Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nja.. Hvis man har pengene til det, hvorfor ikke bruke penger på orginal e30m3? Det er jo ikke akkurat som om de taper seg i verdi for tiden.. Men jeg mener selvsagt at prisen er "noe" høy.

Skjønner hva du sier, men jeg tror du risikerer at om du betaler 800 for en E30, så kan det (Og vil mest sannsynligvis) gå laaaaang tid til du ser noen som vil betale bortimot det samme når du skal selge.

Her er den dyreste E30 M3 jeg har sett før denne kom i dag. (Utenom Helge Vik sin da) Halve prisen omtrent...

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... Id=2638771

Samme selger og han har vel flere gamle og nye klenodium stående til salgs for helt ville summer :)

Det er akkurat det som er poenget mitt også..

Men sett at bilen er verdt 500k. Legger selger bilen ut til 500k, skal du være sikker på at det kommer mange dekksparkere etc. Til 740k blir bilen snakket om (slik som vi gjør) og han får sånn sett får gratis reklame. De som faktisk er i markedet for en slik bil (for 500k)- har vel sannsynligvis kutyme til å droppe dekksparkingen, sjekke markedet for andre tilsvarende biler i utlandet, og presentere budet sitt med bakgrunn i nettopp disse markedsundersøkelsene.

Da står plutselig selger med et gullkort på hånden. Han har en kjøper som har interessert seg nok i bilen til å legge ned en innsats før i det hele tatt ser på bilen. Han har en kjøper som har penger, og lyst på bilen. Med andre ord et enkelt "bytte" for å få 50-100k? mer for bilen enn markedsverdi- nettopp fordi denne bilen står i Norge. Bekvemmeligheten har alltid en pris enkelte mennesker vet å utnytte..

Man må ikke glemme at for de som har råd og lyst på en e30m3 som denne, de er ikke interessert i de til 300.. Da er det snakk om å eie en orginal, strøken, urestaurert SE.

Skrevet

Får en 2009 M3 nå for 100k mindre enn den E30'en. Jeg forstår entusiasme og at det er en klassiker og alt det der, men du skal ha en solid dose papp mellom øra for å velge en 20 år eldre bil og i tillegg legge på 100 laken. :P

JulianV: Begynner å lure om det er jeg som blir stilt i det dårligste lyset ja, så jeg tror jeg lar det temaet ligge inntil videre. ^^

Skrevet

Skulle ha kjøretime 09:45 i dag.

kjørelærer skulle komme og plukke meg opp på skolen.

Etter 10 min ringte han og spurt om jeg kom på trafikkstasjonen, så vi fikk startet timen.

jeg sier at hadde blitt lovt at jeg skulle bli hentet, han snakker med kontordama.

han sier så at kontordama jeg snakket med for og bestille timene, trodde jeg bare ønsket og bynne på denne skolen som jeg nå går på...

Hvorfor...?

Hun tror sikkert jeg er en mindre smart fyr, siden ho trodde at jeg snakket om skolen jeg ville gå på når jeg skulle bestille kjøretimer :?

Skrevet
Skulle ha kjøretime 09:45 i dag.

kjørelærer skulle komme og plukke meg opp på skolen.

Etter 10 min ringte han og spurt om jeg kom på trafikkstasjonen, så vi fikk startet timen.

jeg sier at hadde blitt lovt at jeg skulle bli hentet, han snakker med kontordama.

han sier så at kontordama jeg snakket med for og bestille timene, trodde jeg bare ønsket og bynne på denne skolen som jeg nå går på...

Hvorfor...?

Hun tror sikkert jeg er en mindre smart fyr, siden ho trodde at jeg snakket om skolen jeg ville gå på når jeg skulle bestille kjøretimer :?

Enten er du forferdelig dårlig å formulere deg, ellers er det vel heller vi som bør tenke at hun er mindre intelligent..?

Når man bestiller en time, og samtidig snakker om "å starte på skolen" med presiseringer om hvilken skole, så bør det ringe ei bjelle om at denne informasjonen kan være relatert til kjøretimen.

Regner med at du får refundert for tiden som ble kastet vekk på hennes rot..?

Skrevet
Får en 2009 M3 nå for 100k mindre enn den E30'en. Jeg forstår entusiasme og at det er en klassiker og alt det der, men du skal ha en solid dose papp mellom øra for å velge en 20 år eldre bil og i tillegg legge på 100 laken. :P

Smak & behag, men objektivt sett er ingen 20 år gammel relativt alminnelig bil verdt så mange penger (vi snakker tross alt ikke lavvolum superbil). På den annen side er det åpenbart ingen grenser for hva folk vil betale for en gammel 911 heller og den kan på mange måter sammenlignes med E30 M3. Når det gjelder urmodellene med kort akselavstand er det mest "tenk på et tilfeldig veldig høyt tall" som styrer prisnivået på 911... :-s

Skrevet

Den som kjøper den E30 m3'en til over 800 laks, har røyka sokka sine, punktum!

Tror ingen gjør det heller...

Er hundrevis av smartere og bedre kjøp, inkl. av samme type bil. Både i og utenfor Norge.

Skrevet

Fikk du ikke låne den lengere enn til Bilextra, er jo ikke 1000 meter en gang :P Kjør en omvei over myra til Harebakken og E18 tilbake 8)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...