Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Badet i sjøen i Norge for første gang på 5-6år i dag!! Akkurat like kaldt som jeg husket, og skjønte da hvorfor eg ikke har badet i sjøen her på mange år :lol: tipper mellom 10-12 grader i sjøen, max! Friskt da om ikke annet ;)

Her i Grenland har badetemperaturen i sjøen ligget mellom 19-22 grader. :-) Dessverre er det i år så sinnsykt mye brennmanter, at jeg nesten ikke gidder å bade i sjøen, da blir det heller ferskvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke noe strand, Wicky, vassa ut fra et svaberg fult av tang, tarre og allskens havrask :lol:

Var litt her også fish, men ikke så mye at d var uholdbart:) drygt å svømme blant brennmaneter ja ;)

20-22 grader i sjøen tror jeg aldri vi har hatt her :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt plaget med at jeg ikke finner ut hva sideskjermene forran kalles på engelsk, hjelp anyone ?!

og hva kalles den metallplata som ligger under bunnpanna på e46 ?

Jørgen, målte 22 grader her i går :P

Front fenders. Noen sier front arches også. Bak er det rear fenders/arches eller quarter panels.

Den andre tror jeg kalles sump guard, eller så er det bare noe man tar utenpå der igjen for ekstra beskyttelse på offroadere o.l. Hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser til Dubai på torsdag :D :D Synd jeg ikke ble kvitt hverken E28en eller CRXen da :/ Veldig mange som "er intrisert" men aldri kommer og ser på bilen - jeg er svært prutbar i denne situasjonen :P

Leiebilpriser, pr. døgn:

Ca. 2000-3000 kr. for å leie Z4 med stor motor og Boxster S

Ca. 3500 kr. for skikkelig luksusbiler (nye 640i cabriolet, Mercedes SL o.l.)

Ca. 5000 kr. for å leie R8 4.2/997 Carrera S

Ca. 7500 kr. for en F430/DB9

Ca. 10.000 kr. for SLS AMG, 599 GTB og Murcielago - men det tror jeg ikke at jeg tør. 600 hk, hallo, det må jo rive av en huet på full aks :o

Også ser jeg at Ford Fiesta 1,6 l. kan leies til litt over 100 kr. dagen hvis man leier en måned av gangen :o

Også kan man kjøre WRX STi på innedørs bilbane (Dubai Autodrome) også, også offroading i ørkenen i Land Cruiser også ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt plaget med at jeg ikke finner ut hva sideskjermene forran kalles på engelsk, hjelp anyone ?!

og hva kalles den metallplata som ligger under bunnpanna på e46 ?

Jørgen, målte 22 grader her i går :P

De kaller det for vinge - "front wing".

Steinbrettet har mange navn. Under belly cover, lower engine cover, under engine cover.

Om det er steinbrettet du mener..

Hvis ikke ville jeg funnet delenummeret på mekonomen eller GS, og googla delenummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, spesiser i innleggene deres at dere er etnisk hvite nordmenn. Man kan ikke la Werther tro at de som ikke betaler bøtene er utlendinger....

Etnisk hvit nordlending her!

Som du vet, så skriver du i kontrakten at du har prøvekjørt og besiktiget bilen. En utslitt clutch har du like mye grunnlag for å oppdage som selger har, og det er ditt eget ansvar å besiktige bilen tilstrekkelig før et kjøp.

Når bilen i tillegg er solgt så langt under listepris som den er, så tviler jeg sterkt på at du vil vinne frem med en klage.

I praksis må du si at selger var klar over at clutchen var utslitt med samme forutsetninger som du ikke var klar over at den var utslitt. Det er reinspikka uflaks, og slikt skjer når man kjøper gamle biler.

Bit det i deg, bytt clutch, og smil ;)

Innvandrer / født i Norge:

Ja ser den... er jo snakk om 6lapper... Men vil ikke bruke penger. Jeg som utlending er glad i spare som lusa i veggen.... Jaja får bare fikse bilen selv....

Ahh, you people. Så du er jøde? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kamerafolk her? Jørgen?

Jeg har en Canon EOS350 som jeg fikk nesten gratis. Lurer på å plukke opp et objektiv som tar klare bilder i svake lysforhold. Tenker spesielt på bilspotting om kvelden (er jo da alle er ute og råner i varme land).

Tips mottas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far har bursdag, så jeg kjøpte han to bilrelaterte t-skjorter og ei rødvinsflaske type Cantina Zaccagnini, da han liker italiensk rødvin.

Vi får håpe det slår igjennom!

Svaret får jeg vel ikveld når jeg overrekker dette og samtidig skal være "standsmessig" sjåfør i en gammel Mercedes! :mrgreen:

http://www.dubkorps.eu/shirts/dubkorps- ... egiment-v2

http://www.dubkorps.eu/shirts/dubkorps- ... four-rings

zaccagnini_a_21749a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...