Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Uansett, det å basere lover på skikkelig gamle eventyrbøker blir for meg litt søkt.

Jeg mener, man blir sperra inne om man hører stemmer i hodet men man får sprade rundt i samfunnet som normalt om stemma tilhører en eller annen gudeskikkelse :wink:

*Disclaimer:

Min IQ er godt under snittet, jeg kjører rustne biler og jeg er generelt snål.

Greit nok med disclaimer men å kalle Koranen en eventyrbok beviser kun mangel på kunnskap om boken og er meget respektløst mot muslimer, skal ikke ta meg nær av det, men synes ikke det var pent skrevet av deg. :)

Du må få mene hva du vil, jeg synes kanskje det er litt ufint av deg å ikke godta at jeg er ateist.

Jeg har like mye rett til å legge frem mine synspunkter som du har til å legge frem dine. Av en eller annen grunn har religiøse mennesker en tendens til å glemme nettopp dette, og det til tross for at religioner flest er tuftet på respekt for andre.

Go figure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev aldri at jeg ikke godtar at du er ateist? Hvor sa jeg det?

Det jeg Sa var at jeg synes det var ufint av deg å si det, og at du mest sannsynlig ikke har lest koranen eller har liten kunnskap om den.

INGEN steder sa jeg; at jeg ikke godtar deg som en ateist?

Så den påstanden kan du bare trekke..

Jeg sa jeg SYNES det var ufint av deg, igjen, jeg må få lov til å SYNES at det var ufint av deg.

Jeg har da rett til å kommentere på det du skriver, men jeg sa heller ikke at du IKKE får lov til å skrive det, eller at du IKKE får lov til å synse det..???

Go figure ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, det å basere lover på skikkelig gamle eventyrbøker blir for meg litt søkt.

Jeg mener, man blir sperra inne om man hører stemmer i hodet men man får sprade rundt i samfunnet som normalt om stemma tilhører en eller annen gudeskikkelse :wink:

*Disclaimer:

Min IQ er godt under snittet, jeg kjører rustne biler og jeg er generelt snål.

Greit nok med disclaimer men å kalle Koranen en eventyrbok beviser kun mangel på kunnskap om boken og er meget respektløst mot muslimer, skal ikke ta meg nær av det, men synes ikke det var pent skrevet av deg. :)

Nytern nevnte ikke spesifikt koranen så han kan like gjerne sikte til bibelen. Bokreligionene... jødedommen (torarullene), kristendommen og islam er alle stamme/ørkenreligioner fra det samme området. De har alle temmelig mye til felles og er historisk basert på hverandre. Islam er den yngste av religionene og er i sin struktur ikke mye forskjellig fra jødedommen og kristendommen når det gjelder selve gudebildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss diskutere religion ja, slikt bruker å være fredelig.

Islam er vel ikke kjent for å anse kvinner som likeverdige til menn, sharia eller ikke.

Og alle religiøse bøker er eventyr. Det er like mye bevis for at det er realistisk å tro på spaghettifari og scientologi, som kristendom og islam.

Det eneste fellestrekket som er fornuftig i ALL religion, er at alle har en eller annen form for den samme regelen. Det triste er at ingen følger det.

Yin yang, den gyldne regel, karma etc. Kall det hva du vil.

Det viktige er at det følges, og for ordens skyld kan jeg ta med den jeg lærte gjennom min skolegang:

DU SKAL GJØRE MOT ANDRE SOM DU VIL AT ANDRE SKAL GJØRE MOT DEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, det å basere lover på skikkelig gamle eventyrbøker blir for meg litt søkt.

Jeg mener, man blir sperra inne om man hører stemmer i hodet men man får sprade rundt i samfunnet som normalt om stemma tilhører en eller annen gudeskikkelse :wink:

*Disclaimer:

Min IQ er godt under snittet, jeg kjører rustne biler og jeg er generelt snål.

Greit nok med disclaimer men å kalle Koranen en eventyrbok beviser kun mangel på kunnskap om boken og er meget respektløst mot muslimer, skal ikke ta meg nær av det, men synes ikke det var pent skrevet av deg. :)

Nytern nevnte ikke spesifikt koranen så han kan like gjerne sikte til bibelen. Bokreligionene... jødedommen (torarullene), kristendommen og islam er alle stamme/ørkenreligioner fra det samme området. De har alle temmelig mye til felles og er historisk basert på hverandre. Koranen er den yngste av religionene og er i sin struktur ikke mye forskjellig fra jødedommen og kristendommen når det gjelder selve gudebildet.

Siden Islam var det som ble diskutert så antok jeg det ;) Men ja , han kan ha ment andre, men likegyldig, respekt for andres tro, er å respektere andre. Men igjen, jeg sa hva jeg SYNTES, ikke at jeg hadde rett ;) Og han kan sikkert svare for seg selv Fredrik =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Islam var det som ble diskutert så antok jeg det ;) Men ja , han kan ha ment andre, men likegyldig, respekt for andres tro, er å respektere andre. Men igjen, jeg sa hva jeg SYNTES, ikke at jeg hadde rett ;) Og han kan sikkert svare for seg selv Fredrik =)

Det kan Nytern helt sikkert, men iom. at dette er et diskusjonsforum må du nesten regne med å få flere svar... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, det å basere lover på skikkelig gamle eventyrbøker blir for meg litt søkt.

Jeg mener, man blir sperra inne om man hører stemmer i hodet men man får sprade rundt i samfunnet som normalt om stemma tilhører en eller annen gudeskikkelse :wink:

*Disclaimer:

Min IQ er godt under snittet, jeg kjører rustne biler og jeg er generelt snål.

Greit nok med disclaimer men å kalle Koranen en eventyrbok beviser kun mangel på kunnskap om boken og er meget respektløst mot muslimer, skal ikke ta meg nær av det, men synes ikke det var pent skrevet av deg. :)

Nytern nevnte ikke spesifikt koranen så han kan like gjerne sikte til bibelen. Bokreligionene... jødedommen (torarullene), kristendommen og islam er alle stamme/ørkenreligioner fra det samme området. De har alle temmelig mye til felles og er historisk basert på hverandre. Islam er den yngste av religionene og er i sin struktur ikke mye forskjellig fra jødedommen og kristendommen når det gjelder selve gudebildet.

Hør, hør!

Jeg diskriminerer ikke, for meg er bibelen og ethvert annet skrevet verk mennesker baserer livene sine på like fjerne.

Jeg har en venn som trenger litt hjelp innimellom, jeg hjelper han enda han står steinstøtt i sin tro på at jeg skal rake veien til helvete fordi jeg ikke tar gud inn i hjertet mitt. Han mener at satan tvinner meg rundt lillefingeren og at det er synd på meg siden jeg ikke har den samme tryggheten som han har i livet sitt.

I han ser jeg en trist, ensom og plaget mann som desperat klamrer seg etter noe for å gi livet en mening. Derfor vil jeg fortsette å være der for han enten han vil eller ikke.

Det jeg prøver å si er at det viktigste er å være ok som menneske. Så lenge man kan legge inn årene vel vitende om at man har beriket andre menneskers liv på en eller annen måte og at man ikke har forvoldt andre skade/ulykke bør man kunne anse sitt liv som fullendt.

Det var ikke meningen å tråkke noen på tærne, men det må gå ann å ha forståelse for at en som ikke har opplevd det være underlagt en religion har ett litt lettere forhold til ting. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste fellestrekket som er fornuftig i ALL religion, er at alle har en eller annen form for den samme regelen. Det triste er at ingen følger det.

Yin yang, den gyldne regel, karma etc. Kall det hva du vil.

Det viktige er at det følges, og for ordens skyld kan jeg ta med den jeg lærte gjennom min skolegang:

DU SKAL GJØRE MOT ANDRE SOM DU VIL AT ANDRE SKAL GJØRE MOT DEG!

Dette er jeg helt enig i selv om jeg ikke er personlig kristen. Hadde alle fulgt det det dobbelte kjærlighetsbudet (Matteusevangeliet, 22. kapittel, vers 37-40 i Bibelen) ville det ha vært få problemer i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er religion mer eksotisk enn noe annet, det finnes visse deler jeg nyter (no pun intended) og visse deler jeg gjerne skulle vært foruten. Det å vite at store deler av jordens befolkning har det bedre nettopp fordi de har noe(n) å tro på finner jeg egentlig ganske vakkert.

Det å vite at en veldig stor andel av alle menneskeskapte konflikter på en eller annen måte kan spores tilbake til religiøse uenigheter finner jeg ganske skremmende.

Ingen av oss sitter med fasiten på hvordan liv burde leves, det er jo nettopp det som gjør det å leve så interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sjekket diff og travers foringene. Sett på brekket, få en kompis til å spenne opp drivverket for så løsne det og se om du ser noen slark :) Kan også være girkasse eller motorfestene som synger på siste verset :)

Ta med bilen opp hit imorra så kan jeg ta en titt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slakke i diff, dårlig girkassefeste, slitt hardy, slitt mellomaksling, slitt diff-foring. Kan være så mangt, enkleste er vel å få bilen opp i lufta og å få en kompis til å fremprovosere lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...