Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hørt mye bra om DSG-kassene jeg for min del. Jeg må bytte tåkelyktene på Passaten grunnet at de ikke er tette. Men det får jeg jo dekket, så har ikke så mye å klage på føler jeg. Ellers kan det vel være like mye rusk(rust) på en BMW...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med å få tur til Os er ikke de 650kr det koster. Er heller ikke den fine tilbaketuren. Det beste er å stikke innom Lucianos pizzeria og spise kebab :mrgreen:

Hvor ligger den?

Nå er jeg ingen Osing, men hvis du kommer fra Bergen er det rett før rundkjøringen i sentrum. Tror det er en brannstasjon ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,0tdi 2006 a6 til far med dsg har ikke bydd på noe mer enn et hjullager på ca 60000 km etter 145000km med myyye kaldstart, hard kjøring og tunge tilhengere.. Ikke er det antydning til oljeforbruk, elektriske feil heller. Mer enn hva jeg kan si om e91 med gåen idrive knott, bakrutevisker og eksoslekkasje etter 118 000km.

Hadde det ikke vært for at bmw'en er så hinsides mye bedre å kjøre og møller er rævva, så hadde jeg kjøpt a6en når muligheten byr seg.

Et vennlig råd fredrik90. Det er helt greit at du har sterke meninger, men det er mye kjekkere for oss andre om du kunne brukt kilder som støtter påstandene dine. Sånn sett ville postene dine blitt langt mer informative, siden det som regel er en del elementer/påstander som er interessant. Utfordringen nå, er å ta deg seriøst da du stort sett baserer utsagnene dine på egne erfaringer og preferanser. Mine erfaringer er stikk i strid med dine nemlig.. Så hvem av oss har rett?

Jeg håper du forstår at dette ikke er et personangrep etc..

Ellers, så er vel nettopp golf (4) 1.6 en kurrant bil i det prisleiet? Bare styr unna xenon lykter med mindre du liker å ta av fronten for å bytte lyspærer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med å få tur til Os er ikke de 650kr det koster. Er heller ikke den fine tilbaketuren. Det beste er å stikke innom Lucianos pizzeria og spise kebab :mrgreen:

Hvor ligger den?

Nå er jeg ingen Osing, men hvis du kommer fra Bergen er det rett før rundkjøringen i sentrum. Tror det er en brannstasjon ved siden av.

Ok, så forbi amfisenteret eller? Skal huske den der neste gang jeg er sist av fergen opp over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,0tdi 2006 a6 til far med dsg har ikke bydd på noe mer enn et hjullager på ca 60000 km etter 145000km med myyye kaldstart, hard kjøring og tunge tilhengere.. Ikke er det antydning til oljeforbruk, elektriske feil heller. Mer enn hva jeg kan si om e91 med gåen idrive knott, bakrutevisker og eksoslekkasje etter 118 000km.

Hadde det ikke vært for at bmw'en er så hinsides mye bedre å kjøre og møller er rævva, så hadde jeg kjøpt a6en når muligheten byr seg.

Et vennlig råd fredrik90. Det er helt greit at du har sterke meninger, men det er mye kjekkere for oss andre om du kunne brukt kilder som støtter påstandene dine. Sånn sett ville postene dine blitt langt mer informative, siden det som regel er en del elementer/påstander som er interessant. Utfordringen nå, er å ta deg seriøst da du stort sett baserer utsagnene dine på egne erfaringer og preferanser. Mine erfaringer er stikk i strid med dine nemlig.. Så hvem av oss har rett?

Jeg håper du forstår at dette ikke er et personangrep etc..

Ellers, så er vel nettopp golf (4) 1.6 en kurrant bil i det prisleiet? Bare styr unna xenon lykter med mindre du liker å ta av fronten for å bytte lyspærer..

Som jeg skrev så var det min oppfattelse at VAG hadde mye tull, er det jeg personlig har fått med meg. Alt er selvsagt inviduelt men de fleste jeg kjenner med Audi eller Volkswagen har hatt noen form for tull, sier ikke at alle har dette. Dere liker å tolke innleggene mine slik dere vil høre dem!

På det 10 månedene jeg hadde min 2006 A6 2,4 så byttet jeg girkassen, høyre baklykt kortsluttet, bensinmåler defekt, adaptive kjørelys defekt, vindusviskere som gikk i stykker og begynnende rust. I tillegg hadde den ett grovt oljeforbruk :? Jeg kom fra E39 hvor jeg kun byttet radiator og har nå i 2,5 år hatt en E90 som jeg kun har tatt servicer på :) Søstra til dama har en 2004 A6 og der har de byttet samtlige vindusheiser, bensinpumpe og bilen er plaget med rust. En bekjent jeg snakket med her om dagen fikk ny Passat av Møller da bilen ikke ga annet en tull, alt som kunne gå galt gikk galt og til og med den nye bilen han fikk lekker i takluka og kødder med elektronikken. Dette er 2013 modeller det er snakk om #-o

Jeg sier ikke at VAG er søppel men det er mange slike tilfeller som gjør at jeg ville vært litt skeptisk, BMW har for meg vært veldig driftsikkert og da er det min erfaring jeg kan fortelle videre hvis noen spør :) Men jeg er klar over at BMW også har noen svin på skogen, særlig E6x pre LCI kan være biler med mye og dyre feil som f eks Shwirlflaps havari. De fleste jeg kjenner med E6x har på liklinje med VAG hatt ett eller annet tull med bilen, mine foreldre inkludert. E53 X5 med 3,0 liters (184 hestern) diesel er også en bil jeg hadde holdt meg unna :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har aldri hørt om personer med BMW som har problemer med automatkasser, turbohavari, elektronikkproblemer, bagasjeluker fulle av rust og takluker som det renner vann inn i gjennom altså? Naivt å tro at BMW er så mye bedre enn andre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ligger den?

Nå er jeg ingen Osing, men hvis du kommer fra Bergen er det rett før rundkjøringen i sentrum. Tror det er en brannstasjon ved siden av.

Ok, så forbi amfisenteret eller? Skal huske den der neste gang jeg er sist av fergen opp over..

Forbi amfi hvis du kommer fra bergen ja. På høresiden før rundkjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg pusset overflaterust på Mercedesen. Fikk fjernet dette og lakket på nytt. Resultatet ble vel, tja hva skal man si, "hjemmemekk"? Når det er mørkt ute ser man ikke at det er lakket :mrgreen:

Det er jo samme farge, men den gamle lakken er slitt og 15 år gammel OG man ser kanten jeg har maskert rundt.

Det er uansett en god bruksbil og rusten er borte, med andre ord har jeg vel bil i noen år til :D

Her er et bilde fra midt under maskeringen:

thlk4u9y988fgl9yye9i.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har aldri hørt om personer med BMW som har problemer med automatkasser, turbohavari, elektronikkproblemer, bagasjeluker fulle av rust og takluker som det renner vann inn i gjennom altså? Naivt å tro at BMW er så mye bedre enn andre biler.

Hvis du leser innlegget mitt en gang til så ser du at jeg skriver at BMW har sine svin på skogen de også. Ingen merker er helt feilfri og det har jeg aldri påstått [-X

Men for mitt vedkommende så har jeg ikke hørt disse problemene med BMW like ofte som jeg har hørt om VAG produkter, ikke la deg fornærme av det. Alt er inviduelt vet du, ikke glem det når du leser mine innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jom coilovers er stivt nok til å briste ribbein viss noen lurte :P

hosta som en galning lenge nå og går på pencelin osv. og har nokså vondt i brystet ved hosting og bøying osv. var ute og kjørte en tur så sa det knekk over en hump..

gjør helt innforjæææævlig vondt, eneste som var å gjør var å trø 3 ibux og 1 paracet sa legen... fy jeg er lei av å være syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...