Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen her som har oppdaget lekk AC kompressor på oljedråper? Det henger noen "neongrønne" oljedråper under AC kompressoren på mors Rover, så jeg lurer litt på om det er en tetning der som har røket. Såvidt jeg vet er det ingen andre vesker i maskinrommet som har den fargen, i og med at den har rød kjøleveske.

Vesken minner litt om kompressorolje som har blitt iblandet lekksøkeveske.

Er nok sporingsvesken i mendiumet som har kommet frem da ja. På arbeid har det en morro lime-grønn farge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok sporingsvesken i mendiumet som har kommet frem da ja. På arbeid har det en morro lime-grønn farge. :)

Sporingsveske hørtes mere korrekt ut ja. ;)

Du har ikke noen erfaringer med folk som overhaler slike? Evt. gjøre slikt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har problemer med disse "flate" vindusviskerne?

Nå har jeg brukt dem på de to siste bilene.

Kjøpte de på GS til ca 600,- et par ganger, og så noen billigere fra tyske ebay.

De er jo veldig gode, og de virket helt likt på design, touch og funksjon.

Men det virker som de former seg litt, så med mindre det plaskregner og de går lenge på full guff, har de sånne små områder de ikke vil viske på, eller evt. bare visker i en retning, slik at flekken kommer tilbake når viskeren går i retur. Sånn har de vært, alle 3.

Ca. på midten av ruten, får jeg alltid en flekk med urørte regndråper på rundt 10cm (høyde) X 5cm (bredde). (dette gjelder nåværende viskere)

Noen som har tips, løsninger eller forklaringer? Hehe. Ufattelig irriterende. Hvertfall med regnsensor.

Byttet de for et par uker siden, så de har ikke opplevd frostnetter o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med mindre forbrukslån?

Har sagt til den kar at jeg skal kjøpe bilen hans, så fort jeg får solgt min. Har fått en del respons men ingen som har kommet å sett enda. da vurderer jeg ett forbrukslån på å få kjøpt den bilen jeg vil ha.(40.000).

Så tenker jeg da å betale alt ned så fort jeg får solgt min nåværende bil.(prisantydning til 75.000) lar det seg gjøre ?

Takker for alle gode svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har problemer med disse "flate" vindusviskerne?

Nå har jeg brukt dem på de to siste bilene.

Kjøpte de på GS til ca 600,- et par ganger, og så noen billigere fra tyske ebay.

De er jo veldig gode, og de virket helt likt på design, touch og funksjon.

Men det virker som de former seg litt, så med mindre det plaskregner og de går lenge på full guff, har de sånne små områder de ikke vil viske på, eller evt. bare visker i en retning, slik at flekken kommer tilbake når viskeren går i retur. Sånn har de vært, alle 3.

Ca. på midten av ruten, får jeg alltid en flekk med urørte regndråper på rundt 10cm (høyde) X 5cm (bredde). (dette gjelder nåværende viskere)

Noen som har tips, løsninger eller forklaringer? Hehe. Ufattelig irriterende. Hvertfall med regnsensor.

Byttet de for et par uker siden, så de har ikke opplevd frostnetter o.l.

Kjøpte sånne dyre flate fancy til bmwen i vinter og det er det mest ubrukelige zhit viskerne jeg har vært borti, fikk sånne områder på ruta den ikke tar, prøvde og bøye og justere uten hell før jeg etter noen uker bytta til gamle tradisjonelle viskere .... da var det fint igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med mindre forbrukslån?

Har sagt til den kar at jeg skal kjøpe bilen hans, så fort jeg får solgt min. Har fått en del respons men ingen som har kommet å sett enda. da vurderer jeg ett forbrukslån på å få kjøpt den bilen jeg vil ha.(40.000).

Så tenker jeg da å betale alt ned så fort jeg får solgt min nåværende bil.(prisantydning til 75.000) lar det seg gjøre ?

Takker for alle gode svar..

Jeg er egentelig litt motstander av forbrukslån, men er man strukturert og betaler raskt tilbake så bør det jo ikke være noe problem. Tok forbrukslån selv en gang på 20 000,- da jeg skulle kjøpe en Audi 100, fikk skattepenger og feriepenger om to månder så jeg tok sjansen. Betalte inn lånet når disse pengene kom pluss de få rentene som hadde rukket å løpe, enkelt å greit. Du kan også låne med sikkerhet i bolig, da får du litt gunstigere rente enn ett forbrukslån :)

Men som sagt, på små beløp som betales fort inn så er det nok ikke noe problem. Ikke gjør som en kompis gjorde, lånte langt over 100 000 i forbrukslån for å kjøpe seg en E60 :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med mindre forbrukslån?

Har sagt til den kar at jeg skal kjøpe bilen hans, så fort jeg får solgt min. Har fått en del respons men ingen som har kommet å sett enda. da vurderer jeg ett forbrukslån på å få kjøpt den bilen jeg vil ha.(40.000).

Så tenker jeg da å betale alt ned så fort jeg får solgt min nåværende bil.(prisantydning til 75.000) lar det seg gjøre ?

Takker for alle gode svar..

Jeg er egentelig litt motstander av forbrukslån, men er man strukturert og betaler raskt tilbake så bør det jo ikke være noe problem. Tok forbrukslån selv en gang på 20 000,- da jeg skulle kjøpe en Audi 100, fikk skattepenger og feriepenger om to månder så jeg tok sjansen. Betalte inn lånet når disse pengene kom pluss de få rentene som hadde rukket å løpe, enkelt å greit. Du kan også låne med sikkerhet i bolig, da får du litt gunstigere rente enn ett forbrukslån :)

Men som sagt, på små beløp som betales fort inn så er det nok ikke noe problem. Ikke gjør som en kompis gjorde, lånte langt over 100 000 i forbrukslån for å kjøpe seg en E60 :roll:

Er nettopp slik jeg har tenkt å gjøre det. sendte en forespørsel til santander. skal heller klare litt renter da det forhåpentligvis bare blir maks en nedbetaling, før jeg kan få betalt ned hele greia.. er også motstander av slike lån, men når det er for slike små summer, og man skal betale ned så raskt som mulig( engangsnedbetaling) så ser jeg ikke noe fare i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...