Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ærlig talt, nå får du skjerpe deg og ta dette som en mann.

Det er DITT ansvar å sjekke dette ved visning av bilen. Hvis dere er to-tre stykker som ser på bilen og ikke merker gåen clutch, sliten forstilling eller sliten calipper - da har dere bare dere selv å skylde på. Ansvarsfraskrivelse er det verste jeg vet - ikke skyld på alle andre og se etter snarveier.

Dobbelt moral?

http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=60053.150 "selges som den står"

aaaah så godt at du følger med på ting jeg gjør! Er du avstandsforelska i meg? Jeg tror det!

Håper mine videre innlegg på mbforumet kan gi deg mange timer med spaning og kose-klipping av innlegg :)

Bra comeback, Wicky. Saklig og flott innlegg når det vises til et eksempel på hvilke holdninger du har.

Mikser man det med utbruddene dine i samlivstråden, så virker du som en knakanes flott kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var BMW'en trygt tilbake fra ferien sin i Tyskland.. Så langt har jeg konstatert knekte kambukker, og stor slitasje på kammer (der kambukkene står). Ikke slitt på løftere osv.

Mye spon og drit. Kan dette være årsak til tapt oljetrykk, eller er dette følgeskader etter dårlig oljetrykk? Bytte motor eller kun topp? ;)

Dårlig oljetrykk gjør at toppen ikke får olje, som igjen gjør at man får slitasjeskader på toppen.

Post hoc ergo propter hoc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET er jeg klar over.. ;) Er mekaniker, dog bare forstår jeg ikke hvor oljetrykket har forsvunnet.

Lite vits å bytte topp også vet jeg fremdeles ikke årsak til oljetrykket. Motor snurrer fint.

Får ta av bunnpanne og ut med plugger for å sjekke med kamera.. :) Mistet oljetrykket på 1200rpm og uten belastning, helt utav det blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, gikk tilbake på innleggene dine for å se om jeg fant noen poster om dette fra deg tidligere, og da så jeg at du var mekaniker ja. Virka merkelig at du hadde behov for denne informasjonen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må jo like kjipe gubbebiler med harry stjerne klint på i fronten også. Bra at det er noen stygge stjerner ute vett så får man sett hvor fine bmwer er iforhold.

Neida merce er greie biler det, men 210 og 211 uffameg for noen frontlykter fyll de med vann og hiv oppi en gullfisk så har du en fin liten fiskebolle for det er det de lyktene ligner mest på 212 liker jeg myyye bedre , men liker fortsatt bmw best , ser ut som mister wicky her har eid flere mercer en bmwr ikkkje braaaa .

Joda, design er en ting.

Jeg har prøvekjørt mange BMWer i forbindelse med at en kamerat skal ha seg ny pendlebil. BMWene har ligget i 60-80 000 klassen, igrunn der det skal ligge mye bra. Må si jeg har blitt skuffet, svært skuffet. Alle har hatt dyre mangler(turbo, majones i kjølevæska etc.), mye rust osv.

Idag kjører han en 210 fra Mercedes som han betalte 30 lapper for, fyttipusen for en god bil.. 220 CDI, går på luft og kjærlighet, dritgod å kjøre, masse utstyr og går som bare det! Han må selge den fordi han ikke hadde planer om å ha den så lenge, så lovte bort bilen til en bekjent, noe han angrer på nå.

Alt vi har sett på nå av BMW i prisleie 60-80kkr har bare vært søppel..

Km. stand alt fra 270 000km til 335 000 km. Merca har idag en km. stand på 340kkm+ og føles og høres "ny" ut..

BMW brukes hardere bla bla bla. Bilene vi har sett på har vært eid av voksne folk..

Matte 210 lykter er ikke så pent, men det kan forholdsvis lett fikses med pussepapir og et par timers arbeid. Hadde ikke 210 vært produsert med dårlig stål, så hadde det nok vært en ganske "evigvarende" biltype.

Jeg burde altså være godt fornøyd med at jeg kjøpte en knallgod e46 320i facelift med sportsskinn, m-pakke, xenon, 180k på tellern og 2 eiere innenfor den prisklassen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, gikk tilbake på innleggene dine for å se om jeg fant noen poster om dette fra deg tidligere, og da så jeg at du var mekaniker ja. Virka merkelig at du hadde behov for denne informasjonen :P

Hehe.. ;) Bare ville høre litt synspunkter osv! Men ser ut som det blir byttet motor nå. Har en på hånden med identisk km-stand som bilen. og deet er jo fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig ikke så mye å rapportere når alt kommer til alt. Såvidt jeg kan se er Flobben´s spørsmål legetimt nok og Kremgutt konkluderer for sin del bare ut fra hva han leser i MB forumet og her inne. Tar de begge feil eller er det noe du vil tilføye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så opptatt av Kremgutt, men siden du tilsynelatende ikke har noe å tilføye i sakns anledning kan vi andre åpenbart konkludere med at Flobben´s spørsmål om dobbeltmoral er legetimt nok. Jeg synes at slikt kan være fornuftig å vite i mange sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremgutt har kommet med en del personangrep, og de innleggene har blitt fjernet av moderatorer... Noe mer ønsker jeg ikke å besvare i fare for enda en krangel som fortsetter i en evighet. :)

Huh? Hvilke personangrep har jeg kommet med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riiiiiight..

Jeg vet ikke hva dere snakker om nå, så jeg trekker meg elegant ut. Jeg tror jeg fikk frem poenget mitt uansett.

Og skal jeg beskyldes for personangrep, så vil jeg se eksempler på det. For jeg kjenner ikke til at jeg har utført noen i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...