Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

..... Veldig mange biler går bra! Veldig mange biler går bedre enn en 745D. Men blir litt som å skryte av min originale 220cdi går så bra at den holder følge med en S400 cdi...

Mitt poeng er at antall hestekrefter kun forteller halve historien. E65 745i har massiv effekt med sine 330 HK og 700 Nm, men når den samtidig veier over 2 tonn er denne effekten i relativ forstand ikke så imponerende. La oss si at Fredrik´s E90 325d veier rundt 1600 Kg og har 260-270 HK. Det skal ikke mye fantasi til for å forstå at med 400 Kg mindre å trekke på holder den fint følge med en original E65 745d.

Når dette er nevnt er E65 745d isolert sett en ganske fin konstruksjon. Det er absolutt imponerende at en så stor og tung bil er såpass hurtig som den er og samtidig har et relativt moderat drivstofforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det...du turte jo ikke kappkjøre mot min E65 735iA som var helt original... jaja kos deg med kappkjøring mister :) Håper de tar fra deg førerkortet snart!

Turte ikke nei....? :lol: Når skulle jeg fått anledning til det, skulle klart å henge brukbart på den gamle E65en din med E34en til og med :mrgreen::wink:

Kapp kjøring er noe jeg aldri legger opp til selv, men en sjelden gang så byr situasjonen opp til det og da er det veldig gøy. Er sikkert år og dag siden jeg gjorde det sist så det er ikke noe jeg gjør mye, sikkert ikke mere en deg eller alle andre her inne

Jeg skulle mistet lappen ja, og det kommer fra idioten som kjører hele veien til jobb i drosjefila for å unngå kø. Det er vel heller ett tids spørsmål før du mister lappen eller går en klekkelig bot mister...

Tenk om den 745D var chippa?! Eller at sjåføren tenkte "oi en liten guttunge som vil kappkjøre..jaja får vel skru opp cruisekontrollen"...

Og når han blinka med lysa to ganger betydde "haha du er handicap så her har du to nødblinklys"

:lol::lol::lol:

Veldig mange biler går bra! Veldig mange biler går bedre enn en 745D. Men blir litt som å skryte av min originale 220cdi går så bra at den holder følge med en S400 cdi...

Hadde den 745en vært tuna (heter ikke chipping på ordentlige biler) så hadde han nok etterlatt meg i en sky av veistøv. I motsettning til deg så var han sportslig og entusiastisk nok til å hilse selv om han ikke klarte å "riste meg av" :) Ikke alle har likte enkel og ensporet tenke gang som deg vet du

Hadde du hatt en 270 CDI eller 280 CDI som var chippa så kunne du nok lett holdt følge med en S400 CDI, hadde nok ikke vært noe i veien for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er en om programert 525D syns det er fart i den jeg. Meeeeeeeget stor forandring fra v50 1, 6d.

Dog endel større diesel forbruk. :P og jeg som kjører så pent.. :roll:

M57 motorene har veldig mye potensial når det kommer til tuning og omprogramering, vet ikke hvor mye du har tatt ut i din men tror man fint kan hente ut 220 hester av en original 177 hester :) Motorene er også solide og tåler fint en effektøkning, akilleshælen er dog automatkassene hvis man virkelig vi ta effekten langt ut :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0-100 tider er igrunn ganske lite interessant for min del, er jo det å kunne skyve på alt det går fra 60-70 og oppover som er morro i en slik bil, jeg foretrekker selv langbeinte biler og ikke småbiler. 3 serien er for liten for meg, kan ikke ha noen i baksetet engang om jeg skal sitte nogenlunde komfortabelt.. 6-serien også er en uoffesiell 3-seter og ingen 4 seter som det står i vognkortet, sitter altså med stolryggen helt inntil baksetet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om alle fredriker i verden er like sære og merkelige som dere to?

Det kan jo være at du har et "fredrik" problem og det er i så fall alvorlig iom. at det er nesten 14000 fredriker i Norge, over 95000 fredriker i Sverige og ca. 21000 frederiker i Danmark. Fredrik er også et populært navn i Tyskland (spesielt i Bayern der BMW har hovedkontor) samt i den anglosaksiske delen av verden (primært Storbritania og USA).

Den tyske varianten av Fredrik er Friedrich og dette er også den opprinnelige varianten som stammer fra gammel høytysk og dermed også fantes på gammelnorsk som Friðrikr. Fredrik har vært brukt som et populært navn i Norge siden 900 tallet... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om alle fredriker i verden er like sære og merkelige som dere to?

Det kan jo være at du har et "fredrik" problem og det er i så fall alvorlig iom. at det er nesten 14000 fredriker i Norge, over 95000 fredriker i Sverige og ca. 21000 frederiker i Danmark. Fredrik er også et populært navn i Tyskland (spesielt i Bayern der BMW har hovedkontor) samt i den anglosaksiske delen av verden (primært Storbritania og USA).

Den tyske varianten av Fredrik er Friedrich og dette er også den opprinnelige varianten som stammer fra gammel høytysk og dermed også fantes på gammelnorsk som Friðrikr. Fredrik har vært brukt som et populært navn i Norge siden 900 tallet... 8)

Artig å høre :)

Er ikke for uten grunn vi heter Fredrik :wink: Min tipp olderfar var Tysk og het Fredrich, og han kom nettopp fra Bayern så det synes jeg er litt gøy :)

Er vel også en del her inne som heter Fredrik? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who cares :)

Thomas J.P. (Thom) Karremans (født 1948 i Apeldoorn, Nederland) er en nederlandsk militæroffiser og forfatter. Han er mest kjent for at han var var øverstkommanderende for FN-soldatene i Dutchbat i Potocari under Srebrenica-massakren. Han er pensjonert og bor for tiden i Spania med sin kone. I 1998 gav han ut boken Srebrenica, who cares?: een puzzel van de werkelijkheid, om sine erindringer fra hendelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke for uten grunn vi heter Fredrik :wink: Min tipp olderfar var Tysk og het Fredrich, og han kom nettopp fra Bayern så det synes jeg er litt gøy :)

Er vel også en del her inne som heter Fredrik? :wink:

Den første som het Fredrik i min familie var min 6 x tippoldefar som ble døpt på Bragernes i Drammen i 1698. Alle senere mannlige medlemmer av familien har hatt navnet Fredrik inkl. min sønn. Tenk det.... bare fredriker i hele 315 år. Det blir ikke bedre... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir 3,91 utveksling diff på b28?

Finnes det noen plass det står kanskje XD

Omtrent akkurat like slitsomt som 4.10, som du spurte om tidligere:p ville aldri valgt noe høyere enn 3,25 - ikke så lenge du skal bruke den til vanlig. Finnes vel exel ark, og kalkulatorer, om du har all data du må skrive inn, og gidder å lete :)

takk skal du ha, regna me det :lol: . vanskelig å finne riktig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...