Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvem faen du kjenner som har luksusvilla i tvedestrand? :shock:

Søsteren til frøkna har giftet seg med en rik kar og de har kjøpt noe svære greier der nede, samt svigerfaren eier visst en hel øy der nede som står 2-3 villaer på og masse greier.. :P Kan oppfølge med bilder når den tid kommer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bihulebetennelse, apocillin og flom!

Hørtes ikke like gøy ut det nei..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Det fine med kjipe perioder er at en setter mer pris på de gode :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snedig det der hvordan det er med E28 og E24. Virker som at de som er litt oppi åra setter pris på å se slike biler etter veien. :) Hvis du kjører E30 derimot... Da blir man uglesett av de fleste! Har vel status som ungdoms-/herjebil enda!

Er dette noe å bry seg om da? Bilen er jo like fin uansett hva andre måtte mene. Poenget er ikke å få mest mulig oppmerksomhet (positiv/negativ), men å trives med bilen og det den har å by på. Det bygges ikke biler som E30 og E28 mer. At de er trege deler de med langt nyere bilmodeller. Selv E46 325i er ikke stort hurtigere enn F20 118i idag. Utviklingen går videre, men dette betyr ikke at de gamle bilmodellene plutselig blir dårlige. De nye er bare mer moderne og de gamle er bare eldre.

På den annen side har BMW alltid vært et tveegget sverd i relasjon til image og sosial aksept. Dette gjelder ikke kun 3-serien, men den har tradisjonelt vært mest utsatt fordi den er billigst og dermed lettest tilgjengelig for mange. En ny 3-serie (spesielt cabriolet/coupé) med litt stor motor og offensiv farge opplever normalt litt av en sosial detour på relativ kort tid. Det tar ikke lang tid fra den parkeres i byens finere villastrøk som konebil/fritidsbil til den står parkert foran blokken konvertert som ungdomsbil litt lenger østpå i byen. Bare for å sette fenomenet på spissen, no offence.

Mitt poeng er at slik har det alltid vært med statusobjekter. Alle vil ha objektene og dette betyr at de som definerer statusen (de rike og vellykkede) alltid vil finne nye statusobjekter for å opprettholde statusen. Gammel status falmer hurtig imagemessig, men dette betyr ikke at f.eks selve bilen (les: BMW´en) blir dårligere... den blir bare eldre. På den annen side hjelper det ikke i relasjon til statusen/imaget at en eldre BMW ofte blir utsatt for en total makeover som fjerner den enda mer fra utgangspunktet som statusobjekt for de rike og vellykkede. Er den gamle BMW´en derimot helt original vil den oppnå status blandt de rike og vellykkede i kraft av at de kjenner seg igjen (les: ringen er sluttet). Spørsmålet er så om dette er poenget og for noen er det ikke nødvendigvis slik... og det bør man respektere (altså "gammeldags" respektere)... :)

Hehehe, nei jeg driter jo i det! Jeg liker jo E30 såpass godt at jeg kjøpte en til, for å være sikker ;) Men er litt rart at det skal være sånn synes jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hva skjee om jeg blander 5w-40 Blåtind med 5w-50 Mobil1? Har fulle kanner tilgjengelig av begge.

Ingenting. All olje kan blandes sammen, men det er selvsagt dumt å blande ut en bra olje med en dårligere olje.

Begge er helsyntetisk. Likevel er dette dumt? Hvorfor? Gammel bil, '97 1,8L

Jeg fikk tips på Meca om Oil Booster etter oljeskift, men vet ikke hva dette er godt for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...