil ca 300 000,- hvis jeg er heldig, med alternativ kan man visst få ned prisen enda mer, om man må kjøpe nye deler for å få den i god teknisk stand også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket også opp i en del biler med alternativ-kalkulatoren til mobile24, og fikk noenlunde samme pris som Fredrik90 på e39 M5, altså 120-150 et sted i avgifter.

Hvor mye man kan stole på dette vet jeg ikke, men det et ihvertfall verdt å sjekke nærmere opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkulatoren på mobile tok vel utgangspunkt i nåværende listepris for tilsvarende bil, kanskje du ikke har fått denne riktig. Ett annet kan jo være at bilen din ikke har gått langt nok? :? Er litt usikker akkurat her, har kun kikka på summen på den kalkulatoren da den var tilgjengelig..

Litt teit å betale over 400 kroner måneden for kalkulatoren synes jeg, men den hadde alle disse opplysningen lagret og tok utgangspunkt i reg dato, årsmodell, utstyr og km stand til den aktuelle annonserte bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. min er jo en '02 som har gått 170k

Kunne ikke ha annet enn facelift ;) men av det jeg sjekket opp, utenom aktuell listepris, da det også er noe man må betale for, så virker det som jeg har orden på tallene, Nybilpris i norge var visst 1 307 000,-

Sent from my toaster using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...