Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tror ikke det er noe problem, da folk flest sliter selv med å se forskjellen :P

Hadde ikke vært engstelig iallefall! og skulle det bli full teknisk osv, uten at jeg kan tro de skulle sjekket motornr osv, så er det bare å søke om ombygging, det er jo ikke noe problem å få slikt godkjent ;)

Takker for svar!

Så det er ikke verre enn å få det godkjent ombygd altså.

Så for meg skyhøye bøter og fengselstraff. Hehe.

Står ofte andre bremser, felger og senk på dem også, så var redd at motor skulle bli oppdaget ifbm at slike småting måtte på visning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De har ikke lov" til å sjekke annet, men de kan jo såklart kalle deg inn på nytt og gå gjennom hele bilen om ønsker det. jeg kjørte selv med felger utenfor buene, senket mer enn vanlig og med usblinkers i 2 år uten å bli stoppet, så trenger ikke å bli stoppet selv om bilen er noe annerledes enn standard ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor risky er det egentlig å kjøre rundt med "feil" motor?

Tenker da på seksere som ser kliss like ut for de fleste.

f.eks. 528 i 523, 325 i 320, 530 i 525 osv. (ala 20-40hk effektøkning, ikke godkjent ombygd)

Har ikke tenkt å bygge noe som ikke skal godkjennes, men det er så mange tilsalgs med slike modifiseringer. Bygget 328i i en 316i når jeg var 18-19, men det hadde jeg ikke turt å gjøre i dag. Hehe. Det hadde blitt enkelt å oppdage også. Kom jo utfor et uhell, men hadde heldigvis bekjente som kunne ordne takst på tross av feil motor. Det har jeg ikke nå lenger, men har uansett ikke lyst til å gjøre det igjen.

Hva tenker folk om saken?

E har selv byttet til 2,8 i min e36. Var en 320 tidligere, har en god dialog med BT egentlig men e drive å forska litt rundt å få tak i billig driverk å bakbremse for å kjøre nedom BT å godkjenne. . Men om det skjer ei ulykke med meg nå, så sitte e vell litt i saksa om de begynner å kikke på dele nr osv. Selv om det er bare et par ponnia :/ tror er går bra e, men skjønna du e litt skeptisk siden det hat skjedd deg tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om våkenatt a gitt!! Lillegutt vil kun sove på fars bryst i natt! Koselig men litt tungvint iom at jeg ikke får sove!

Sent from my Ifaun using Tapatalk

Sånn er babyen vår også.. Våkner med engang man legger hu i hennes seng... Men jeg klarer fint å sove med henne på brystet, er glad i min søvn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som regel kjørt rundt med 19" felger og mye senk, men aldri blitt stoppet pga det.

Ble stoppet ifjor sommer nede på østlandet, men det var pga blinklyset mitt hadde poppet ut og hang etter ledningen. Hehe. Da så politimannen godt på felgene, men han spurte aldri etter sertifikat, vognkort eller om felger, spacere og senk var godkjent (hadde bare godkjent justerbart, ikke felger osv) Han spurte kun om jeg hadde vært i Sverige, og om han kunne få se i bagasjerommet. Så var det tut og kjør. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor risky er det egentlig å kjøre rundt med "feil" motor?

Tenker da på seksere som ser kliss like ut for de fleste.

f.eks. 528 i 523, 325 i 320, 530 i 525 osv. (ala 20-40hk effektøkning, ikke godkjent ombygd)

Har ikke tenkt å bygge noe som ikke skal godkjennes, men det er så mange tilsalgs med slike modifiseringer. Bygget 328i i en 316i når jeg var 18-19, men det hadde jeg ikke turt å gjøre i dag. Hehe. Det hadde blitt enkelt å oppdage også. Kom jo utfor et uhell, men hadde heldigvis bekjente som kunne ordne takst på tross av feil motor. Det har jeg ikke nå lenger, men har uansett ikke lyst til å gjøre det igjen.

Hva tenker folk om saken?

E har selv byttet til 2,8 i min e36. Var en 320 tidligere, har en god dialog med BT egentlig men e drive å forska litt rundt å få tak i billig driverk å bakbremse for å kjøre nedom BT å godkjenne. . Men om det skjer ei ulykke med meg nå, så sitte e vell litt i saksa om de begynner å kikke på dele nr osv. Selv om det er bare et par ponnia :/ tror er går bra e, men skjønna du e litt skeptisk siden det hat skjedd deg tidligere.

Men bremser å understell er jo likt på 320 og 328?

Drivverket eller girkasse og diff har en annen utveksling, men man må vel ikke godkjenne for å kjøre med annen utveksling?

Skulle tro du bare trengte dokumentasjon på at det er samme deler på din som en 328, så godkjenner de den sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulke kanalen på Hiace er noe alle Hiace eiere i servicebransjen gjør dessverre. Har selv gjort det med en kollegas bil, kanalen under HELE skyvedøra ble jevnt over bulka :)

Går man inn for å ta livet av Hiacen så klarer man det.. Null problem :P At en Ford Transit Connect overlevde min behandling er ganske utrolig, men etter to år var begge drivknutene konka, girkassa hadde utslitte synkroringer i 2. og 3. gir. Turboen plystra hele tiden(tilbakeslag?) motoren generelt raklet mye mer enn min kollegas bil som kjerringkjørte. Clutchen var utslitt, fangeren forran hang sammen i strips. Da jeg en gang hadde fyllt opp hele bilen med PFXP 2.5mm2 tromler og flere høyder med stiger på taket kom jeg litt fort over en fartsdump og bladfjærene bak bunna relativt hardt.. Bilen ble aldri den samme baki der :P Man kunne ikke se at bilen var herja med fra dagen èn uten å vite om alle skavankene, riper og slikt i fangere osv var skjult med hvit teip og korrekturlakk. Jeg gav fra meg bilen på 40 000km og da hadde den akkurat vært på førstegangsservice 10kkm for seint iforhold til intervallen og bytta et lass med deler..

Da har man vasket garasjegulvet og satt på varmekablene på høy varme for å få tørka opp! Så er man klar til å kjøre BMWn inn og interiørbytte kan starte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke likt, bakbremsene er større, å diffen er større, å stikkakslingene er større, å mellomaksling er større, men frembremser er lik..

Trenger ikke å bygge om drivverk for å få dette godkjent :) Men bakbremsene må selvfølgelig byttes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenneren.. hva er problemet med finn.no tråden min? Jeg kan starte den tråden så mye jeg vil. Noen av dere har seriøst problemer. Les igjennom å se om det var noe negativt der. Det er flere som vil ha en slik tråd. Det er bare enkelte med moderatorer som får fare akkurat som de vil her. Jeg har faktisk også donert penger til dette forumet. Ifølge reglementet har jeg full rett til å opprette en slik tråd i bil og MORO tråden. Skal sende en mail til forbrukerrådet å høre hva de sier om det.. Amatørforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenneren.. hva er problemet med finn.no tråden min? Jeg kan starte den tråden så mye jeg vil. Noen av dere har seriøst problemer. Les igjennom å se om det var noe negativt der. Det er flere som vil ha en slik tråd. Det er bare enkelte med moderatorer som får fare akkurat som de vil her. Jeg har faktisk også donert penger til dette forumet. Ifølge reglementet har jeg full rett til å opprette en slik tråd i bil og MORO tråden. Skal sende en mail til forbrukerrådet å høre hva de sier om det.. Amatørforum.

Skal du høre hva forbrukerrådet sier om at du ikke får lov å opprette hva du vil på et forum du ikke engang har betalt for å være medlem på? Donasjon er vel irrelevant, donasjon er nettopp hva det er, en donasjon. Om du forventer noe i retur er det ikke en donasjon lenger :)

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...