Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Skaffet meg båt i dag.. noen som har en rimlig påhenger på lur? :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Det spørs hvor rimelig. Har en 2005 Suzuki DF140, kun innkjørt i ferskvann. Bud rundt 100k.

Skrevet

Vi betalte 200 gangen som et kontantkort, og med 30% rabatt.

Nå må man forhåndsbetale minst 2000,- gangen, og får bare 20% rabatt.

Det var litt for dyrt for oss, så nå får vi regninger etterskuddsvis og bare 10% rabatt.

Denne bompengeringen kom opp på premisser. Den skulle kun gå til formålet den ble satt opp for, og summen skulle aldri overstige (var det 10,- pr passering?). Det ble hvert fall lovet, og selvfølgelig ikke holdt.

De fleste jeg kjenner som har mulighet, kjører opptil 10-15min ekstra til og fra jobb, for å unngå bp.ringen. Så det blir mer trafikk på mindre dimensjonerte veier, og ikke minst mer forurensning. Og dette går for det meste til en bybane, der de allerede hadde de beste bussforbindelsene. Så det er fortsatt oss som må bruke bilen og som ikke får nytte utav bybanen, som må finansiere den, i tillegg til alt annet piss.

Bybanen går også gjennom noen av de rikeste bydelene i Bergen. De rikeste fikk alle bussene før, og de rikeste fikk bybanen nå, og de rike slipper regningen.

Dette er selvsagt satt litt på spissen, men er mye sannhet i det også.

Skrevet
Skaffet meg båt i dag.. noen som har en rimlig påhenger på lur? :)

Det spørs hvor rimelig. Har en 2005 Suzuki DF140, kun innkjørt i ferskvann. Bud rundt 100k.

Det er nok 50 mer hk en jeg kan ha. :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...