Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Folk er forskjellige... jeg mener at E38 er meget fin bil, E65 er en fet bil, f01 er for anonym til at den kan bli vurdert som en konkurrent til den aldrende s-klassen... Nye s-klassen utklasser A8 og F01 på alle mulige måter mener nå jeg... Men er vel flere som mener noe annet...

Ja jeg er enig i at siste W221 er mer elegant i linjeføringen enn F01 som dessverre virker litt klumpete, F01 har bedre interiør design igjen da. Har kun kjørt F01 og sittet på i W221 så hvordan bilene kan sammenliknes kjøremessig kan jeg ikke si noe om, men har lest diverse tester hvor F01 scorer høyt på kjøreegenskaper og interiørløsninger :) Føler også F01 har litt mer luksus over seg, kan ha noe med at W221 nå begynner å bli gammel og et tre år eldre enn F01. Nyeste S klasse, W222 tror jeg kan være bilen som virkelig viser at luksusklassen tilhører S klasse. Men jeg er redd vi for en ny W140 for å si det sånn, en teknisk imponerende bil som overgår seg selv mange ganger men med ett design som er alt for oppblåst og voldsomt. Bilen er etter det jeg har sett meget lite pen, alt for stor grill og lykter :? Her vil nok F01 bli klassens peneste, særlig med kjedelige A8 som er ut som en forvokst A4...

F01 er for plastikk invendig.. jeg kan ikke si jeg likte dørhåndtakene innvendig etc i det hele tatt... Men smak og behag...

Nye s klasse blir nok en utklassing på alle andre modellene...den leveres i vanlig lengde, L-version, Pullmann, cab og coupe... Og tror nok all teknologien er en pekepinn på hva konkurrentene vil komme opp med i de årene som kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver på moro å ser pp ny bil. Mercedesen er kjempegod, men ikke nok plass med tanke på mine brett-interesser, da jeg ikke kan legge ned baksetet. Likevel vil jeg ikke ha stor bil, ser litt på Suzuki Swift, vet den ikke er tysk eller har den tyske touchen verken innvendig eller utvendig. Likevel er de småtøff, men den har jo ikke permanent 4x4, bare når du trenger det. Hva er vitsen med å ikke ha permanent?? Ellers er jo e46 stasjonsvogn tøff, men må vel opp i 330 for å få x-drive? Samt at man får rimelig nye Swift for en ok pris.

Bare lufter tanken... Mercedesen har vært god og er det enda og jeg tviler f.eks. Swift vil gi samme glede? Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takstativ..

Tar seg bedre ut på en Swift, da jeg synes den appellerer mer til freeridere(brett, ski, kite osv, i likhet med Audi Allroad og BMWs nye X-drive modeller) enn min gamle w202 som aldri skal ha takstativ. Vurderte det en stund, men nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at den nye S-klassen (W222) blir helt overlegen i forhold til det meste annet i klassen. Mercedes-Benz er mer eller mindre tvunget til å ta S-klassen en halv til en hel klasse opp markedsmessig iom. at de ikke lenger har et alternativ til f.eks Rolls-Royce og Bentley. Ergo vil den nye W222 få varianter som som strekker seg fra en alminnelig S-klasse til en regulær Großer Mercedes. Det store spørsmålet er hvordan markedet vil reagere, men jeg tror at Mercedes-Benz er på vesentlig mer sikker grunn nå enn de var med Maybach prosjektet som mange oppfattet som direkte vulgær. Maybach var teknisk helt overlegen konkurrentene, men stilmessig og imagemessig var den noe rot i forhold til f.eks Rolls-Royce og Bentley. Image is everything i dette markedssegmentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at den nye S-klassen (W222) blir helt overlegen i forhold til det meste annet i klassen. Mercedes-Benz er mer eller mindre tvunget til å ta S-klassen en halv til en hel klasse opp markedsmessig iom. at de ikke lenger har et alternativ til f.eks Rolls-Royce og Bentley. Ergo vil den nye W222 få varianter som som strekker seg fra en alminnelig S-klasse til en regulær Großer Mercedes. Det store spørsmålet er hvordan markedet vil reagere, men jeg tror at Mercedes-Benz er på vesentlig mer sikker grunn nå enn de var med Maybach prosjektet som mange oppfattet som direkte vulgær. Maybach var teknisk helt overlegen konkurrentene, men stilmessig og imagemessig var den noe rot i forhold til f.eks Rolls-Royce og Bentley. Image is everything i dette markedssegmentet.

Nyere S-klasse kan vel strengt tatt ikke nevnes i samme åndetrekk som Rolls Royce og Bentley engang... Phantom og Mulsanne er på hel annen verden enn alt jeg har sett av S-klasser hvertfall, selv 65 AMG utgaven...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel vil jeg ikke ha stor bil, ser litt på Suzuki Swift, vet den ikke er tysk eller har den tyske touchen verken innvendig eller utvendig. Likevel er de småtøff, men den har jo ikke permanent 4x4, bare når du trenger det. Hva er vitsen med å ikke ha permanent??

ikke premanent 4wd har bl.a lavere drivstofforbruk.

reklamerer ikke suzuki med permanent 4wd på alle sine biler?

type: "norges utgaven med permanent firehjulstrekk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at den nye S-klassen (W222) blir helt overlegen i forhold til det meste annet i klassen. Mercedes-Benz er mer eller mindre tvunget til å ta S-klassen en halv til en hel klasse opp markedsmessig iom. at de ikke lenger har et alternativ til f.eks Rolls-Royce og Bentley. Ergo vil den nye W222 få varianter som som strekker seg fra en alminnelig S-klasse til en regulær Großer Mercedes. Det store spørsmålet er hvordan markedet vil reagere, men jeg tror at Mercedes-Benz er på vesentlig mer sikker grunn nå enn de var med Maybach prosjektet som mange oppfattet som direkte vulgær. Maybach var teknisk helt overlegen konkurrentene, men stilmessig og imagemessig var den noe rot i forhold til f.eks Rolls-Royce og Bentley. Image is everything i dette markedssegmentet.

Nyere S-klasse kan vel strengt tatt ikke nevnes i samme åndetrekk som Rolls Royce og Bentley engang... Phantom og Mulsanne er på hel annen verden enn alt jeg har sett av S-klasser hvertfall, selv 65 AMG utgaven...

Som nevnt er dette nettopp utfordringen for Mercedes-Benz. Den annen verden er imidlertid kun imaginær og jeg tror at den nye Pullman versjonen vil gi Mercedes-benz hva de trenger i denne sammenhengen. Den gamle Mercedes-Benz 600 (W100) kjempet head to head med Rolls-Royce og Bentley (forøvrig fint eksemplifisert i Top Gear)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel vil jeg ikke ha stor bil, ser litt på Suzuki Swift, vet den ikke er tysk eller har den tyske touchen verken innvendig eller utvendig. Likevel er de småtøff, men den har jo ikke permanent 4x4, bare når du trenger det. Hva er vitsen med å ikke ha permanent??

ikke premanent 4wd har bl.a lavere drivstofforbruk.

reklamerer ikke suzuki med permanent 4wd på alle sine biler?

type: "norges utgaven med permanent firehjulstrekk".

Ifølge alle tester jeg har lest om Swift fra 2006 har de ikke permanent. Uansett, jeg tror Mercedesen blir beholdt i noen år til, den er såpass god at jeg ikke vil kvitte meg med den. Men så vokser man jo og vil ha en mer praktisk bil, mens guttefærene i meg vi ha liten morsom bil type z4. I første omgang blir praktisk og økonomisk prioritert. 1serie ligger enda noe for dyrt, selv om det kun er rwd så skulle jeg overlevd :)

Edit: ser jeg skriver noe rotete, men sitter på tab og touchskjerm er ikke mi sterkeste side, så jeg vil gjøre kort og konkret prosess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at den nye S-klassen (W222) blir helt overlegen i forhold til det meste annet i klassen. Mercedes-Benz er mer eller mindre tvunget til å ta S-klassen en halv til en hel klasse opp markedsmessig iom. at de ikke lenger har et alternativ til f.eks Rolls-Royce og Bentley. Ergo vil den nye W222 få varianter som som strekker seg fra en alminnelig S-klasse til en regulær Großer Mercedes. Det store spørsmålet er hvordan markedet vil reagere, men jeg tror at Mercedes-Benz er på vesentlig mer sikker grunn nå enn de var med Maybach prosjektet som mange oppfattet som direkte vulgær. Maybach var teknisk helt overlegen konkurrentene, men stilmessig og imagemessig var den noe rot i forhold til f.eks Rolls-Royce og Bentley. Image is everything i dette markedssegmentet.

Nyere S-klasse kan vel strengt tatt ikke nevnes i samme åndetrekk som Rolls Royce og Bentley engang... Phantom og Mulsanne er på hel annen verden enn alt jeg har sett av S-klasser hvertfall, selv 65 AMG utgaven...

Som nevnt er dette nettopp utfordringen for Mercedes-Benz. Den annen verden er imidlertid kun imaginær og jeg tror at den nye Pullman versjonen vil gi Mercedes-benz hva de trenger i denne sammenhengen. Den gamle Mercedes-Benz 600 (W100) kjempet head to head med Rolls-Royce og Bentley (forøvrig fint eksemplifisert i Top Gear)... :)

Blås i gamle tider. Jeg snakker om den senere tiden. Hvordan Mercedes skal klare å differiensere seg fra 7 og A8 i så stor grad at folk vil begynne å sammenligne modellen med Phantom og Mulsanne, blir en veldig, veldig vanskelig (om ikke umulig) oppgave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blås i gamle tider. Jeg snakker om den senere tiden. Hvordan Mercedes skal klare å differiensere seg fra 7 og A8 i så stor grad at folk vil begynne å sammenligne modellen med Phantom og Mulsanne, blir en veldig, veldig vanskelig (om ikke umulig) oppgave...

Det er jo nettopp dette Mercedes-Benz absolutt vet etter Maybach fiaskoen og det er derfor jeg poengterer utfordringen. Som jeg skrev i mitt første innlegg i denne sammenhengen er Mercedes mer eller mindre tvunget til å gjøre noe siden de idag ikke har en konkurrent til Rolls-Royce og Bentley.

Maybach prosjektet hadde to store feil. Merket var ukjent for alle andre enn historisk interesserte tyskere og resultatet var harry. Slik er det ikke med Großer Mercedes i form av 600 og Pullman versjonen (derfor den direkte sammenligningen i Top Gear). Alle forstår intuitivt hva som ligger i betydningen av en ekte Großer Mercedes og det er dette Mercedes-Benz har uttalt er den primære oppgaven med toppmodellene i W222 serien. Jeg tror og håper at de vil lykkes med dette... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel vil jeg ikke ha stor bil, ser litt på Suzuki Swift, vet den ikke er tysk eller har den tyske touchen verken innvendig eller utvendig. Likevel er de småtøff, men den har jo ikke permanent 4x4, bare når du trenger det. Hva er vitsen med å ikke ha permanent??

ikke premanent 4wd har bl.a lavere drivstofforbruk.

reklamerer ikke suzuki med permanent 4wd på alle sine biler?

type: "norges utgaven med permanent firehjulstrekk".

Ifølge alle tester jeg har lest om Swift fra 2006 har de ikke permanent.

tror heller jeg har tatt feil av subaru og suzuki reklamer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...