Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Må ha vært den første av sitt slag her til lands! Var det allerede på moten den gangen?!

Tror fattern var ganske tidlig ute! Det verste er at den levde i beste velgående til inntil for kanskje 7-8 år siden. Bilde er vel rundt 23 år gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken høyttrykkspyler anbefaler dere som har god peiling her inne?

Jeg har til nå kjøpt 2 stk og begge har vært dritt så neste gang skal jeg være sikker på at jeg kjøper en skikkelig uansett hva det må koste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha vært den første av sitt slag her til lands! Var det allerede på moten den gangen?!

Tror fattern var ganske tidlig ute! Det verste er at den levde i beste velgående til inntil for kanskje 7-8 år siden. Bilde er vel rundt 23 år gammelt.

Husker du om dere hadde slikt veggfeste til den? :)

Det hadde hvertfall vi! Og ja, den virket i veldig mange år... Ikke så veldig lenge siden min far kjøpte ny. Kanskje 4-5 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken høyttrykkspyler anbefaler dere som har god peiling her inne?

Jeg har til nå kjøpt 2 stk og begge har vært dritt så neste gang skal jeg være sikker på at jeg kjøper en skikkelig uansett hva det må koste...

har dårlig erfaring med nilfisk ivaffall

de pistolforlengerskjøtegreiene bare gikk i filler, tålte ikke trykket, endte op pmed patentbånd og slangeklemmer for å holde de sammen, men da sprakk røret heller, så tålte ikke trykket til spyleren,

har biltema nå faktisk, funker ennå, brukt til å spyle fram endel belegningsstein i hagen (med typ 5-10cm jord over)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv nilfisk, elektronikken i den jeg kjøpte ble ødelagt, så pumpa starta ikke. Fikk ny, og synest den lugger litt vel mye denne også.

Kärcher har jeg ett mye bedre bilde av egentlig, ser man en gammel "sliter" er det ofte i gul utførelse av sistnevnte produsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha vært den første av sitt slag her til lands! Var det allerede på moten den gangen?!

Tror fattern var ganske tidlig ute! Det verste er at den levde i beste velgående til inntil for kanskje 7-8 år siden. Bilde er vel rundt 23 år gammelt.

Husker du om dere hadde slikt veggfeste til den? :)

Det hadde hvertfall vi! Og ja, den virket i veldig mange år... Ikke så veldig lenge siden min far kjøpte ny. Kanskje 4-5 år :)

Ja, mener vi hadde det! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Nilfisk som jeg har brukt myyye. Er kjempefornøyd med den. Har en stor asfaltert bakgård/gårdsplass som jeg har spylt jevnlig og det opptil 1 time i strekk. Spyler over bilen regelmessig fra Mai til Oktober. Det største fortrinnet til Nilfisk er selve slangen fra høytrykksspyleren til "pistolgrepet", den er overlegen alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj her var det mye forskjellig fra mine egne erfaringer.

Vi to kan ikke ha samme Nilfisk spyler.

Har en Nilfisk som jeg har brukt myyye. Er kjempefornøyd med den. Har en stor asfaltert bakgård/gårdsplass som jeg har spylt jevnlig og det opptil 1 time i strekk. Spyler over bilen regelmessig fra Mai til Oktober. Det største fortrinnet til Nilfisk er selve slangen fra høytrykksspyleren til "pistolgrepet", den er overlegen alt annet.

Om jeg spyler en liten stund med min så starter den rett og slett ikke før jeg har latt den stå en stund.

Slangen jeg har er den verste og mest ubrukelige slangen jeg har vært borti. Den er plastbelagt med et belegg som sprikker og blir helt porøst.

Den er nesten umulig og kveile inn igjen på rullen. Og den er helt forferdelig å jobbe med. Ruller seg sammen til en floke hele tiden og man må bruke mye tid på og snurre den rundt for å få ut lengde hele tiden..

Aldri mer skal jeg ha en slik igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe en høyttrykkspyler med kabeltrommel på, virker genialt.

Fant noen billige på jula.no, type denne her http://www.jula.no/hoytrykkspyler-140bar-1-8kw-220117 .

Specsene virker helt OK, men vannmengden er jo crap. Mulig å få koblet til noe foam canon på denne? Er ganske avhengig av akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...