Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Thewiz: 11 hester høres lite ut.. Sikkert billig pga avgifter, men hadde venta til noe greiere dukka opp..

Huska ikke det siste tallet. Det er 116hk. Det er helt ok for meg nå, da jeg kun bruker bil frem og tilbake på jobb. Ellers kjører jeg MC :)

Nja, syns E39 begynner å bli gammel.

Må si at E46 er mest aktuelt for øyeblikket.

Hva mener folk om motoren som står i E46 316 facelift? N42B18 tror jeg den heter. 1,8 liter med 11xhk.

Må si jeg liker E46 facelift ganske godt. Få på en M-tech fanger foran så har man kommet langt på vei :)

E46 facelift er en fin bil, en 316I er jo både fornuftig å grei å holde om man ikke har behov for mer. Kunne nok fint klart meg med en 316I selv i det daglige frem og tilbake kjøringen :) Når dette er sagt så kryper vel 2,2 liters 320I nedover mot 100 000 ,- men da har man jo litt mer lurvete eksemplarer og høyere driftskostnader :?

Tror nok Fredrik kan gå god for driftsikkerheten på E46 facelift, etter langt over 300 000 km i en :wink:

Jepp, du har nok rett der. Billig forsikring, økonomisk og relativt nytt mtp pris.

Har sett flere 320 som ligger ute på finn, men da gjerne med høy kilomterstand og et dashbord som lyser som et juletre.

Siden 316 faktisk har en 1,8 liter med 116hk er det aktuelt. Hadde det vært 1,6 med 100hk hadde det blitt i slappeste laget.

Skrevet

Må si at E46 er mest aktuelt for øyeblikket.

Hva mener folk om motoren som står i E46 316 facelift? N42B18 tror jeg den heter. 1,8 liter med 11xhk.

Må si jeg liker E46 facelift ganske godt. Få på en M-tech fanger foran så har man kommet langt på vei :)

+ senk og felger ;)

En kompis har en E46 facelift 316, og jeg kunne godt ha gått for en selv.

Når du er inne på tanken, har du solgt bilen?

Skrevet
Thewiz: 11 hester høres lite ut.. Sikkert billig pga avgifter, men hadde venta til noe greiere dukka opp..

Huska ikke det siste tallet. Det er 116hk. Det er helt ok for meg nå, da jeg kun bruker bil frem og tilbake på jobb. Ellers kjører jeg MC :)

Det er faen meg undervurdert kor økonomisk forsvarlig det erå kjøre mc! Trenger ikke bil med 3-400 hester om man har mc, en sykkel med 100 hester kjører uansett fletta av en slik bil, iallefall om man tenker morrofaktor!

Men det beste er seff en m3+sykkel... [-o<

Skrevet

Jepp, må ha senk og noen fete felger.

Vurderer Clausfox sin E46: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=43340262

Den har rullet litt langt, men ser ut til å være i god stand.

E36-en blir lagt ut for salg i slutten av August nå, skal bare fikse et par småting før den går ut på finn.no :)

Det er faen meg undervurdert kor økonomisk forsvarlig det erå kjøre mc! Trenger ikke bil med 3-400 hester om man har mc, en sykkel med 100 hester kjører uansett fletta av en slik bil, iallefall om man tenker morrofaktor!

Men det beste er seff en m3+sykkel... [-o<

Ja, dæven jeg var overrasket når jeg begynte å kjøre sykkelen til jobb. Jeg kan kjøre 340km på 1 tank. Og tanken er på 17 liter ! :lol: Det er økonomisk det !

Hehe, skulle gjerne hatt M3 også :)

En kamerat hadde også facelifted E46 316i! Helt kurrant bil som gikk bra nok :) Går man for 320 har man bare et mye høyere forbruk og litt bedre drag :P

316 facelift går overraskende bra til å ha så liten motor :)

Skrevet

Ja, dæven jeg var overrasket når jeg begynte å kjøre sykkelen til jobb. Jeg kan kjøre 340km på 1 tank. Og tanken er på 17 liter ! :lol: Det er økonomisk det !

Hehe, skulle gjerne hatt M3 også :)

Halvliter på mila, stemmer det? Ikke så gale.. Thunderacen brukte litt mer, 240km var vel normallengd på en tank.. Størrelse på tanken hugse eg ikkje. Den nye mopeden går ikkje så veldig mykje billigare.. Snuse på ktm nå. Noe sånt:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=43314964

Skrevet

Halvliter på mila, stemmer det? Ikke så gale.. Thunderacen brukte litt mer, 240km var vel normallengd på en tank.. Størrelse på tanken hugse eg ikkje. Den nye mopeden går ikkje så veldig mykje billigare.. Snuse på ktm nå. Noe sånt:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=43314964

Ja, det blir noe slikt. Kjører friskt på sykkelen også, så kan sikkert presse flere kilometer ut av tanken hvis jeg kjører roligere.

Fin den KTM-en, men du bør komme deg over på R sykkel igjen flonoen. Skulle hatt litt mer penger å rutte med, da hadde jeg kjøpt sykkel nummer 2. Hatt en KTM 525 med gatedekk + R-sykkel [-o<

Skrevet

R-sykkel er for fjortiser og baner! Er jo ikke noe kjekt med r-sykkel når man vet at 10 over fartsgrensa er nok til at lappen ryker (om man har nok prikker..). Men en ktm exc er nok helt fantastisk som leketøy, men litt slemme serviceintervall.. Lc4/lc8 er tingen, derfor 990 superduke/950 sm/690 duke/690smc r osv..

Skrevet

Når jeg tar mclappen skal jeg ha kawa z1000! No questions asked! For en sykkel :D

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta

Skrevet

Thewiz: Vi har en 316i Touring, facelift. Bruker den til alt det dagligdagse, og det fungerer utmerket.

Ja, den er i det slappeste laget, det merker man i oppoverbakker. Men den holder tritt med trafikken, og det er det som er viktig. Og selvfølgelig at det er en forholdsvis ny bil som ser fantastisk bra ut med m fangere og litt senk. Selv i sølv!

Og, barnevogna går i baki uten noe problem. :D

Skrevet
Når jeg tar mclappen skal jeg ha kawa z1000! No questions asked! For en sykkel :D

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta

Z1000 er gromt, ingen tvil om det! Men mye anna gromt der ute også!

Skrevet
Thewiz: Vi har en 316i Touring, facelift. Bruker den til alt det dagligdagse, og det fungerer utmerket.

Ja, den er i det slappeste laget, det merker man i oppoverbakker. Men den holder tritt med trafikken, og det er det som er viktig. Og selvfølgelig at det er en forholdsvis ny bil som ser fantastisk bra ut med m fangere og litt senk. Selv i sølv!

Og, barnevogna går i baki uten noe problem. :D

Ja, tror det er en ok bruksbil. Føler man får mye for pengene ved å kjøpe en slik. :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...