Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Real oem

for dere som diskuterer felger. så skjønner jeg at massene ikke flyr rundt å kjøper seg felger til 20k hverdag.

Men tenk dere hva en må betale for GSretro da? finner masse feite vintage hjul, som er ekte, og ikke en kjip etterligning, til sammepris, og billigere. Forskjellen er bare det at, om du tar vare på hjula dine så har du godsjans å få igjenn det samme for de, når du blir lei av dem. Gs felgene er jo ikke verdt noe somhelst like etter de er kjøpt. Var slik med BBS LM, GS selv solgte jo noen for 1k pr felg på slutten.

Skjønner jo såklart at ikke alle har den samme interessen for gromme hjul, men gromme "ikke- replica" hjul trenger ikke å koste skjorta. Jeg syns feks mine borbet T i 9x16, som kosta meg 5k med dekk, er mye grommere, og gir en bedre følelse, enn å rulle rundt på noen 17 tommere til den dobble prisen, som er ei etterligning.

Videre handler det jo litt om å ha noe som ikke massene har. Selv om det finnes mange biler der ute på BBS RS, så er ikke akkurat som at jeg ser , eller har sett felger like mine egene :)

For å oppsummere: Jeg skjønner godt at folk kjøper kopihjul, og er fornøyd med det, men det trenger ikke nødvendigvis å være noe økonomisk smartere. At de tåler like mye som "skikkelige" hjul er i hvertfall helt sikkert at de ikke gjør, hagler av bilder av replika hjul som failer diverse tester. Speseilt rota. google it.

Jeg forstår ikke hva slags originalhjul du får for 20k? Personlig liker jeg originalfelger (dyre felger) rett og slett fordi dem alltid er penere. De er som regel maskinerte/freste og ikke støpte i en grov form. De er og lettere, og bedre balanserte, for ikke å glemme sterkere. Jeg har uoriginale kopifelger selv, av den simple årsak at jeg synes dem var relativt pene, og at jeg ikke har råd til originale BBS LM til 50-60 000,- pr. i dag. I tillegg synes jeg det er litt greit å prøve seg frem med forskjellige bredder/innpress, slik at den dagen man kjøper skikkelige saker, slipper man forhåpentligvis å gå på en kjempesmell.

Det er sant det du sier, men så tenker jeg at da har man bare ikke råd til så dyre felger og kan nøye seg med rimeligere alternativer, som med alt annet man ikke har råd til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye skrekk historier om diverse tull med e60 med mye utstyr. Noen so. Har noen innvendinger om dette ? :)

Jo mer utstyr, jo mer kan naturligvis gå galt, men de feilene som er er ofte ganske "generelle", og rammer nødvendigvis ikke de med mest utstyr.

Jeg har kjøpt BBS LM Replica (GS hypertrack) og skal ha bbs senterkopper. Synes det er helt greit, siden jeg ikke har råd til ekte BBS RS som står på ønskelisten.

Så om jeg ikke har råd til en M5 er det greit jeg setter M5-merker på bilen min? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....awt, er det butikk i gåavstand fra trålbøteriet på karmøya? :)

Mnja, det er en Rimi-butikk etter en kilometer eller to, og Rema, Kiwi og Prix ytterligere 500(?)m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si man kjøper fake BBS felger og setter på BBS merker på de. Vil noen påpeke det dersom de ser det? Og vil man kunne klare å se forskjell?

De fleste som bryr seg er bilinteresserte og de burde se det, og de som ikke er bilinteresserte bryr seg sjeldent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...