Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Dårlige greier syns jeg, sendte mail til BMW nerri tyskland og spurte om tips ang et veldig kjent motorproblem.

Svaret var at jeg bør sette bilen inn på det lokale verkstedet og få den reparert..

Rart det der ja.

er jo en grunn til at de sier det, hadde de gitt tips til alle "hjemme mekanikere" om alle spørsmål som blir sendt inn, så hadde det jo vært slutt på bruk av verkstedan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige greier syns jeg, sendte mail til BMW nerri tyskland og spurte om tips ang et veldig kjent motorproblem.

Svaret var at jeg bør sette bilen inn på det lokale verkstedet og få den reparert..

Rart det der ja.

er jo en grunn til at de sier det, hadde de gitt tips til alle "hjemme mekanikere" om alle spørsmål som blir sendt inn, så hadde det jo vært slutt på bruk av verkstedan.

Spørsmålet mitt i utgangspunktet inneholdt informasjon om at jeg har vært på BMWsjappa her i flere timer, de har prøvekjørt den flere ganger og forstår ikke hva feilen er.

Alternativet er da altså å begynne med å bytte støtfangeren foran og fortsette bakover til hele bilen er ny.

Det syns både jeg og tydeligvis de "enorme" mengdene med folk jeg finner med samme problem på nett blir litt vel dyrt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om noen som klarer og tar på seg jobben for og fikse Pixel feil? Er på en E39 i Instrument måleren og displayet under cdspilleren :)

Har en kompis som fikser sånt i Oslo... kan sende deg pm om du er interessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er hun på bedringens vei, vannet i lungene er borte, puster uten maskin og infeksjonen er på vei ned <3

Navnet hennes? Inaya Mirza :)

Det er godt å høre at din datter er på bedringens vei... gratulerer forresten... :)

Inaya Mirza var ikke akkurat et norskklingende navn... begge navnene er arabiske. Inaya betyr "vennlig" og Mirza betyr "prins"... altså "vennlig prins" (!).

Ingen som planla ett norskklingene navn så skjønner ikke greia med å påpeke det!?

Men ellers takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstand: prefacelift E39 uten M-tech og facelift-lykter er veldig mye penere enn M-tech/facelift. Jeremys Touring var nydelig. Jeg forstår ikke hvorfor alle på død og liv skal bytte lyktene og støtfangerne.

850R'en var også kjempefin.

Jeg synes at frontlyktene på E39 prefacelift virker litt kjedelige idag når frontlykter har blitt et såpass viktig og markert designelement på biler, men snakker vi E39/Touring generelt er jeg helt enig med deg. Som Werther er inne på tilbyr denne modellen (og E46 med rekkesekser) nå seriøst mye bil for pengene... forutsatt at man kan finne et eksemplar som er nogenlunde rustfri og godt vedlikeholdt... :)

Ellers er jeg også helt enig med deg når det gjelder 850R´en May kjører. Det er faktisk litt vanskelig å fatte hvor sexy og fremtidsrettet Volvo var med hele 850 programmet. Paradokset i denne sammenhengen er at modellen som standard har forhjulstrekk. Hadde den hatt bakhjulstrekk ville den utvilsomt ha vært en seriøs konkurrent til f.eks E34, men samtidig knapt så moderne i forhold til bilindustrien generelt. Jeg har alltid likt 850 og jeg synes at de holder seg godt designmessig. Bare konseptet om å levere en hel modellserie med kun rekkefemmere er så barskt og tøft som det kan bli i min bok... 8)

Og likevel kjører du en dritgammel e46 diesel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke kjøre modball med denne, Wicky? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40173412 Trenger bare å lakkere fangere svart, og få på noen solide såler så er den kul.

Søskenbarnet mitt kjøpte denne kun for å kjøre hjem i fra kirka! :lol:

[ Bilde ]

hehe i wish! Men nå har jeg S-klassen og E-klassen.. så en SL hadde ikke passet inn i økonomien min dessverre :( Ikke har den plass tl bagasje.. eller en bror på 186... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et eksempel som kanskje kan belyse problemstillingen i et bredere format. En av mine favorittbiler er Porsche 944. Den mest interessante er prefaceliftmodellen som ble produsert i perioden 1982-1985 (første halvdel). Den beste er naturligvis den siste årsmodellen som er 1985. Modellen ble typegodkjent i Norge i forbindelse med den første årgangen som er 1982. Denne årsmodellen og modellen året etter er veteranbiler i år. Tiltross for at 1984 og 1985 modellene er 99,9% identiske med de tidligere årsmodellene er disse ikke veteranbiler ennå. Hvis man vil importere disse årgangene uten avgifter må man vente med importen eller importere bilen og evt. parkere den i en garasje uten skilter.

Det du skriver der er helt feil. En bil fra 1982 kan TEKNISK være helt lik en 1985 model, (i ditt tilfelle 99,9%) men den er fremdeles ikke veteran i Norge. Står i loven atde skal være PRODUSERT for 30år siden... en 1985 er da ikke produsert da.. derfor er den heller ikke veteran-godkjent i Norge til tross for hva du mener... Ditt innlegg er ikke belysende på problemstillingen diskutert lenger opp da bilen, E28, det er snakk om, er produsert i 1982 men førstegangsregistrert i 1984..Dette betyr at den har ligget på lager uten gyldige papirer i tyskland frem til 1984. Den fikk da papirer i tyskland og solgt til Norge/importert hit. Den kan ha blitt brukt som demobil/utstillingsbil eller bare "showoff bil" i par år og ble vel frakta mellom utstillingene/stedene på tralle/lastebil...

Derfor er bilen en 1984model produsert i 1982.. Det gir derfor desverre ikke grunnlag for å veteranbil registrere denne før 2014...

Selv om den er 99,9% lik en 1981 model... Og dette vet jeg fordi jeg har vært involvert i import av biler flere ganger, samt importfortilling og sittet med mangfoldige fortollinger av biler side by side the tollvesen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...