Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Da var bilen kommet fra firehjulskontroll :D regninga var jo til å grine av men men. Må man så må man.. 3000 spenn hos bavaria i Arendal. Biltilsynet neste :)

Prisene på Bavaria her er helt på trynet på noen ting men overraskende billig på andre ting igjen :) Kundeservice kunne de dog blitt bedre på, ikke min egen erfaring (har jobbet der selv) men har hørt det fra mange andre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en epidemi i Norge. Bedrifter tar deg i ræva fordi de vet at du vil tåle det (samme gjelder også staten, bilavgifter for eksempel). Norske priser vil på lang sikt kvele norsk økonomi, den følelsen har jeg hatt en stund og den blir stadig mer forsterket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må sjekke priser rundt om på ting før man handler, man sparer hundre eller tusenvis per mnd hvis man er flink. f eks www.prisjakt.no på elektro ting

men noen steder spes bil eller nisje ting, hvis jeg trenger deres kunnskap eller de har spesiell kundeservice betaler jeg gjerne mer og får en bedre handel/deal/utbytte/service =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en epidemi i Norge. Bedrifter tar deg i ræva fordi de vet at du vil tåle det (samme gjelder også staten, bilavgifter for eksempel). Norske priser vil på lang sikt kvele norsk økonomi, den følelsen har jeg hatt en stund og den blir stadig mer forsterket.

Det er vel strengt tatt oljebransjen og lønningene der som tar livet av Norsk økonomi. Folk syter og klager over prisene på ting her i landet, mens de i realiteten har bedre råd enn nordmenn noen gang har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en epidemi i Norge. Bedrifter tar deg i ræva fordi de vet at du vil tåle det (samme gjelder også staten, bilavgifter for eksempel). Norske priser vil på lang sikt kvele norsk økonomi, den følelsen har jeg hatt en stund og den blir stadig mer forsterket.

Det er vel strengt tatt oljebransjen og lønningene der som tar livet av Norsk økonomi. Folk syter og klager over prisene på ting her i landet, mens de i realiteten har bedre råd enn nordmenn noen gang har hatt.

Det er bare det at med mer råd så kommer høyere pengeforbruk, så sitter vi likevel igjen og klager over for lite penger når alle lån og avdrag er betalt for måneden :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant..

Tar meg selv som et godt eksempel på det. Jeg har aldri tjent så "mye" penger som jeg har gjort de siste årene. og jeg merker spesielt siste året at jeg likevel har mindre penger til overs når neste lønning kommer nå enn hva jeg hadde tidligere når jeg tjente mindre :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant..

Tar meg selv som et godt eksempel på det. Jeg har aldri tjent så "mye" penger som jeg har gjort de siste årene. og jeg merker spesielt siste året at jeg likevel har mindre penger til overs når neste lønning kommer nå enn hva jeg hadde tidligere når jeg tjente mindre :/

Samme her, har bare tjent mer og mer for hvert å som går men jeg har like forbanna lite penger tilovers som jeg har hatt de siste åra. Nettopp fordi at med høyere inntekt så bruker jeg mer penger, dum som jeg er. Sparinga har selvsagt ikke økt i takt med lønninga slik forbruket har gjort #-o

Men for all del, skal ikke klage over den økonomiske situasjonen vi har i Norge :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen kommet fra firehjulskontroll :D regninga var jo til å grine av men men. Må man så må man.. 3000 spenn hos bavaria i Arendal. Biltilsynet neste :)

Prisene på Bavaria her er helt på trynet på noen ting men overraskende billig på andre ting igjen :) Kundeservice kunne de dog blitt bedre på, ikke min egen erfaring (har jobbet der selv) men har hørt det fra mange andre... :)

Det har nok blitt bedre der etter du slutta...

Neida :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også at kundeservice'n kunne vært bedre hos BMW enn den er..

Var mye bedre hos Skoda da jeg kjøpte bil der.

Dette kan vil selvfølgelig variere fra butikk til butikk og person til person!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke personen som bedriver spontankjøp! Får jeg lyst på en ting, så undersøkes det i huet og ræva. Tilslutt går jeg ofte lei av å lese meg opp på enkelte ting og jeg glemmer det mer og mer. Så går det et par måneder og jeg priser meg lykkelig for at jeg ikke kjøpte varen. På den måten slipper jeg å kjøpe drit :P

Når det gjelder mer kvalitetsting og ting som holder en viss verdi, så foregår det like mye research på forhånd, men når jeg da først får blod på tann, så slår jeg til der og da.

Har selv ikke jobbet på et helt år, har igrunn levd temmelig bra! Eneste jeg ikke gjør lenger er å dra ut på byen 2 ganger hver andre uke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke personen som bedriver spontankjøp! Får jeg lyst på en ting, så undersøkes det i huet og ræva. Tilslutt går jeg ofte lei av å lese meg opp på enkelte ting og jeg glemmer det mer og mer. Så går det et par måneder og jeg priser meg lykkelig for at jeg ikke kjøpte varen. På den måten slipper jeg å kjøpe drit :P

Når det gjelder mer kvalitetsting og ting som holder en viss verdi, så foregår det like mye research på forhånd, men når jeg da først får blod på tann, så slår jeg til der og da.

Har selv ikke jobbet på et helt år, har igrunn levd temmelig bra! Eneste jeg ikke gjør lenger er å dra ut på byen 2 ganger hver andre uke :P

Handler om prioriteringer, hvis man vil ha penger til bil må noe ofres, for eksempel å ikke drikke 16øl vær gang man drar på byen.

Sent from a galaxy far far away

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...