Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Når man bruker 10k i mnd på diesel og bompenger så... er det ikke så vanskelig å velge el-bil... spesielt siden det er bussfelt hele veien til og fra jobb...

Ja det er jo forståelig, også er jo dette en gørr lekker bil også så da er nok ikke valget så vanskelig nei :) Synd du må vente så lenge på den da :?

Edit til Fredrik90:

Mazda kom med integrert touchscreen gps i 1990 med Eunos Cosmo. Skikkelig godbit av et interiør for å være japse fra 1990:

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Stemmer det, men dette var dog kun en konsept bil. Honda var ute å på tok seg æren for å være først med navigasjon i bil i 1991, men dette var av typen som viste piler i ett lite display og ordentlig navigasjon med kart kom ikke før i 95 på Oldsmobile :)

Var ikke Amerikanerene først ute med Head up display også tro, mener dette var på Corvette C5 :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man har like stor sjanse for å omkomme i en E90 eller en F30 som i en 15 år gammel E46 konstruksjon? #-o   Skjønner virkelig ikke at det er noe du gidder å kommentere på :roll:  

I en sånn type kollisjon, mest trolig. Er mer tilfeldighetene som rår tror jeg.

Fredrik 90, jeg liker ikke tonen din. Du oppfører deg som om mitt forrige innlegg var ett angrep på deg, det irriterer meg. Jeg vet jeg snakker for døve ører, men ro deg ned. Du er en av de store bidragsyterne til dårlig stemning her inne om dagen. Jeg vet også at du kommer til å "sutre" pga dette innlegget. Det får så være. Jeg er rimelig sikker på at de fleste her inne har sett gjennom ditt noe transparente spill for galleriet mht personangrep og den slags.

Man vil alltid ha diversitet og mangfold i større forsamlinger, mye derfor skylder vi hverandre å være siviliserte og å holde tåtråkking til ett minimum.

Skrevet på tlf, sikkert en haug skrivefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er bagasjerommet i denne mtp barnevogn? Ser ikke veldig romslig ut.

Og når det gjelder skader fra siden er det lite å stille opp med kontra frem og baksiden. Så ny eller gammel bil har noe å si, men fortsatt værste stedet å kræsje. Ble nevnt tidligere så jeg. Og som nytern sier er det tilfeldigheter.

Jeg begynte å lure på om konstruksjonen skal brekke i slike tilfeller? Bevisst konstruksjon eller rett og slett et vanskelig sted å "dekke". Man er jo mye mer utsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en sånn type kollisjon, mest trolig. Er mer tilfeldighetene som rår tror jeg.

Fredrik 90, jeg liker ikke tonen din. Du oppfører deg som om mitt forrige innlegg var ett angrep på deg, det irriterer meg. Jeg vet jeg snakker for døve ører, men ro deg ned. Du er en av de store bidragsyterne til dårlig stemning her inne om dagen. Jeg vet også at du kommer til å "sutre" pga dette innlegget. Det får så være. Jeg er rimelig sikker på at de fleste her inne har sett gjennom ditt noe transparente spill for galleriet mht personangrep og den slags.

Man vil alltid ha diversitet og mangfold i større forsamlinger, mye derfor skylder vi hverandre å være siviliserte og å holde tåtråkking til ett minimum.

Skrevet på tlf, sikkert en haug skrivefeil.

Om du ikke liker min tone får så være, men du må tåle å bli arrestert på ett innlegg og ikke komme sutrete med at jeg må roe meg ned og alt slikt tullball. Legg merke til at det er du som starter sytingene her og ikke jeg, vi har holdt fred lenge nå og slik hadde det forsatt vært om du hadde klart å holde igjen [-X

E46 er en gammel konstruksjon, bare den siste uka har to omkommet tragisk i slike biler. Den ene E46en så ut som ett trekkspill og den andre delte seg i to :? Akkurat i denne ulykken så ville nok utfallet vært det samme uansett bil, men i en ulykke så er oddsene bedre hvis man kjører en nyere bil som E90 eller F30.

Synes forøvrig dette blir for vulgært å diskutere når slike tragiske hendelser skjer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man bruker 10k i mnd på diesel og bompenger så... er det ikke så vanskelig å velge el-bil... spesielt siden det er bussfelt hele veien til og fra jobb...

Ja det er jo forståelig, også er jo dette en gørr lekker bil også så da er nok ikke valget så vanskelig nei :) Synd du må vente så lenge på den da :?

Edit til Fredrik90:

Mazda kom med integrert touchscreen gps i 1990 med Eunos Cosmo. Skikkelig godbit av et interiør for å være japse fra 1990:

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Stemmer det, men dette var dog kun en konsept bil. Honda var ute å på tok seg æren for å være først med navigasjon i bil i 1991, men dette var av typen som viste piler i ett lite display og ordentlig navigasjon med kart kom ikke før i 95 på Oldsmobile :)

Var ikke Amerikanerene først ute med Head up display også tro, mener dette var på Corvette C5 :?

Dette er feil. Det var ingen konsept bil, men et flaggskip som ble produsert fra 1990-1995. Den brukte også kartbasert navigasjon, og ikke slik med piler som du nevner.

Mazda var først med skikkelig navigasjon, ikke Oldsmobile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en sånn type kollisjon, mest trolig. Er mer tilfeldighetene som rår tror jeg.

Fredrik 90, jeg liker ikke tonen din. Du oppfører deg som om mitt forrige innlegg var ett angrep på deg, det irriterer meg. Jeg vet jeg snakker for døve ører, men ro deg ned. Du er en av de store bidragsyterne til dårlig stemning her inne om dagen. Jeg vet også at du kommer til å "sutre" pga dette innlegget. Det får så være. Jeg er rimelig sikker på at de fleste her inne har sett gjennom ditt noe transparente spill for galleriet mht personangrep og den slags.

Man vil alltid ha diversitet og mangfold i større forsamlinger, mye derfor skylder vi hverandre å være siviliserte og å holde tåtråkking til ett minimum.

Skrevet på tlf, sikkert en haug skrivefeil.

Om du ikke liker min tone får så være, men du må tåle å bli arrestert på ett innlegg og ikke komme sutrete med at jeg må roe meg ned og alt slikt tullball. Legg merke til at det er du som starter sytingene her og ikke jeg, vi har holdt fred lenge nå og slik hadde det forsatt vært om du hadde klart å holde igjen [-X

E46 er en gammel konstruksjon, bare den siste uka har to omkommet tragisk i slike biler. Den ene E46en så ut som ett trekkspill og den andre delte seg i to :? Akkurat i denne ulykken så ville nok utfallet vært det samme uansett bil, men i en ulykke så er oddsene bedre hvis man kjører en nyere bil som E90 eller F30.

Synes forøvrig dette blir for vulgært å diskutere når slike tragiske hendelser skjer :(

Jeg visste det kom.

At du får holde på sånn her dag ut og dag inn skjønner jeg ikke. Som en tyrann, angriper alle som ikke stryker deg medhårs. Jeg er en ok kar både her bimmers og i det virkelige liv. Jeg var en småfrekk rappkjefta dust her på bimmers før, det vet jeg godt. Barockengelen her inne var nok den som fikk meg til å være på nett som i det virkelige liv. Det er ingen vits å gjemme seg bak trollete oppførsel og sleivspark på nett, man kommer så mye lenger ved å bare være seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det skal sies gjør F30 det bra på kræsj på de punktene som testes, men tester du IRL ulykker fra statistikk, gjør de det slettes ikke bra. Tenker her på f.eks. "corner first" ulykker.

Hvis ikke du krasjer dønn forfra er du mer screwed enn i en E46 dønn forfra.

v8ev9zi9al27r3hoprmm.jpg

00kc5xbpggde6djt6w72.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er feil. Det var ingen konsept bil, men et flaggskip som ble produsert fra 1990-1995. Den brukte også kartbasert navigasjon, og ikke slik med piler som du nevner.

Mazda var først med skikkelig navigasjon, ikke Oldsmobile.

Det har du faktisk rett i ja :oops: Dette var jammen meg en sjelden fugl må jeg si, denne har gått meg hus forbi. Flott bil igrunnen :)

Jeg visste det kom.

At du får holde på sånn her dag ut og dag inn skjønner jeg ikke. Som en tyrann, angriper alle som ikke stryker deg medhårs.

Er du seriøs eller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske det var mars2014 så jeg kunne fått nye bilen min :(

Hva ble det? Skal du være taus frem til mars?

Ble en slik en :D

[ Bilde ]

I helvete, her kommer du og slår på stortromma :) Dritbra, glad på dine vegne :)

Har lest på div. andre forum om folk som har kjøpt disse bilene, de fleste er kjempefornøyde, spes mtp ytelsene!

Skjønner at el. bil fristet, selv om jeg harde kjernen i meg sier at jeg må kjøre bensin ved hver mulighet (fordi jeg har litt 'noia for at de skal banne bensinmotorer før jeg statistisk sett skal daue), så hadde el. bil vært superpraktisk om bare for å kunne kjøre i kollektivfelt i rushen! (lang setning, jeg vet).

Håper du og bahbi blir knallfornøyde :)

Noekult:

Ja

Her er hele kontrollskjemaet. Speedometer ligger under punkt 7.3

http://www.vegvesen.no/_attachment/105817/binary/178307

DET er nedtur det! Speedoen på min E28 har hoppet litt av og på i det siste. På disse bilene skal instrumentpanelet være en svakhet pga. kretskortet (tankmåler og temperaturmåler fungerer heller ikke).

Vet noen hvor jeg kan få kjøpt nytt kretskort for instrumentpanel til E28en? Lurer spesielt om pris....

Takk på forhånd :)

Jeg visste det kom.

At du får holde på sånn her dag ut og dag inn skjønner jeg ikke. Som en tyrann, angriper alle som ikke stryker deg medhårs. Jeg er en ok kar både her bimmers og i det virkelige liv. Jeg var en småfrekk rappkjefta dust her på bimmers før, det vet jeg godt. Barockengelen her inne var nok den som fikk meg til å være på nett som i det virkelige liv. Det er ingen vits å gjemme seg bak trollete oppførsel og sleivspark på nett, man kommer så mye lenger ved å bare være seg selv :)

:roll::evil::?#-o[-X

:lol:

Har selv lært en sur lekse før (den kjenner du godt til), håper nå at denne karen har selvinnsikt nok til å skjønne hvorfor han blir stadig mer upop ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...