Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg vet er dette ganske normalt og ikke noe som er spesielt for Oslo eller Norge for den saks skyld.... uansett... kjedelig og frustrerende er det... :roll:

Det som er spesielt for Oslo er at E18 syd fra er en krøttersti på størrelse med en fylkesvei på Smøla....Tror det er ganske mange tusen utlendinger som tror de har kjørt feil når de følger skiltingen inn til hovedstaden i "verdens rikeste land", så møter de en 2-felts 50-sone med trafikklys, fotobokser, hus langs veien, biler parkert delvis uti veibanen og badegjester som går over veien med slippers og Donald Duck-håndkle....

Oslo mangler også en ringvei, så alle som skal nordover (fra Østfold) er dømt til å stampe i kø fra Åsland pukkverk til Alnabru. Kjempemoro hvis/når man skal rekke et fly på Gardermoen, og en kølle har punktert ved Bryn-senteret.

Dette gjelder jo også E18 sørlandet mot Hamar - da møter man veggen ved Storo/Sinsen/Økern/Skøyen/Etterstad.

Til alle dere som sier Islam er en terroristreligion...

Problemet er at man sier en ting, også skjer det motsatte. Man dømmer folk etter handlingene deres, ikke hva de sier.

Akkurat som med folk som sier at rottweilere/schæfere er fine familiehunder, selv om de er bra ustabile ifht andre hunderaser.

Jeg synes ikke at veistystemet rundt Oslo er så dårlig etter at Ring 3 har blitt planløst, men det er mange store byggeprosjekter i Oslo og dette er en utfordring i forhold til å få glid i trafikken. I tillegg kommer det faktum at veiutbyggingen som er gjennomført allerede nå har en begrenset kapasitet i forhold til den enorme tilflyttingen til Osloregionen. Det er ingen tvil om at denne tilflyttingen har kommet som en stor overraskelse på politikerne og at alle prognoser og beregninger for fremtidig trafikkgrunnlag derfor vist seg å være værdiløse. Såvidt jeg forstår vil det gå minst 20-25 år før hele Østlandsregionen har en tilfredsstillende infrastrukter mhp. veitrafikk og offentlig transport.

Apros sitater fra Koranen så har Bibelen også et kjent vers i Matteusevangeliet som forfekter et sterkt antikrigsbudskap (Matt. 22. kapittel, vers 37-4):

"Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand. Dette er det største og første bud. Men et annet er like stort: Du skal elske din neste som deg selv. På disse to bud hviler hele loven og profetene."

Budskapet ble gitt av Jesus Kristus til fariseerne da de ville sette ham på en prøve ved å spørre ham om hvilket bud som er det største i loven. Fariseerne var skriftlærde jøder og sto derfor sosialt og statusmessig i en motsetningsrolle til Jesus som kun forkynte Guds ord muntlig (ref: Jesus ble senere anklaget for gudsbespottelse og hengt på korset som straff).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du sitere hele innlegget jeg skrev da Jørgen, så dette ikke blir dratt ut av proporsjoner også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....regner med de fleste er oppegående nok til og skjønne at de er registrert på en BMW-forum ;) Må være lov og ta opp andre ting, f.eks i denne tråden, men har en følelse av at det kan bli krangling og uenigheter som jeg ikke synes er trivelig for noen parter når religion og terror/ekstremisme osv blir tatt opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...