Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første bilen jeg kjørte rundt i var mamma sin golf4 1.6. Når jeg prøvde bestetjommien min sin gti, ble jeg kjempeskuffet. Akkurat samme bilen til over dobbel pris med bare 50hk mer. 1000kr pr hk med andre ord, litt bedre seter og stivere dempere. Ikke akkurat et røverkjøp.

Da ville jeg heller valgt mini cooper s preface. Etter å ha sett et par i sving på ringen ble jeg imponert. Tilsynelatende orginale eksemplar parkerte hvertfall golf5gti 230hk stage2 vi hadde på ringen. Golf gti er ingenting å samle på etter mk2 slik jeg ser det, dersom formålet er å ha det kjekt på svingete vei.

Her er jeg litt uenig med deg! Jeg har kjørt mye Golf Mk 4 og synes det er en meget god og artig bil å kjøre. Selv 1,6 litern holder til litt inspirert kjøring på svingete veier, er noe med det at du kan bruke hele motoren og registeret uten at det går farlig og uansvarlig fort. Bestemor har en 2002 1,6 liter Sportline og denne er riktig så artig å kjøre, bilen har GTI ratt i skinn, GTI stoler (ikke Recaro dog), sportsunderstell og 16" OZ felger.

Mini Cooper S får du ikke like billig som en Golf GTI Mk 4, den har ræva kjørekomfort og er upraktisk og trang. Dessuten så har den ett veldig kjipt interiør synes jeg, alt for mye hard plast og her synes jeg firer Golfen er bra. Golfen er også galvanisert og ruster svært lite :)

Skrevet
Hva er ræva kjørekomfort? Da tror jeg ikke du har kjørt så veldig mye Mini.

Hadde fantastisk komfort i min Mini:)

Sent from my Ifaun using Tapatalk

Skrevet

Meget bra i min også. Kjørte lett 50 mil til Trondheim uten å stoppe en eneste gang. Fikk ikke vondt i røva.

Skrevet
Hva er ræva kjørekomfort? Da tror jeg ikke du har kjørt så veldig mye Mini.

Har kjørt en del Mini, både Cooper S, One, Cooper D og Clubmann. Jeg opplevde Cooper S som en lite komfortabel bil sammenliknet med Golf GTI, Minien er noe stivere og vil kjøre raskere rundt svingene men i GTI får man bedre hverdags comfort.

Er nok noe av grunnen til at Golf GTI har blitt den legenden den er, den er billig i innkjøp (ikke i Norge), god plass sammenliknet med sportsbiler(GT 86, Z4, TT, Cayman), artig på bane og svingete vei og har brukbar komfort i de daglige. Top Gear fikk så langt i å gi biler som Golf GTI og Peugeot 205 GTI skylden for at de små engelske sportbilene fra MG og Triumph avgikk med døden utpå 80 tallet..

Skrevet
Golf er vel en flause fra mk3 til mk4. Mk5 er oo, mk6 bra, og mk7 er suveren. Mamma solgte akkurat sin mk6, og hentet sin mk7 forrige mandag. Den var kanon god!

Hatt mk2 og 2 stk mk3, vurderer å hoppe over mk4 og slå til med en mk5.

Men blir ikke før jul/til våren, gleder meg :D

Skrevet
Helt konge :) Men stussa over at ikke dattera di har fått iDrive montert i bilen! ;)

Hmm.. Der sa du noe. :idea:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...