Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter "riktig" motor fra den tidsepoken. Alternativet er en moderne motor som jeg lager retrolook på. :-)

Skrevet

Poenget var bare at det ikke ville være mere enn rundt 50kg differanse mellom en 610 og en 7600, såfremt de 1500kg du nevnte ikke var inkl. henger. Da blir nok en 7600 noen kilo tyngre. Båten min ble veid med en gaffeltrukk m. load cell.

Når vi hentet båten min ble det etterhvert åpenbart at bremsen på boggihengeren båten sto på, ikke var operative. Og båtens vekt (m.henger) hadde ingen problemer med å dytte Tahoen med 4 låste hjul når vi måtte en sykkelist midt på veien, langs en svingete fjellvei. Ville med andre ord ikke satset på å dra på langtur med såpass tung henger på en E34. ;)

Skjønner ikke helt hva du mener med de 50 kiloene i differanse? 610en veier ca 1500 kilo tørr, la oss si hengeren veier ca 350 kilo. Da er vi oppe i 1850 kilo som er litt i overkant av det jeg har lov å dra (tror det er 1600 kilo), ulovlig selvsagt men jeg tar sjansen de 3 kilometerene fra slippen og hjem :wink:

Må ikke sammenlikne dette med en 7600 på en henger uten brems, brems på hengeren har ALT å si...

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener med de 50 kiloene i differanse? 610en veier ca 1500 kilo tørr, la oss si hengeren veier ca 350 kilo. Da er vi oppe i 1850 kilo som er litt i overkant av det jeg har lov å dra (tror det er 1600 kilo), ulovlig selvsagt men jeg tar sjansen de 3 kilometerene fra slippen og hjem :wink:

Må ikke sammenlikne dette med en 7600 på en henger uten brems, brems på hengeren har ALT å si...

Hvis min 7600 veier 1800kg med 250l på tank, vil den vel veie rundt 1550kg tørr. Ergo nærmere en 610 enn hva man skulle tro.

Brems har alt å si, ja. men en brems på henger er ikke nødt til å fungere. Har flere ganger blitt overrasket med f.eks nevnte båthenger, og ymse leiehengere. Derfor ville jeg frarådet langtur med en E34 (jeg dro hengeren 60mil når jeg hentet båten). Dog de nevten 3km må jo anses å være relativt uproblematisk, til tross for litt tung henger. :)

Skrevet

Nei langtur hadde jeg aldri turt, ei heller hastigheter så mye over 60 km/t :? Vi hadde vel en 1500 kilo totalt på kroken på E34en med kjøkken fra IKEA i skaphenger fra Kr Sand til Arendal. Gikk helt greit men vi merket jo at vi hadde tung henger i de større nedoverbakkene, på motorveien gikk det greit å ligge i 90-100 km/t dog.

Edit:

F30 i dødsulykke, tragisk :(

http://www.nrk.no/ostafjells/buskerud/e ... 1.11176196

Skrevet

Har selv ett oppussingsobjekt stående, skal bare få den klar for sjøen nå, så blir det vell ny lakk/maling til vinteren...

Skibsplast Sportmaster 15 HT, hadde stått i en hage i 10 år før jeg handla, uten kalesje...

602409_10152933255760077_1008008418_n.jpg

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...