Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

dårlige annonser pleier som regel å være gode kjøp, fordi "alle" blar videre, og man kan hente bilen for skambud 3-4uker etter at annonsen er lagt ut..

Hadde det vært en m3, så hadde jeg brått vært mer skeptisk, men så lenge prisen på den bilen blir rett (med god rabatt for dårlig annonse) så er det jo greit? Jeg tror ikke at dårlige annonser kan overføres direkte til et dårlig bilhold.

Når det kommer til sinte folk, så pleier jeg heller bare å være ydmyk og si beklager, det skal ikke gjenta seg. Man ender som regel opp med å beholde humøret resten av dagen, og jeg er nok gaanske sikker på at jeg aldri klarer å "lære" noen andre til å være mindre grinete med å hisse meg selv.

Det er noe med å vende det andre kinnet til..

Unntaket er selvsagt busssjåfører som bryter vikeplikter.. ;)

Angående skolegang.

Jeg har ikke selv mer enn allmenn, men skulle tro at jeg har ordnet meg likevel.. Så lenge man har den rette innstillingen og er flink til det man driver med, så kommer mulighetene. Enten via forfremmelser i eksisterende firma, eller via kontaktnettverk.

Spørsmålet er hvor langt "opp" man vil. Jeg savner på mange måter å gå som formann med 100 000kr mindre i lønn.. Da er man trossalt ferdig på jobb når man stempler ut, og ligger ikke våken om nettene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God på hjul? All research sier at disse skal være på smertegrensa men innenfor, men det er de heelt klart ikke.

Skal bygge 3,4cm mer ut enn originalt og de står jo midt under bilen..

[ Bilde ]

Ikke noe god på feltet, og jeg vil gjerne kunne mer om dekk og felg osv, mene eneste jeg kan si er at de der kan du ikke bruke på bilen, så enkelt er det :)

Så får de mer kyndige kommer og forklare nærmere om hva du evt kan gjøre.

Da du skal ha nye hjul og om det evt må godkjennes, så skal skjermkanten dekk 30 grader forrover og 50 grader bakover.

Det er trefflaten på dekket det måles fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God på hjul? All research sier at disse skal være på smertegrensa men innenfor, men det er de heelt klart ikke.

Skal bygge 3,4cm mer ut enn originalt og de står jo midt under bilen..

[ Bilde ]

Hva er målene på disse da? Ser ut som du har alt for lavt innpress...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på "debatten"

Jeg for min del er drittlei av å jobbe. Ja det er kjekt med penger og ja det er helt OK å møte opp på jobb og gå hjem klokka 4 og vite at du er ferdig for dagen. Det er likevell et sug i meg som sier at jeg burde ta høyere utdanning og at disse yrkesfagene ikke lenger holder like godt om man ønsker å se inn i framtiden. Det er ofte kjekt å skru bil, men noen ganger er det bare dritt og man vil heller sitte på en rein stol og ha en rein skrivepult foran seg framfor oljesøl og ruststøv. 7,5 x 5 = 37,5 timer skruing hver eneste uke..

Har søkt meg over i helt andre yrker enn bil og mekanikk. Har funnet ut at jeg ønsker å jobbe med mennesker i fremtiden :) Så får vi krysse fingra for at jeg kommer inn. Heldigvis sitter jeg på generell studiekompetanse, og det er jeg sjeleglad for den dag i dag.

Er også enig her, selv om jeg ikke har jobbet noe spesielt enda.

Det er opp til hver enkelt person, og ingen er like, men jeg synes ikke at det ikke holder med kun den yrkeskompetansen du får etter endt lærlingertid. Noe jeg synes er synd.

Det kan så klart være mer en nok for noen som trives i jobben, (noe jeg mener er kanskje det viktigste)

Men slik som feks meg så har jeg det bra på lærlingerplassen min, det er koselige kolleger og gode arbeidsforhold, men jeg føler fortsatt at innen hvert fall IKT og IT så er det MYE jeg må lære meg utenom det normal utdanning kan gi meg, så for meg er en master i Webdesign, data ingeniør og forskjellige kurs viktig for min utdanning og at jeg skal kunne skaffe gode jobber om kanskje 15-25 år.

Siden mange unge idag får printet inn i hodet at hvis du ikke går slik og slik og får en god og lang utdanning så vil du slite. Er hvert fall slik jeg ser det.

For min egen del så kommer jeg til og ta høyere utdanning, siden dette for meg tilsier mye bedre lønn, og lettere for meg og skaffe meg gode jobber, ikke bare om 5 år, men om 20 da det har kommet veldig mange årskull etter deg som ville gitt mye for den jobben jeg da sitter i (Håper jeg)

Jeg mener også at det er viktige med mål, og vil du jobbe, og tenker litt klart og er flink så får du som regel til de målene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God på hjul? All research sier at disse skal være på smertegrensa men innenfor, men det er de heelt klart ikke.

Skal bygge 3,4cm mer ut enn originalt og de står jo midt under bilen..

[ Bilde ]

Hva er målene på disse da? Ser ut som du har alt for lavt innpress...

In deed it does.. 18x8 ET20, og det skal gå med 16x7 originalt. Men nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God på hjul? All research sier at disse skal være på smertegrensa men innenfor, men det er de heelt klart ikke.

Skal bygge 3,4cm mer ut enn originalt og de står jo midt under bilen..

[ Bilde ]

Hva er målene på disse da? Ser ut som du har alt for lavt innpress...

In deed it does.. 18x8 ET20, og det skal gå med 16x7 originalt. Men nei..

Er ET 42 som er standard på E46,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God på hjul? All research sier at disse skal være på smertegrensa men innenfor, men det er de heelt klart ikke.

Skal bygge 3,4cm mer ut enn originalt og de står jo midt under bilen..

[ Bilde ]

Hva er målene på disse da? Ser ut som du har alt for lavt innpress...

In deed it does.. 18x8 ET20, og det skal gå med 16x7 originalt. Men nei..

Her er en med 18x8 ET20 i alle hjørner. Ser jo ut som det skal passe:

c522373f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er målene på disse da? Ser ut som du har alt for lavt innpress...

In deed it does.. 18x8 ET20, og det skal gå med 16x7 originalt. Men nei..

Er ET 42 som er standard på E46,

Ja, de står ca midt under bilen. Og disse skal bygge 35,7mm mer ut. Og det stemmer altså såå ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40922691&UX_EL_c=ad_selection_car_used_browse2&counterId=LOG_PROFILED_ADS_FRONT_CLICK

Når jeg ser slike annonser som dette så blir jeg litt overrasket. Tenker umiddelbart at dette er en bil som ikke har fått det beste stellet når eiern ikke en gang har giddet å vaske bilen til annonse bildene. Legger også merke til ett interiørbildet av en støvete og smulete midtkonsoll og ølboksen som står på panseret på det andre bildet #-o

Greit nok om det hadde vært en bil til 30 000 men dette er faktisk en bil til tett på 500 000,-, slikt er det ingen annen unnskyldning for enn latskap. Da tenker man som interessert umiddelbart: Neste takk!!

En tankegang som ikke alltid bør følges helt slavisk: Bilen har kjørt 40.000 på 5 år og nåværende eier har maks hatt den i fire måneder. Tror jeg skulle klart å leve med det. Jeg bruker ikke penger på å kjøpe bil fordi jeg liker forrige eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...