Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Noen som har erfaringer med 320D motoren i E46 facelift? Har hørt litt forskjellig rundt disse motorene. Bruker det å bli tull med dyser, turbo, EGR osv?

Jeg er faktisk litt skeptisk til dieselbiler med turbo.

Det er en fantastisk motor faktisk, men turboen har en tendens til å ryke hvis det skorter på vedlikeholdet og bytte av veivhusfilter.

De kom med både gammel og ny type filter, det nye kalles Vortex og pleier ikke å drepe turboer. Kan "ettermonteres"

Dyser og EGR er ikke et problem, men EGR gjør at man får lots of avleiringer inni innsuget, som kan gjøre at swirl flaps løsner og blir sugd inn i motoren. Ta av innsuget og gjør det rent, ta bort swirl flaps og la være å koble vakum på EGR etterpå så er problemet borte.

Skrevet
Noen som har erfaringer med 320D motoren i E46 facelift? Har hørt litt forskjellig rundt disse motorene. Bruker det å bli tull med dyser, turbo, EGR osv?

Jeg er faktisk litt skeptisk til dieselbiler med turbo.

Lurer på om det var 150hk'eren som fikk swirl flaps!?

Men angående turbo! Har ikke alle BMWer "problemer" med de? Haha. Virker jammen sånn.

På 320d har jeg inntrykk av at de ryker mellom 100k-200k km.

Går vel noen få dyser, convertere på automat, kanskje svinghjul.

Og kanskje vibrasjonsdemper. Har også inntrykk av at svinghjul ryker oftere på dieselbiler, men det kan være det bare er meg, eller fordi de har mer nm.

150hk er en grei motor. Går vel "like bra" som en trimmet 136hk, men samtidig kan ikke karakteristikken fra TRF map sammenlignes med OE BMW. Med mindre det skal være en ren pendlebil eller købil, ville ikke jeg vurdert annet enn manuell. Heftig forskjell, spesielt med map. Får utnyttet registeret for alt det er godt for :)

Edit: der kom det plutselig mange svar :)

Ooog så har jeg bare prøvd 150hk i 1.gen E90 touring

Skrevet

Angående de to dødsulykkene har politiet uttalt at ingen av førerne kan klandres. Bilen kom over i motgående, og det virker som syklisten har syklet rett inn i lastebilen og havnet under den.

Skrevet

Har ikke noe å si om det er litt korte gir hvis man henter ut potensialet i motoren, man kjører fra de fleste hvis man bruker den rett.

8418537828_d99bf4a5c8_z.jpg

Skrevet
Angående de to dødsulykkene har politiet uttalt at ingen av førerne kan klandres. Bilen kom over i motgående, og det virker som syklisten har syklet rett inn i lastebilen og havnet under den.

Det at folk legger seg i blindsonen på lastebilen, både syklister og bilister er helt normalt. Kjører mye i oslo sentrum med vogntog, og må være ekstremt påpasselig for meg og andre rundt meg. Senest igår spratt det en yngre herremann rett ut i veibanen bak en parkert bil(ved slottsparken). Jeg så han ikke fra førersetet, men snappet han opp på kameraet jeg har montert i solskjermen og fikk bremset i tide. Denne herremannen ble svært sint over at jeg nesten kjørte han ned, og mente at jeg burde følge bedre med :roll: Var også en del syklister som plutselig peiset rett frem i lyskryss i det jeg skulle ta til høyre, uten at jeg hadde sett noen av dem på forhånd...

Skrevet

Så hvis man kjøper en 320d med byttet turbo bør det være ganske sikkert kjøp? Mtp kostnader.

Den aktuelle bilen har 150hk-en med automat. Mulig det er litt slapt, men skal hovedsaklig kun brukes frem og tilbake til jobb.

Skrevet

@kvasi: Det var fine tall! Så for meg at det stoppet rundt 190hk.

Går helt fint å dra på mer om man fjerner caten som står 10cm fra turboen og "forårsaker meltdown"

En kompis har benka 206hk og 440nm med original eksos på flissundet etter en dag tuning men det er vel ikke akkurat anbefalt..

Skrevet

Man får etter litt gjæring en fin sats en kan koke opp, dampen lar man gå i et stigerør som avkjøles, kondensen i stigerøret lar vi renne ned i egnet beholder. Skål!

Skrevet

Nå ble jeg litt furt.. En hører nå klart og tydelig at remastered utgave av Dire Straits - Brothers In Arms bare er dritt :P

Virker som de bare har dempa den svake støysusen som er på originalen i de stille "øyeblikkene" i låtene som brått tydelig kommer tilbake når vokal og instrumenter høres. Rett og slett slitsomt å høre på..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...